«Φως στην άκρη του τούνελ» σχετικά με τη συμμετοχή της κινεζικής Cosco στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο άρχισε να φαίνεται ύστερα από το ταξίδι του υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη στην Κίνα και τις επαφές που είχε με τον πρόεδρο του κινεζικού κολοσσού κάπτεν Γουέι Τζιανφού.
Ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η κινεζική πλευρά έχει αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να συμμετάσχει τελικώς στον διαγωνισμό για το Θριάσιο, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν επιλυθεί τα περισσότερα ζητήματα που είχε θέσει με επιστολή της από τον Ιούλιο του 2010.
Οι άνθρωποι της Cosco ζητούσαν να προβλέπεται στον διαγωνισμό η δυνατότητα δημιουργίας ζώνης ελεύθερου εμπορίου, να επιτρέπεται η μεταποιητική δραστηριότητα, αλλά και να μη συμμετέχει με ποσοστό άνω του 5% στον διαγωνισμό η ΓΑΙΑΟΣΕ. Ωστόσο, η καθυστέρηση που υπήρξε από ελληνικής πλευράς για την ικανοποίηση ή όχι των ζητημάτων που έθετε η Cosco οδήγησαν την κινεζική εταιρεία να μη δηλώσει συμμετοχή στον διαγωνισμό, αν και είχε δείξει ενδιαφέρον από την αρχή. Η εξέλιξη αυτή είχε χαρακτηρισθεί ως μήνυμα δυσαρέσκειας της κινεζικής πλευράς ως προς τους χειρισμούς της κυβέρνησης σχετικά με τον διαγωνισμό αλλά και προειδοποίησης αναφορικά με κινήσεις που έκανε ο ΟΛΠ, όπως η πρόθεση να κλείσει συμφωνία με τη MSC για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε τιμές πολύ ανταγωνιστικές, τις οποίες η κινεζική εταιρεία τις θεώρησε ως «χτύπημα κάτω από τη ζώνη».
Κατά πληροφορίες, το κλίμα άλλαξε κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη στην Κίνα και τις συναντήσεις που είχε με τον πρόεδρο της Cosco όπου με τις δεσμεύσεις του και τα επιχειρήματά του κατάφερε να πείσει «τους Κινέζους ότι μιλάει σοβαρά και να ξανασκεφθούν το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο». Kύκλοι του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων ανέφεραν στην «Κ» ότι «το γεγονός ότι οι Κινέζοι σκέφτονται και πάλι σοβαρά το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών του υπουργού στις συναντήσεις που είχε με τον Κάπτεν Γουέι Τζιανφού». Επίσης κατά πληροφορίες φαίνεται ότι επιλύονται και ορισμένα θέματα που έχουν σχέση με την επιστροφή του ΦΠΑ που οφείλει το κράτος στην κινεζική εταιρεία καθώς και θέματα συντονισμού και συνεργασίας με τον ΟΛΠ. Κύκλοι των χρηστών του εμπορικού λιμένα ανέφεραν στην «Κ» ότι το ενδεχόμενο να συμμετάσχει η κινεζική εταιρεία στον διαγωνισμό για το Θριάσιο είναι θετική εξέλιξη διότι το έργο θα ολοκληρωθεί στις προθεσμίες του, ενώ «σε διαφορετική περίπτωση θα καθυστερούσε πολύ και αποτελεί σημαντική παράμετρο για την εύρυθμη διακίνηση των εμπορευμάτων από τον Πειραιά, συνολικά».
