Μέσω νέων επενδύσεων που θα φέρουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα, μέσα σε ένα άσχημο οικονομικό κλίμα, θα ενισχύσουν την παρουσία τους οι Κινέζοι, αρχής γενομένης από το Θριάσιο. Την «προίκα» αυτή μετέφερε από την Κίνα ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης, λίγα 24ωρα μετά την επιστροφή του από τη χώρα του «Κόκκινου Δράκου» για το παρασκήνιο των συναντήσεων. Επίσης, ο υπουργός κάνει ειδική αναφορά στην οικονομική κατάσταση ενώ ανεφέρεται και στα σενάρια περί πρόωρων εκλογών.
* Κύριε Υπουργέ, τι μας φέρατε τελικά από την Κίνα; Είναι διατεθειμένοι οι Κινέζοι να επενδύσουν την Ελλάδα;
- Καταρχήν θα ήθελα να σημειώσω τα εξαιρετικά θετικά σχόλια όλου του τύπου στην Κίνα, έντυπου, τηλεοπτικού, ραδιοφωνικού και ηλεκτρονικού, στην επίσκεψη της ελληνικής αντιπροσωπείας που συνέπεσε επίσης με την εντολή του πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου η Ελλάδα να βοηθήσει με όλα τα μέσα ώστε να επαναπατρισθούν με ασφάλεια οι χιλιάδες Κινέζοι πολίτες που βρίσκονταν στην Λιβύη. Κάτι που έγινε με απόλυτη επιτυχία και με τεράστιο θετικό αντίκτυπο στην κινεζική γνώμη. Άλλωστε οι δυο χώρες μας, αυτό μου ειπώθηκε εμφαντικά σε όλες τις συναντήσεις που είχα, είναι «δεμένες» με ισχυρότατους παραδοσιακούς δεσμούς φιλίας και με μια ιστορία χιλιάδων χρόνων.
* Αυτό πως θα εκφρασθεί και στον επενδυτικό τομέα;
- Στον τομέα της Ναυτιλίας υλοποιήσαμε με την επίσκεψη μου στο Πεκίνο και τη Σαγκάη στην πράξη, την συμφωνία Παπανδρέου-Τζιαμπάο του περασμένου Οκτωβρίου, για την δημιουργία ενός ειδικού «ταμείου» 5 δισ. δολ για την χρηματοδότηση των Ελλήνων πλοιοκτητών που χτίζουν πλοία στην Κίνα. Το εξαιρετικά θετικό είναι ότι διπλασιάσαμε αυτό το ποσό περίπου στα 10 δισ. δολ. Παράλληλα η Κίνα δεσμεύθηκε οι όροι δανειοδότησης των ελληνικών επιχειρήσεων να είναι οι καλύτεροι δυνατοί από οποιαδήποτε άλλη τράπεζα του κόσμου. Με άλλα λόγια εξασφαλίσαμε και χρήματα αλλά κυρίως φθηνό χρήμα για επενδύσεις. Και επίσης, η COSCO δεσμεύθηκε να ναυλώνει τα ελληνόκτητα πλοία που χτίζονται στα Ναυπηγεία της Κίνας, δίνοντας δηλαδή και δουλειά σε μια εποχή εξαιρετικά δύσκολη.
* Προφανώς δεν μας …δωρίζουν χρήματα, αλλά κάτι ζητάνε και από εμάς. Όπως για παράδειγμα η COSCO. Τι επενδύσεις θέλει να κάνει; Θα μετέχει στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο;
- Όπως μου τόνισε τόσο στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες μας, όσο και στο γεύμα εργασίας ο πρόεδρος της COSCO cp Wei Jiafu πρόθεση τους είναι όχι μόνο να μετέχουν στην επένδυση στο Θριάσιο, που άλλωστε πήρε μια μικρή παράταση ο σχετικός διαγωνισμός, αλλά και να επεκτείνουν κατά πολύ τις επενδύσεις τους με στόχο να βοηθήσουν ώστε να μετατραπεί ο Πειραιάς σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου για τις κινέζικες θαλάσσιες μεταφορές. Πρόκειται για μια στρατηγική συνεργασία σε πολλούς τομείς.
* Μπορείτε να μας το εξειδικεύσετε αυτό;
* Υπέγραψα με τον υφυπουργό Μεταφορών το «σχέδιο δράσης» ειδικά για τον τομέα της Ναυτιλίας το οποίο θα εξειδικευθεί τα προσεχή δυο χρόνια στον επενδυτικό τομέα με την δημιουργία μια «ομάδας εργασίας» από τις δυο χώρες. Ας έχουμε λίγη υπομονή, αλλά απόφαση και πρόθεση και των δυο πλευρών είναι να ξεκινήσουμε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα.
