Επένδυσαν 585 εκατ. σε μεταχειρισμένα πλοία τον Αύγουστο οι Ελληνες εφοπλιστές

http://shipping-press.blogspot.gr/
Τον Αύγουστο, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα κατέλαβαν συνολικό μερίδιο της τάξεως του 23% στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.

Συνεχίζουν τις επενδύσεις στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων οι Ελληνες πλοιοκτήτες, καθώς οι ευκαιρίες που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα από πλευράς τιμών κρίνονται έως πολύ ελκυστικές για να τις προσπεράσει κανείς, ιδίως αν διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα ή διαθέτει επαρκή χρηματοδότηση.
Αλλωστε, το τελευταίο διάστημα είναι αρκετές οι διεθνείς εταιρείες, κυρίως από τον κλάδο του ξηρού φορτίου, που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και υποχρεώνονται να ρευστοποιήσουν πλοία τους σε πολύ χαμηλές τιμές, ενώ δεν λείπουν και οι πλειστηριασμοί πλοίων που έχουν κατασχεθεί από τράπεζες, λόγω χρεών των ναυτιλιακών εταιρειών.

Στο πλαίσιο αυτό, τον Αύγουστο, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα κατέλαβαν συνολικό μερίδιο της τάξεως του 23% στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, κατά τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, οι Ελληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν συνολικά κεφάλαια 584,7 εκατ. ευρώ για την απόκτηση 33 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 2,93 εκατ. τόνων, ενώ σε παγκόσμια βάση αποκτήθηκαν 146 πλοία, αντί συνολικού ποσού 3,11 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για μεγέθη που συνιστούν άνοδο της τάξεως του 50% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους και 10% σε σύγκριση με τον Ιούλιο. Μάλιστα, η τάση αυτή διατηρήθηκε και τον Σεπτέμβριο, καθώς έχουν καταγραφεί αρκετές αναφορές ναυλομεσιτών για νέες κινήσεις από Ελληνες πλοιοκτήτες. Για παράδειγμα, την προηγούμενη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι ο κ. Γιώργος Προκοπίου, μέσω της εταιρείας Sea Traders, η οποία ειδικεύεται στην αγορά ξηρού φορτίου, απέκτησε, μέσω δημοπρασίας στην Κίνα, οκτώ φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 60 εκατ. ευρώ. Τρία από αυτά είναι της τάξεως των 79.000 τόνων έκαστο και τα υπόλοιπα πέντε προσφέρουν μεταφορική ικανότητα 57.000 τόνων το καθένα. Ολα τα πλοία έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα την περίοδο 2010-2011.

Δύο φορτηγά πλοία απέκτησε και η Target Marine του κ. Αντώνη Κομνηνού, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτικών οίκων, απέκτησε τα πλοία «Torm Bornholm» και «Torm Anholt». Πρόκειται για δύο πλοία τύπου Panamax, της τάξεως των 75.912 και 74.195 τόνων αντίστοιχα, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί το 2004 στην Ιαπωνία. Το κόστος της συναλλαγής εκτιμάται ότι ανήλθε σε 16,85 εκατ. ευρώ. Στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ξεχώρισε η πρόσφατη αγορά της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Danaos Corporation του κ. Γιάννη Κούστα. Η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία μέσω μεριδίου που εξαγόρασε στη νεοσύστατη εταιρεία Gemini Shipholdings Corporation, η οποία αποτελεί κοινοπραξία της ίδιας της Danaos και του κ. Κούστα (ως ιδιώτη επενδυτή). Τα τρία πλοία έχουν ναυπηγηθεί την περίοδο 2001-2002. Το κόστος της συμμετοχής της Danaos (49%) στην Gemini Shipholdings ανήλθε σε περίπου 7 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ:kathimerini.gr



Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.