Τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια που αφορούν τα λιμενικά τέλη, τις κρατήσεις θέσεων και την ασφάλεια, αποτελούν τροχοπέδη για να έρθουν τα υπό ξένη σημαία κρουαζιερόπλοια στην Ελλάδα.Τα συγκεκριμένα θέματα θα θέσει σύμφωνα με πληροφορίες το προεδρείο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας σε συναντήσεις που θα έχει στη Μεγάλη Βρετανία με τους υπουργούς Επικρατείας Χάρη Παμπούκη,
Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τον υφυπουργό Γ.Νικητιάδη και με Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Προβλήματα τα οποία θα αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για επενδύσεις στην Ελλάδα. Η συνάντηση ήταν να γίνει την περασμένη Τετάρτη αλλά αναβλήθηκε και θα προγραμματιστεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Για να λυθούν όμως θα χρειαστεί χρόνος και χρήμα γεγονός που κάνει κύκλους της διεθνούς κρουαζιέρας να θεωρούν ότι το 2011 χάθηκε και το στοίχημα είναι πλέον το 2012.
Ειδικότερα τα θέματα στα οποία εστιάζουν σύμφωνα με πληροφορίες της «Α» είναι τα εξής:
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ :
1. Δεν υπάρχει σύστημα κράτησης για προβλήτες και το σύστημα που ισχύει είναι να εξυπηρετείται όποιος φθάνει πρώτος. Αυτό επηρεάζει τον προγραμματισμό και την ποιότητα.
2. Σε λιμάνια όπως η Ρόδος υπάρχει μεγάλος συνωστισμός πλοίων ορισμένες μέρες της εβδομάδας με αποτέλεσμα τα πλοία σχεδόν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και να προεξέχουν από τον προβλήτα μέχρι και 100 μέτρα.
3. Σε λιμάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται με λέμβους δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των πλοίων στο αγκυροβόλιο. Δεν υπάρχουν επίσης οριοθετημένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαμβάνεται από ένα σκάφη αναψυχής ή ένα μόνο πλοίο. Σε λιμάνια με ιδιαιτερότητες, όπως η Σαντορίνη, πολλά μεγάλα κρουαζιερόπλοια αποεπιβιβάζουν τους επιβάτες τους ενώ κινούνται και χειρίζουν σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πιο συγκεκριμένα σε αυτό το λιμάνι ενώ το τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει 700 επιβάτες την ώρα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο μέγιστο αριθμό επιβατών ανά πλοίο. Το καλοκαίρι πολλές φορές ακόμα και 8 πλοία αποεπιβιβάζουν ταυτόχρονα με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων και να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στον προβλήτα των Φηρών.
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ:
1. Τα τέλη διερχομένων (τράνζιτ) επιβατών αυξήθηκαν κατά 244% για το 2011 και άλλα 27% για το 2012.
2. Τα τέλη αποεπιβιβαζομένων επιβατών αυξήθηκαν κατά 77% για το 2011 και άλλα 33% για το 2012.
3. Έγιναν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη προσόρμισης ανάλογα με το μέγεθος και τον χρόνο παραμονής των πλοίων.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
1. Κατά τη διάρκεια των περσινών απεργιών της ΠΝΟ οι διαδικασίες σύμφωνα με τον Κώδικα ISPS δεν τηρήθηκαν και άτομα άσχετα με την ΠΝΟ κατέλαβαν το χώρο του Επιβατικού Σταθμού και υπέβαλαν σε έλεγχο τους επιβάτες απαγορεύοντας τους να επιβιβασθούν στα πλοία. Οι υπεύθυνοι παραπέμφθηκαν πρόσφατα σε δίκη και αθωώθηκαν.
2. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των αλιευτικών, στόλος τουλάχιστον 60 αλιευτικών εισήλθε στο λιμάνι ανενόχλητα και κατέλαβε προβλήτες στον ελεγχόμενο χώρο ISPS. Αργότερα τα αλιευτικά έκλεισαν και το λιμάνι εγκλωβίζοντας κρουαζιερόπλοια των οποίων ο απόπλους καθυστέρησε αρκετές ώρες.