ΑΠΟ-protothema.gr
* Κύριε Υπουργέ, τι μας φέρατε τελικά από την Κίνα; Είναι διατεθειμένοι οι Κινέζοι να επενδύσουν την Ελλάδα;
- Καταρχήν θα ήθελα να σημειώσω τα εξαιρετικά θετικά σχόλια όλου του τύπου στην Κίνα, έντυπου, τηλεοπτικού, ραδιοφωνικού και ηλεκτρονικού, στην επίσκεψη της ελληνικής αντιπροσωπείας που συνέπεσε επίσης με την εντολή του πρωθυπουργού Γ.Παπανδρέου η Ελλάδα να βοηθήσει με όλα τα μέσα ώστε να επαναπατρισθούν με ασφάλεια οι χιλιάδες Κινέζοι πολίτες που βρίσκονταν στην Λιβύη. Κάτι που έγινε με απόλυτη επιτυχία και με τεράστιο θετικό αντίκτυπο στην κινεζική γνώμη. Άλλωστε οι δυο χώρες μας, αυτό μου ειπώθηκε εμφαντικά σε όλες τις συναντήσεις που είχα, είναι «δεμένες» με ισχυρότατους παραδοσιακούς δεσμούς φιλίας και με μια ιστορία χιλιάδων χρόνων.
* Αυτό πως θα εκφρασθεί και στον επενδυτικό τομέα;
- Στον τομέα της Ναυτιλίας υλοποιήσαμε με την επίσκεψη μου στο Πεκίνο και τη Σαγκάη στην πράξη, την συμφωνία Παπανδρέου-Τζιαμπάο του περασμένου Οκτωβρίου, για την δημιουργία ενός ειδικού «ταμείου» 5 δισ. δολ για την χρηματοδότηση των Ελλήνων πλοιοκτητών που χτίζουν πλοία στην Κίνα. Το εξαιρετικά θετικό είναι ότι διπλασιάσαμε αυτό το ποσό περίπου στα 10 δισ. δολ. Παράλληλα η Κίνα δεσμεύθηκε οι όροι δανειοδότησης των ελληνικών επιχειρήσεων να είναι οι καλύτεροι δυνατοί από οποιαδήποτε άλλη τράπεζα του κόσμου. Με άλλα λόγια εξασφαλίσαμε και χρήματα αλλά κυρίως φθηνό χρήμα για επενδύσεις. Και επίσης, η COSCO δεσμεύθηκε να ναυλώνει τα ελληνόκτητα πλοία που χτίζονται στα Ναυπηγεία της Κίνας, δίνοντας δηλαδή και δουλειά σε μια εποχή εξαιρετικά δύσκολη.
* Προφανώς δεν μας …δωρίζουν χρήματα, αλλά κάτι ζητάνε και από εμάς. Όπως για παράδειγμα η COSCO. Τι επενδύσεις θέλει να κάνει; Θα μετέχει στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο;
- Όπως μου τόνισε τόσο στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες μας, όσο και στο γεύμα εργασίας ο πρόεδρος της COSCO cp Wei Jiafu πρόθεση τους είναι όχι μόνο να μετέχουν στην επένδυση στο Θριάσιο, που άλλωστε πήρε μια μικρή παράταση ο σχετικός διαγωνισμός, αλλά και να επεκτείνουν κατά πολύ τις επενδύσεις τους με στόχο να βοηθήσουν ώστε να μετατραπεί ο Πειραιάς σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου για τις κινέζικες θαλάσσιες μεταφορές. Πρόκειται για μια στρατηγική συνεργασία σε πολλούς τομείς.
* Μπορείτε να μας το εξειδικεύσετε αυτό;
* Υπέγραψα με τον υφυπουργό Μεταφορών το «σχέδιο δράσης» ειδικά για τον τομέα της Ναυτιλίας το οποίο θα εξειδικευθεί τα προσεχή δυο χρόνια στον επενδυτικό τομέα με την δημιουργία μια «ομάδας εργασίας» από τις δυο χώρες. Ας έχουμε λίγη υπομονή, αλλά απόφαση και πρόθεση και των δυο πλευρών είναι να ξεκινήσουμε μεγάλα επενδυτικά προγράμματα.
ΑΠΟ-protothema.gr