Ο διαγωνισμός προβλέπει ότι το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο θα δημιουργηθεί σε έκταση 600 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο. Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα εκτελεστεί με σύμβαση παραχώρησης και ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων για περίοδο 40 ετών, χωρίς εθνική η κοινοτική συμμετοχή. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο, που διαχειρίζονται η Cosco (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί) και ο ΟΛΠ με τον πρώτο προβλήτα. Επίσης στρατηγικής σημασίας είναι και η σύνδεση του Εμπορευματικού Κέντρου με το λιμάνι μέσω σιδηροδρομικής τροχιάς η οποία σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2011 ή αρχές του 2012.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΤουΝίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή
Οι άνθρωποι της Cosco ζητούσαν να προβλέπεται στον διαγωνισμό η δυνατότητα δημιουργίας ζώνης ελεύθερου εμπορίου, να επιτρέπεται η μεταποιητική δραστηριότητα, αλλά και να μη συμμετέχει με ποσοστό άνω του 5% στον διαγωνισμό η ΓΑΙΑΟΣΕ. Ωστόσο, η καθυστέρηση που υπήρξε από ελληνικής πλευράς για την ικανοποίηση ή όχι των ζητημάτων που έθετε η Cosco οδήγησαν την κινεζική εταιρεία να μη δηλώσει συμμετοχή στον διαγωνισμό, αν και είχε δείξει ενδιαφέρον από την αρχή. Η εξέλιξη αυτή είχε χαρακτηρισθεί ως μήνυμα δυσαρέσκειας της κινεζικής πλευράς ως προς τους χειρισμούς της κυβέρνησης σχετικά με τον διαγωνισμό αλλά και προειδοποίησης αναφορικά με κινήσεις που έκανε ο ΟΛΠ, όπως η πρόθεση να κλείσει συμφωνία με τη MSC για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε τιμές πολύ ανταγωνιστικές, τις οποίες η κινεζική εταιρεία τις θεώρησε ως «χτύπημα κάτω από τη ζώνη».
Κατά πληροφορίες, το κλίμα άλλαξε κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης του υπουργού Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη στην Κίνα και τις συναντήσεις που είχε με τον πρόεδρο της Cosco όπου με τις δεσμεύσεις του και τα επιχειρήματά του κατάφερε να πείσει «τους Κινέζους ότι μιλάει σοβαρά και να ξανασκεφθούν το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο». Kύκλοι του υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων ανέφεραν στην «Κ» ότι «το γεγονός ότι οι Κινέζοι σκέφτονται και πάλι σοβαρά το ενδεχόμενο να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για το Θριάσιο είναι αποτέλεσμα των προσπαθειών του υπουργού στις συναντήσεις που είχε με τον Κάπτεν Γουέι Τζιανφού». Επίσης κατά πληροφορίες φαίνεται ότι επιλύονται και ορισμένα θέματα που έχουν σχέση με την επιστροφή του ΦΠΑ που οφείλει το κράτος στην κινεζική εταιρεία καθώς και θέματα συντονισμού και συνεργασίας με τον ΟΛΠ. Κύκλοι των χρηστών του εμπορικού λιμένα ανέφεραν στην «Κ» ότι το ενδεχόμενο να συμμετάσχει η κινεζική εταιρεία στον διαγωνισμό για το Θριάσιο είναι θετική εξέλιξη διότι το έργο θα ολοκληρωθεί στις προθεσμίες του, ενώ «σε διαφορετική περίπτωση θα καθυστερούσε πολύ και αποτελεί σημαντική παράμετρο για την εύρυθμη διακίνηση των εμπορευμάτων από τον Πειραιά, συνολικά».
Ο διαγωνισμός προβλέπει ότι το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο θα δημιουργηθεί σε έκταση 600 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο. Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα εκτελεστεί με σύμβαση παραχώρησης και ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των εγκαταστάσεων για περίοδο 40 ετών, χωρίς εθνική η κοινοτική συμμετοχή. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο, που διαχειρίζονται η Cosco (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που θα κατασκευαστεί) και ο ΟΛΠ με τον πρώτο προβλήτα. Επίσης στρατηγικής σημασίας είναι και η σύνδεση του Εμπορευματικού Κέντρου με το λιμάνι μέσω σιδηροδρομικής τροχιάς η οποία σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2011 ή αρχές του 2012.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΤουΝίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή