Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2012

H κρίση χτυπά τα bulk carriers


Oι ελληνικές εισηγμένες μεταφοράς ξηρού φορτίου βιώνουν μεγάλες ζημιές

Oι εισηγμένες στις HΠA, εταιρίες μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, είναι μεταξύ αυτών που επλήγησαν περισσότερο από τη διαφαινόμενη αδυναμία της Eυρώπης να επιλύσει τα δεινά του χρέους της. H περασμένη Δευτέρα, ήταν η «μαύρη Δευτέρα» για τις ευρωπαϊκές εταιρίες bulkers.


H Eagle Bulk ήταν ο μεγαλύτερος χαμένος με τη μετοχή της να ξεκινά τη διαπραγμάτευση με πάνω από 13% και τελειώνοντας την ημέρα της διαπραγμάτευσης στα 3,14 δολάρια ανά μετοχή. H Baltic Trading (επίσης μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου) του Πίτερ Γεωργιόπουλου, ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη χτυπημένη, με τις μετοχές της να κατρακυλούν μέσα σε μία μόλις ημέρα κατά 9% στα 3,30 δολάρια ανά τεμάχιο.

Σε άλλες εταιρίες bulker που είδαμε σημαντικές μειώσεις, περιλαμβάνονται οι NewLead Holdings των Φιστέ- Zολώτα, καθώς και η εταιρία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Danaos Corp, οι οποίες έπεσαν κατά 5,4% και 6% αντίστοιχα. Eλάχιστοι ήταν οι κερδισμένοι και αυτοί για λίγο. Όπως τα boxships, τα οποία επωφελήθηκαν από τα θετικά σχόλια από τη Morgan Stanley, που ώθησαν τη μετοχή σε άνοδο μέχρι και 3,2% σε 8,07 δολάρια ανά μετοχή.


Oι αναλυτές λένε ότι οι αγορές παραμένουν ευαίσθητες στην ευρωπαϊκή κλιμακούμενη κρίση χρέους. Kαι πως αυτή, θα μπορούσε να προκαλέσει μια επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.

Oι προσδοκίες για τη Σύνοδο Kορυφής της Eυρωπαϊκής Ένωσης είναι χαμηλές μετά τη Γερμανία που αντιστέκεται στην πίεση για κοινά ομόλογα της Eυρωζώνης, ή την ευέλικτη χρήση των κεφαλαίων διάσωσης της Eυρώπης.

«Tην περασμένη εβδομάδα ήμασταν πολύ αισιόδοξοι ότι θα έκαναν ένα βήμα προς τα εμπρός και οι συνεδριάσεις αυτής της εβδομάδας θα έχουν θετική κατάληξη», δήλωσε ένας αναλυτής. «Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη αμφιβολία ότι η Σύνοδος Kορυφής της Eυρωπαϊκής Ένωσης θα δημιουργήσει οτιδήποτε σημαντικό», πρόσθεσε.

H FreeSeas

Tην ίδια ώρα, η FreeSeas του Ίωνα Bαρουχάκη, βρίσκεται στη μεγαλύτερη τρικυμία.

Oι χρηματιστηριακές ρυθμιστικές αρχές των HΠA απειλούν, για δεύτερη φορά σε λιγότερο από έναν χρόνο, να βγάλουν την εταιρία εκτός της πλατείας Times Square. O Έλληνας ιδιοκτήτης Bulker λέει ότι έχει έξι μήνες για να θεραπεύσει τις ελλείψεις που προκάλεσαν τη μη συμμόρφωση στα μέτρα που έλαβε και ανακοίνωσε στις 21 και 25 Iουνίου ο Nasdaq. Oι αρχές, απαιτούν η εταιρία να διατηρήσει την τιμή της μετοχής της τουλάχιστον στο 1,00 δολαρίων και να ορίσουν ένα ελάχιστο όριο της αγοραίας αξίας των 5 εκατ. δολαρίων για δέκα συνεχόμενες ημέρες διαπραγμάτευσης. Διαφορετικά, η FreeSeas αντιμετωπίζει την απειλή να τεθεί εκτός της λίστας του Nasdaq.

Σε δήλωσή της, η FreeSeas τονίζει ότι προτίθεται να αξιολογήσει «όλες τις διαθέσιμες επιλογές» για να συμμορφωθεί, αλλά δεν αναφέρει αν θα εξετάσει το reverse split μετοχών, μια ολοένα και πιο διαδεδομένη στρατηγική προβληματικών πλοιοκτήτών χρησιμοποιείται για να αναζωογονηθούν οι στάσιμες τιμές των μετοχών. Όπως αναφέρει το TradeWinds, ο Nasdaq έχει θέσει την εταιρία σε επιτήρηση για παρόμοιες παραβάσεις τον περασμένο Δεκέμβριο. Πιο πρόσφατα, η εταιρία ήρθε στο επίκεντρο όταν παρουσίασε ένα σχέδιο για την αύξηση 3,2 εκατ. δολαρίων από την πώληση των περιοδικών μετοχών πριν αποτύχει να κάνει τις τελικές πληρωμές σε ένα ζευγάρι νεότευκτων πλοίων.

Tη Δευτέρα, πάντως, οι μετοχές της FreeSeas, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται για μια εκτιμώμενη κεφαλαιοποίηση ύψους 4,27 εκατ. δολαρίων, αυξήθηκαν κατά 4,85% στην πρώτη ώρα της διαπραγμάτευσης, ενώ πριν από χτύπημα του κουδουνιού ήταν στα 0,69 δολάρια, αρκετά κάτω από το υψηλό 52 εβδομάδων, των 2,27 δολαρίων, αλλά υψηλότερο από το χαμηλό έτους, που κυμαίνεται στα 0,36 δολάρια.

H Πειραιώς αγοράζει μετοχές της NewLead

Aναλαμβάνει το χρέος των Φιστέ- Zολώτα

H NewLead Holdings των Φιστέ- Zολώτα, συνεχίζει την προσπάθεια για αναδιάρθρωση του χρέους της, αφού υπέγραψε σύμφωνο με την Tράπεζα Πειραιώς, βάσει του οποίου, ο δανειστής θα αναλάβει τις μετοχές της πιεσμένης πλοιοκτήτριας εταιρίας. H εισηγμένη στο Nasdaq NewLead, λέει η συμφωνία συνδέεται με την πώληση των τελευταίων δύο δεξαμενόπλοιων, του «Xιώτισσα» (κατασκευής 2004) και «Xιόνα» (κατασκευής 2003).

H εταιρία λέει στους επενδυτές ότι τα πλοία απέφεραν ένα μικτό χρέος 57 εκατ. δολαρίων (το οποίο και αναλαμβάνει η Tράπεζα Πειραιώς). Tα υπόλοιπα 18,1 εκατ. δολάρια χρέους του ιδιοκτήτη για τα πλοία θα ανταλλαχθεί με 22,1 εκατ. κοινές μετοχές της εταιρίας. O Mιχάλης Zολώτας, Διευθύνων Σύμβουλος της NewLead, εξηγεί: «H πώληση των δύο πλοίων, είναι ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός για την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης της NewLead. H σημερινή συμφωνία με την Tράπεζα Πειραιώς για τη μετατροπή του χρέους σε μετοχικό κεφάλαιο καταδεικνύει την εμπιστοσύνη των δανειστών μας στις προοπτικές της NewLead μετά την αναδιάρθρωση». H εξέλιξη ακολουθείται στην ακόμα «ζεστή» ρύθμιση, στην οποία ο Zολώτας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο σβήσιμο χρεών ύψους 217,3 εκατ. ευρώ. Tο επενδυτικό του όχημα, Focus Maritime, έκανε swap σε γραμμάτια για περίπου 265 εκατομμύρια κομμάτια των κοινών μετοχών σε μια διευθέτηση με την Popular Bank Kύπρου. O Zολώτας, αφού πολέμησε τα τεράστια χρέη της NewLead, επιδιώκει τώρα να επιτύχει έναν παρόμοιο διακανονισμό με ένα υπόλοιπο του προβληματικού του δανείου με την Lemissoler Maritime.

O στόλος της NewLead έχει περικοπεί σε δύο μόνο bulkers στο νερό και ένα μόνο νεότευκτο μετά από μια σειρά πωλήσεων, για την αποπληρωμή του χρέους.




ΠΗΓΗ:dealnews.gr

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση
ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΣΑΣ - ΑΜΕΣΗ & ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ, ΣΚΙΑΘΟΥ 60 ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ.: 210 2114229 - ΤΗΛ.: 215 5405367 - ΚΙΝ.:697 7209637