Στο δεύτερο εξάμηνο του 2013 αναμένεται να επιστρέψει η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης χωρητικότητας στη ναυτιλία δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν στη διεθνή οικονομική σκηνή.
Αυτό εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, προσθέτοντας ότι η Κίνα και η Ινδία, όπως και οι άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, με τις
οικονομικές τους επιδόσεις αποτρέπουν τα χειρότερα για τη ναυτιλία, δεν επαρκούν όμως για μια αντιστροφή της κατάστασης.
Το βλέμμα στα γεωπολιτικά
Πάντως, η παγκόσμια ναυτιλία παρακολουθεί με προσοχή και τις πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο και γενικότερα στη Βόρειο Αφρική, καθώς οι αναταράξεις εκεί μπορεί να έχουν επίπτωση στο εμπόριο, αλλά και στο πετρέλαιο.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς «φρέναρε» λίγο πάνω από τις 1.000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1.043, καθώς επηρεάζεται, πέραν της υπερπροσφοράς και της αναιμικής ανάπτυξης, από τις κινεζικές γιορτές για την πρωτοχρονιά, αλλά και το δεύτερο κυκλώνα, τον «Yasi», ο οποίος έπληξε την Αυστραλία.
Τα ναύλα των capes έπεσαν κάτω από 6.000 δολ. την ημέρα, σχεδόν στο «νεκρό σημείο», ενώ λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στα πλοία τύπου supramax, που κυμαίνονται στα 11.000 δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στα πλοία second hand αρχίζουν να πιέζονται και όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, εάν επιβεβαιωθούν τις επόμενες ημέρες οι φήμες για τις τιμές πώλησης δύο πλοίων supramax, θα αποτελέσουν το αναμενόμενο πολυσυζητημένο σημείο καμπής της αγοράς τονάζ προς την κατεύθυνση της προσαρμογής των τιμών στα επίπεδα της δοκιμαζόμενης ναυλαγοράς.
Να σημειώσουμε επίσης σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις πως το χαρακτηριστικό των ημερών ήταν ότι η άνοδος των τιμών που προσέφεραν οι Κινέζοι για να στοκάρουν πριν από τις εορτές τους. Οι πωλήσεις δείχνουν να επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς θα αποσυρθεί πολύ τονάζ πλοίων bulkers, καθώς το προηγούμενο επταήμερο καταγράφηκαν πωλήσεις 537.000 dwt, ενώ στα δεξαμενόπλοια μόλις 19.000 dwt.
Αγορές - κατασκευές
Tέλος, στον τομέα των αγορών και νέων κατασκευών την προηγούμενη εβδομάδα ξεχώρισαν σε ό,τι αφορά την ελληνική παρουσία οι επενδύσεις στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εκτός της Costamare, η οποία απέκτησε τρία πλοία, ενώ έδωσε παραγγελία για δύο ακόμη, ναυλομεσιτικοί οίκοι αναφέρουν ότι και η Technomar απέκτησε ένα ακόμη containership.
Επίσης, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, ο Ομιλος Τσάκου (ΤΕΝ) προχώρησε σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφορικής ικανότητας 160.000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai
ΑΠΟ-marinews.gr ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Αυτό εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, προσθέτοντας ότι η Κίνα και η Ινδία, όπως και οι άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, με τις
οικονομικές τους επιδόσεις αποτρέπουν τα χειρότερα για τη ναυτιλία, δεν επαρκούν όμως για μια αντιστροφή της κατάστασης.
Το βλέμμα στα γεωπολιτικά
Πάντως, η παγκόσμια ναυτιλία παρακολουθεί με προσοχή και τις πολιτικές εξελίξεις στην Αίγυπτο και γενικότερα στη Βόρειο Αφρική, καθώς οι αναταράξεις εκεί μπορεί να έχουν επίπτωση στο εμπόριο, αλλά και στο πετρέλαιο.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς «φρέναρε» λίγο πάνω από τις 1.000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1.043, καθώς επηρεάζεται, πέραν της υπερπροσφοράς και της αναιμικής ανάπτυξης, από τις κινεζικές γιορτές για την πρωτοχρονιά, αλλά και το δεύτερο κυκλώνα, τον «Yasi», ο οποίος έπληξε την Αυστραλία.
Τα ναύλα των capes έπεσαν κάτω από 6.000 δολ. την ημέρα, σχεδόν στο «νεκρό σημείο», ενώ λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στα πλοία τύπου supramax, που κυμαίνονται στα 11.000 δολ. την ημέρα.
Οι τιμές στα πλοία second hand αρχίζουν να πιέζονται και όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas, εάν επιβεβαιωθούν τις επόμενες ημέρες οι φήμες για τις τιμές πώλησης δύο πλοίων supramax, θα αποτελέσουν το αναμενόμενο πολυσυζητημένο σημείο καμπής της αγοράς τονάζ προς την κατεύθυνση της προσαρμογής των τιμών στα επίπεδα της δοκιμαζόμενης ναυλαγοράς.
Να σημειώσουμε επίσης σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις πως το χαρακτηριστικό των ημερών ήταν ότι η άνοδος των τιμών που προσέφεραν οι Κινέζοι για να στοκάρουν πριν από τις εορτές τους. Οι πωλήσεις δείχνουν να επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις ότι κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς θα αποσυρθεί πολύ τονάζ πλοίων bulkers, καθώς το προηγούμενο επταήμερο καταγράφηκαν πωλήσεις 537.000 dwt, ενώ στα δεξαμενόπλοια μόλις 19.000 dwt.
Αγορές - κατασκευές
Tέλος, στον τομέα των αγορών και νέων κατασκευών την προηγούμενη εβδομάδα ξεχώρισαν σε ό,τι αφορά την ελληνική παρουσία οι επενδύσεις στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εκτός της Costamare, η οποία απέκτησε τρία πλοία, ενώ έδωσε παραγγελία για δύο ακόμη, ναυλομεσιτικοί οίκοι αναφέρουν ότι και η Technomar απέκτησε ένα ακόμη containership.
Επίσης, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, ο Ομιλος Τσάκου (ΤΕΝ) προχώρησε σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφορικής ικανότητας 160.000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai
ΑΠΟ-marinews.gr ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική