Ο εκσυγχρονισμός του ελληνόκτητου στόλου της ποντοπόρου ναυτιλίας συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς και η μέση ηλικία του υπό ελληνική σημαία στόλου διαμορφώθηκε στα τέλη του 2010 στα 10,7 έτη έναντι 17 έτη το 2000. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το 30% του υπό ελληνική σημαία στόλου έχει ηλικία μικρότερη των 10 ετών και είναι μικρότερη από αυτή τόσο του παγκόσμιου στόλου που βρίσκεται στα 15 έτη όσο και του ελληνόκτητου στόλου ( που ανήκει δηλαδή σε ελληνικά συμφέροντα αλλά δεν έχει απαραίτητα ελληνική σημαία) και η οποία είναι τα 13 έτη.
Αιτία είναι βέβαια οι τεράστιες επενδύσεις που πραγματοποιούν οι έλληνες εφοπλιστές στα πλίθια του εκσυγχρονισμού του στόλου τους ώστε να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικός στην σύγχρονη αγορά που έχει ολοένα και αυστηρότερους κανόνες και περιβαλλοντικούς κανονισμούς .
Τα στοιχεία αυτά είναι της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η Alpha Bank στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο της σε ειδική αναφορά στη ναυτιλία. εκτιμά ότι το 2011 και το 2012 θα συνεχισθεί ο εκσυγχρονισμός και η αύξηση του αριθμού των πλοίων των Ελλήνων ενώ υπογραμμίζει πως η συμβολή της προστιθέμενης αξίας της ελληνικής ναυτιλίας σε αυτή της ελληνικής οικονομίας αυξήθηκε από 2,4% το 2000 σε 4,0% το 2009.
ΑΠΟ-newscode.gr