3. Ο έλεγχος στις εισόδους του λιμανιού είναι ανεπαρκής. Ενώ υπάρχουν φύλακες στις εισόδους για τον έλεγχο πεζών και οχημάτων, παρατηρείται ότι εγκαταλείπουν τις θέσεις τους για μικρά διαστήματα.
4. Ο έλεγχος ταυτοτήτων του πλοίου φαίνεται να γίνεται για τη δημιουργία εντυπώσεων και όχι λόγω πολιτικής ελέγχου των εισερχομένων στο χώρο του λιμανιού.
5. Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες παρακάμπτεται γιατί είναι πολύ εύκολη η είσοδος στο λιμάνι από την θύρα εξόδου των επιβατών.
Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες γίνεται από στρατιωτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού για τη λειτουργία του ανιχνευτή μετάλλων το οποίο θεωρούμε ως το ελάχιστο. Σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά είχε διατεθεί μόνο ένα άτομο για τη λειτουργία αυτών των συστημάτων και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου.
Οι τρεις όμιλοι
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη τρεις όμιλοι έχουν δείξει ενδιαφέρον. Πρόκειται για την Royal Caribbean Cruises τον δεύτερο μεγαλύτερο όμιλο κρουαζιέρας στο κόσμο. Είναι αμερικανικών συμφερόντων αλλά έχουν επενδυθεί και ελληνικά κεφάλαια. Τα στελέχη της RCC εξετάζουν να βάλουν ένα πλοίο θυγατρικής τους εταιρείας στην Ελλάδα από το 2011.
Επίσης, η MSC Cruises, ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως, με ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα στον τομέα όμως της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενδέχεται να δραστηριοποιηθεί.
Τέλος η Louis Hellenic Cruises η οποία έχει πολλά κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία, την οποία ανακοίνωση ότι θα υποστείλει και θα φέρει στον Πειραιά ένα κρουαζιερόπλοιο με μη κοινοτική σημαία.
Όλα αυτά θα συμβούν με την προϋπόθεση ότι η σύμβαση αλλά και οι νόμοι να δίνουν σαφείς απαντήσεις στους προβληματισμούς που υπάρχουν.
ΑΠΟ-marinews.gr
Του:Μηνά Τσαμόπουλου
Για την ΑΞΙΑ
Αναδημοσίευση
Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τον υφυπουργό Γ.Νικητιάδη και με Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη. Προβλήματα τα οποία θα αποτελέσουν ανασταλτικό παράγοντα για επενδύσεις στην Ελλάδα. Η συνάντηση ήταν να γίνει την περασμένη Τετάρτη αλλά αναβλήθηκε και θα προγραμματιστεί μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.
Για να λυθούν όμως θα χρειαστεί χρόνος και χρήμα γεγονός που κάνει κύκλους της διεθνούς κρουαζιέρας να θεωρούν ότι το 2011 χάθηκε και το στοίχημα είναι πλέον το 2012.
Ειδικότερα τα θέματα στα οποία εστιάζουν σύμφωνα με πληροφορίες της «Α» είναι τα εξής:
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ :
1. Δεν υπάρχει σύστημα κράτησης για προβλήτες και το σύστημα που ισχύει είναι να εξυπηρετείται όποιος φθάνει πρώτος. Αυτό επηρεάζει τον προγραμματισμό και την ποιότητα.
2. Σε λιμάνια όπως η Ρόδος υπάρχει μεγάλος συνωστισμός πλοίων ορισμένες μέρες της εβδομάδας με αποτέλεσμα τα πλοία σχεδόν να στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο και να προεξέχουν από τον προβλήτα μέχρι και 100 μέτρα.
3. Σε λιμάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται με λέμβους δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των πλοίων στο αγκυροβόλιο. Δεν υπάρχουν επίσης οριοθετημένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαμβάνεται από ένα σκάφη αναψυχής ή ένα μόνο πλοίο. Σε λιμάνια με ιδιαιτερότητες, όπως η Σαντορίνη, πολλά μεγάλα κρουαζιερόπλοια αποεπιβιβάζουν τους επιβάτες τους ενώ κινούνται και χειρίζουν σε μικρή απόσταση μεταξύ τους. Πιο συγκεκριμένα σε αυτό το λιμάνι ενώ το τελεφερίκ έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει 700 επιβάτες την ώρα, δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο μέγιστο αριθμό επιβατών ανά πλοίο. Το καλοκαίρι πολλές φορές ακόμα και 8 πλοία αποεπιβιβάζουν ταυτόχρονα με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων και να δημιουργούνται ασφυκτικές συνθήκες στον προβλήτα των Φηρών.
ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ:
1. Τα τέλη διερχομένων (τράνζιτ) επιβατών αυξήθηκαν κατά 244% για το 2011 και άλλα 27% για το 2012.
2. Τα τέλη αποεπιβιβαζομένων επιβατών αυξήθηκαν κατά 77% για το 2011 και άλλα 33% για το 2012.
3. Έγιναν σημαντικές αυξήσεις στα τέλη προσόρμισης ανάλογα με το μέγεθος και τον χρόνο παραμονής των πλοίων.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
1. Κατά τη διάρκεια των περσινών απεργιών της ΠΝΟ οι διαδικασίες σύμφωνα με τον Κώδικα ISPS δεν τηρήθηκαν και άτομα άσχετα με την ΠΝΟ κατέλαβαν το χώρο του Επιβατικού Σταθμού και υπέβαλαν σε έλεγχο τους επιβάτες απαγορεύοντας τους να επιβιβασθούν στα πλοία. Οι υπεύθυνοι παραπέμφθηκαν πρόσφατα σε δίκη και αθωώθηκαν.
2. Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των αλιευτικών, στόλος τουλάχιστον 60 αλιευτικών εισήλθε στο λιμάνι ανενόχλητα και κατέλαβε προβλήτες στον ελεγχόμενο χώρο ISPS. Αργότερα τα αλιευτικά έκλεισαν και το λιμάνι εγκλωβίζοντας κρουαζιερόπλοια των οποίων ο απόπλους καθυστέρησε αρκετές ώρες.
3. Ο έλεγχος στις εισόδους του λιμανιού είναι ανεπαρκής. Ενώ υπάρχουν φύλακες στις εισόδους για τον έλεγχο πεζών και οχημάτων, παρατηρείται ότι εγκαταλείπουν τις θέσεις τους για μικρά διαστήματα.
4. Ο έλεγχος ταυτοτήτων του πλοίου φαίνεται να γίνεται για τη δημιουργία εντυπώσεων και όχι λόγω πολιτικής ελέγχου των εισερχομένων στο χώρο του λιμανιού.
5. Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες παρακάμπτεται γιατί είναι πολύ εύκολη η είσοδος στο λιμάνι από την θύρα εξόδου των επιβατών.
Ο έλεγχος με ανιχνευτές και ακτίνες γίνεται από στρατιωτικό προσωπικό. Δεν υπάρχει επάρκεια προσωπικού για τη λειτουργία του ανιχνευτή μετάλλων το οποίο θεωρούμε ως το ελάχιστο. Σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά είχε διατεθεί μόνο ένα άτομο για τη λειτουργία αυτών των συστημάτων και αυτό όχι για όλη τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου.
Οι τρεις όμιλοι
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη τρεις όμιλοι έχουν δείξει ενδιαφέρον. Πρόκειται για την Royal Caribbean Cruises τον δεύτερο μεγαλύτερο όμιλο κρουαζιέρας στο κόσμο. Είναι αμερικανικών συμφερόντων αλλά έχουν επενδυθεί και ελληνικά κεφάλαια. Τα στελέχη της RCC εξετάζουν να βάλουν ένα πλοίο θυγατρικής τους εταιρείας στην Ελλάδα από το 2011.
Επίσης, η MSC Cruises, ο τρίτος μεγαλύτερος όμιλος παγκοσμίως, με ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα στον τομέα όμως της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενδέχεται να δραστηριοποιηθεί.
Τέλος η Louis Hellenic Cruises η οποία έχει πολλά κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία, την οποία ανακοίνωση ότι θα υποστείλει και θα φέρει στον Πειραιά ένα κρουαζιερόπλοιο με μη κοινοτική σημαία.
Όλα αυτά θα συμβούν με την προϋπόθεση ότι η σύμβαση αλλά και οι νόμοι να δίνουν σαφείς απαντήσεις στους προβληματισμούς που υπάρχουν.
ΑΠΟ-marinews.gr
Του:Μηνά Τσαμόπουλου
Για την ΑΞΙΑ
Αναδημοσίευση