Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΠΡΙΦΤΗ
Στη λίστα του Paris MOU, με τις σημαίες των χωρών με το στόλο που διαθέτει τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά «ανεμίζει» για μια ακόμη φορά και η ελληνική ενώ σε υψηλές ήταν και οι επιδόσεις του Ελληνικού Νηογνώμονα.
Βάσει των αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων που διενεργούνται στα λιμάνια (Port State Control), η Ελλάδα κέρδισε και πάλι μια θέση στην αποκαλούμενη «Λευκή Λίστα» όπου «τοποθετούνται» οι σημαίες των χωρών που παρουσιάζουν τον χαμηλότερο αριθμό παρατηρήσεων ή κρατήσεων μέσα σε διάστημα τριών ετών. Ο αρμόδιος φορέας, Paris Memorandum of Undesterding ενέκρινε τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων και οι νέες «λίστες» που διακρίνονται ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας σε «λευκή», «γκρίζα» και «μαύρη» τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου. Σημειώνεται ότι τα πλοία που φέρουν σημαία η οποία βρίσκεται στις δύο τελευταίες λίστες υποβάλλονται σε περισσότερους ελέγχους ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιβολής απαγόρευσης προσέγγισης.
Στη νέα «Λευκή Λίστα», που αριθμεί 43 σημαίες – αυξήθηκε κατά μία- η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση, με 19 κρατήσεις πλοίων που επιθεωρήθηκαν και η Κύπρος στην 20η, με 59 κρατήσεις.. Πρώτη στη λίστα έρχεται η Γερμανία και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Σουηδία, η Δανία, η Ολλανδία και η Μ. Βρετανία. Οι δε σημαίες που εισήχθησαν μετά τις επιθεωρήσεις των τελευταίων τριών ετών στη «Λευκή Λίστα» είναι αυτές των Νησιών Φαρόε (Δανία), της Βανουάτου, της Λετονίας και του Ιράν που βρίσκονται στην τελευταία πεντάδα μαζί με τη σημαία της Ιαπωνίας.
Στην «Γκρίζα Λίστα» του Paris MOU, με μέτριες επιδόσεις, βρίσκονται συνολικά 20 σημαίες- μειωμένες κατά τέσσερις. Τις καλύτερες επιδόσεις στη λίστα αυτή έχουν το Καζακστάν με μηδενικές κρατήσεις, που «κηρύχθηκε»… έκπτωση από τη «Λευκή Λίστα» στην οποία βρισκόταν όπως όμως και η Ινδία. Το Καζακστάν ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία, η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη κα ενώ τελευταία και στο όριο να χαρακτηριστεί ως «υψηλού κινδύνου» σημαία και να…κυλήσει στην «Μαύρη Λίστα» είναι ο Άγ.Βικέντιος και Γρενανδίνες με 126 κρατήσεις πλοίων.
Στην κορυφή της «Μαύρης Λίστας» βρίσκεται η Ονδούρα που μαζί με της σημαίες των: Ντομίνικα, Συρία, Λίβανο, Αζερμπαϊτζάν, Ουκρανία και Γεωργία χαρακτηρίζονται ως «μέτριου κινδύνου» πάντα για την κατηγορία τους. Ακολουθούν οι: Καμπότζη, Κομόρες, Αγ. Κιτς και Νέβις και Μολδαβία χαρακτηρίζονται ως «μέτριου προς υψηλού ρίσκου». Επίσης ως «υψηλού ρίσκου» χαρακτηρίζονται οι σημαίες των: Αλβανία, Τανζανία και Σιέρα Λεόνε και ως «πολύ υψηλού κινδύνου» του Τόγκο, της Βολιβίας και της Λιβύης.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αναγνωρισμένων Οργανισμών στην Ελλάδα, ο Ελληνικός Νηογνώμονας κατατάσσεται 13ος καταγράφοντας «υψηλές επιδόσεις» όπως και ο International Naval Surveys Bureau που έρχεται 15ος και ο Isthmus Bureau of Shipping που κατατάσσεται 17ος. Οι πέντε πρώτοι σε επιδώσεις Νηογνώμονες είναι των ΗΠΑ (ABS), o Νορβηγικός (DNV), o Κινεζικός (CCS), o Βρετανικός (Lloyd’ Register) και ο Γερμανικός (GL) ενώ τελευταίος έρχεται ο ελληνικός Phoenix Register of Shipping.
ΠΗΓΗ: adesmeytos.gr
Στη λίστα του Paris MOU, με τις σημαίες των χωρών με το στόλο που διαθέτει τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά «ανεμίζει» για μια ακόμη φορά και η ελληνική ενώ σε υψηλές ήταν και οι επιδόσεις του Ελληνικού Νηογνώμονα.
Βάσει των αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων που διενεργούνται στα λιμάνια (Port State Control), η Ελλάδα κέρδισε και πάλι μια θέση στην αποκαλούμενη «Λευκή Λίστα» όπου «τοποθετούνται» οι σημαίες των χωρών που παρουσιάζουν τον χαμηλότερο αριθμό παρατηρήσεων ή κρατήσεων μέσα σε διάστημα τριών ετών. Ο αρμόδιος φορέας, Paris Memorandum of Undesterding ενέκρινε τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων και οι νέες «λίστες» που διακρίνονται ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας σε «λευκή», «γκρίζα» και «μαύρη» τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου. Σημειώνεται ότι τα πλοία που φέρουν σημαία η οποία βρίσκεται στις δύο τελευταίες λίστες υποβάλλονται σε περισσότερους ελέγχους ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιβολής απαγόρευσης προσέγγισης.
Στη νέα «Λευκή Λίστα», που αριθμεί 43 σημαίες – αυξήθηκε κατά μία- η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση, με 19 κρατήσεις πλοίων που επιθεωρήθηκαν και η Κύπρος στην 20η, με 59 κρατήσεις.. Πρώτη στη λίστα έρχεται η Γερμανία και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Σουηδία, η Δανία, η Ολλανδία και η Μ. Βρετανία. Οι δε σημαίες που εισήχθησαν μετά τις επιθεωρήσεις των τελευταίων τριών ετών στη «Λευκή Λίστα» είναι αυτές των Νησιών Φαρόε (Δανία), της Βανουάτου, της Λετονίας και του Ιράν που βρίσκονται στην τελευταία πεντάδα μαζί με τη σημαία της Ιαπωνίας.
Στην «Γκρίζα Λίστα» του Paris MOU, με μέτριες επιδόσεις, βρίσκονται συνολικά 20 σημαίες- μειωμένες κατά τέσσερις. Τις καλύτερες επιδόσεις στη λίστα αυτή έχουν το Καζακστάν με μηδενικές κρατήσεις, που «κηρύχθηκε»… έκπτωση από τη «Λευκή Λίστα» στην οποία βρισκόταν όπως όμως και η Ινδία. Το Καζακστάν ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σαουδική Αραβία, η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη κα ενώ τελευταία και στο όριο να χαρακτηριστεί ως «υψηλού κινδύνου» σημαία και να…κυλήσει στην «Μαύρη Λίστα» είναι ο Άγ.Βικέντιος και Γρενανδίνες με 126 κρατήσεις πλοίων.
Στην κορυφή της «Μαύρης Λίστας» βρίσκεται η Ονδούρα που μαζί με της σημαίες των: Ντομίνικα, Συρία, Λίβανο, Αζερμπαϊτζάν, Ουκρανία και Γεωργία χαρακτηρίζονται ως «μέτριου κινδύνου» πάντα για την κατηγορία τους. Ακολουθούν οι: Καμπότζη, Κομόρες, Αγ. Κιτς και Νέβις και Μολδαβία χαρακτηρίζονται ως «μέτριου προς υψηλού ρίσκου». Επίσης ως «υψηλού ρίσκου» χαρακτηρίζονται οι σημαίες των: Αλβανία, Τανζανία και Σιέρα Λεόνε και ως «πολύ υψηλού κινδύνου» του Τόγκο, της Βολιβίας και της Λιβύης.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις αναγνωρισμένων Οργανισμών στην Ελλάδα, ο Ελληνικός Νηογνώμονας κατατάσσεται 13ος καταγράφοντας «υψηλές επιδόσεις» όπως και ο International Naval Surveys Bureau που έρχεται 15ος και ο Isthmus Bureau of Shipping που κατατάσσεται 17ος. Οι πέντε πρώτοι σε επιδώσεις Νηογνώμονες είναι των ΗΠΑ (ABS), o Νορβηγικός (DNV), o Κινεζικός (CCS), o Βρετανικός (Lloyd’ Register) και ο Γερμανικός (GL) ενώ τελευταίος έρχεται ο ελληνικός Phoenix Register of Shipping.
ΠΗΓΗ: adesmeytos.gr