Το στοίχημα κόντρα σε όσους τον είχαν ξεγράψει


           ΠΑΝΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ
 Οι χρυσές business στην πληροφορική, οι ισχυρές συμμαχίες σε Multirama - Digital Shopping, ο ανταγωνισμός και τα πισώπλατα μαχαιρώματα.

Η επιχειρηματική διαδρομή του λεωφορείου που μετέφερε τον Πάνο Γερμανό από όταν ακόμη έφτασε από τις Μηλιές στην Αθήνα είχε πολλούς ενδιάμεσους «σταθμούς» με χρυσοφόρες business και ισχυρές συμμαχίες. Της Εύης Κατσώλη Πέρασε όμως, και από δύσβατα «μονοπάτια» με έντονο ανταγωνισμό, επιθέσεις
και κατηγορίες ότι ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο με ορισμένες επιχειρηματικές του κινήσεις, «φουσκώνοντας» τα ταμεία των εταιρειών του και τα προσωπικά του κέρδη, αλλά και στοιχήματα εκπροσώπων της οικονομικής ζωής πως ήταν επιχειρηματίας «της ευκαιρίας», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά και πως το επιχειρηματικό του τέλος πλησιάζει. Κι όμως, ο Πάνος Γερμανός, ο οποίος ξεκίνησε από το μηδέν και με «όπλα» του τις ευκαιρίες, που του πρόσφερε απλόχερα η αστική κοινωνία, είναι ακόμη εδώ. Το διαφημιστικό σλόγκαν που χρησιμοποιούσε, για την προώθηση των καταστημάτων του «Γερμανός» πριν από κάποια χρόνια «από ένα ρολόι μέχρι ένα ελικόπτερο» αποδεικνύεται σήμερα προφητικό, αν αναλογιστεί κανείς την πολυσχιδή δραστηριότητά του σήμερα με σημεία αιχμής την τεχνολογία και την πληροφορική από τη μια (Public- Multirama και τα ηλεκτρονικά getitnow.gr και e-shop.gr) και τη βιομηχανία (Sunlight) από την άλλη. Απαλλαγμένος από την «κηλίδα» που τον... κυνηγούσε εδώ και μια πενταετία, λόγω των κατηγοριών που αντιμετώπιζε μαζί με 18 άτομα ακόμη, μεταξύ των οποίων και οι κ. κ. Μαρτιγόπουλος και Βουρλούμης (επικεφαλής των Cosmote και ΟΤΕ αντίστοιχα τότε) για απιστία, νομιμοποίηση παράνομων εσόδων και χειραγώγηση της μετοχής, μέσω της εξαγοράς της αλυσίδας «Γερμανός» από την Cosmote, αφού η υπόθεση κατέληξε στο αρχείο, λόγω έλλειψης στοιχείων ότι ζημιώθηκε το ελληνικό Δημόσιο από τη συγκεκριμένη εξαγορά, καταστρώνει τα επόμενα σχέδιά του.

Ψηφιακή τεχνολογία

Το τελευταίο επιχειρηματικό «τέκνο» του Πάνου Γερμανού, η αλυσίδα Pubic, από την πρώτη στιγμή που έκανε «πρεμιέρα» στην ελληνική αγορά, κέρδισε τις εντυπώσεις, αν και ορισμένοι ήταν επιφυλακτικοί στο κατά πόσο το concept του συνδυασμού πληροφορικής και ψηφιακής ψυχαγωγίας θα έβρισκε ανταπόκριση στην συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή. Με επενδύσεις κοντά στα 50 εκατ. ευρώ, φιλοδοξεί ως το 2012, να έχει στήσει ένα δίκτυο 20 καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ οι πωλήσεις στον τομέα του gaming, που έχει και το μεγαλύτερο «ρεύμα» στους επισκέπτες τον περασμένο χρόνο, εκτινάχθηκαν στο +20%.

Η εταιρεία, της οποίας το 60% του μετοχικού της κεφαλαίου ελέγχουν τα Multirama και το υπόλοιπο 40%, προσωπικά ο ίδιος ο Πάνος Γερμανός, κατάφερε όχι μόνο να παρουσιάζει ισχυρά μεγέθη εν μέσω κρίσης και περικοπών του οικογενειακού εισοδήματος, παράγοντες που έχουν κάμψει την αγοραστική δύναμη, αλλά χάριν στο επιχειρηματικό «δαιμόνιο» και τη διορατικότητα του επικεφαλή της «τράβηξε το χαλί» και του μεγάλου αντιπάλου της, της γαλλικής FNAC του δισεκατομμυριούχου Φρανσουά Πινό κάτω από τα πόδιά της, αναγκάζοντάς την να υποκύψει στις πληγές των ζημιών της και να αποχωρήσει από την Ελλάδα.

Προνόησε ώστε να ανοίξει καταστήματα Public σε περιοχές, όπου δραστηριοποιούνταν και οι Γάλλοι, βρέθηκε ένα βήμα μπροστά τους, όταν στα πολυκαταστήματά του αφιέρωσε έναν ολόκληρο όροφο στον τομέα του gaming, κάτι που έλειπε από τα FNAC και όταν το αντιλήφθηκαν ήταν αργά, ενώ ακόμη και όταν η πολυεθνική έφτιαξε και καφέ στους χώρους της, κι εκείνος ό, τι δεν είχε καταφέρει χρόνια ολόκληρα, για να αποσπάσει μια άδεια λειτουργίας καφετέριας εντός των Public, έβαλε... λυτούς και δεμένους και το πέτυχε μέσα σε λίγες ημέρες. Το αποτέλεσμα ήταν τα FNAC να κλείσουν, ο Γερμανός να αγοράσει τρία καταστήματά τους με ναυαρχίδα εκείνο στο Μοναστηράκι, ενώ από το πρώτο κατάστημα Public στο Σύνταγμα, που θεωρείται και το «στρατηγείο» του επιχειρηματία, μαζί με τους συνεργάτες του πανηγύριζαν τη νίκη τους.

Τα Public, έχουν δημιουργήσει «μόδα» στους επισκέπτες τους, προσφέροντας ευρεία γκάμα προϊόντων τεχνολογίας και πολιτισμού, οι οποίοι μπορεί να βρίσκουν ενημέρωση σε τομείς που δείχνουν διαφορετικοί, αλλά λειτουργούν συμπληρωματικά, όπως ήχος και εικόνα, ίντερνετ και επικοινωνία, υπολογιστές, μουσική, ταινίες και βιβλίο. Μεγάλη έμφαση δίνουν και στο πρωτοποριακό on-line κατάστημα www.public.gr, που βασίστηκε πάνω στην πλατφόρμα αμερικανικής εταιρείας και ο επισκέπτης μπορεί να ακούσει αποσπάσματα από cds που τον ενδιαφέρουν, να δει τρέιλερ ταινιών και να πραγματοποιήσει τις αγορές του μέσω ίντερνετ. Όχι βέβαια, ότι και τα Public δεν είχαν δύσκολες στιγμές. Το 2010 μετά από πέντε μόλις μήνες λειτουργίας, έκλεισε το «Publicworld» στη Βάρνα της Βουλγαρίας, αφού το concept δεν ανταποκρίθηκε στις ανάγκες του βουλγαρικού κοινού.

Τα Multirama

Πολύ πριν από τα Public, ο Πάνος Γερμανός είχε λανσάρει στην αγορά τα καταστήματα Multirama (1996). Με στρατηγικούς στόχους την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων, το οποία σήμερα απαριθμεί περισσότερα από 85 καταστήματα στην Ελλάδα και εννέα στη Βουλγαρία, η αλυσίδα ειδών πληροφορικής κατέγραψε στο τέλος του 2009, πριν βγει από το ταμπλό του Χρηματιστηρίου, αύξηση κύκλου εργασιών 89%. Μέσα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, βέβαια, που και ο τομέας της πληροφορικής έχει υποστεί ισχυρούς κραδασμούς, το μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις σταθερών υπολογιστών εκτιμάται για τη Multirama στο 7,8% και συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη πεντάδα των εταιρειών, που συμπληρώνουν τη λίστα με τις κραταιότερες αλυσίδες. «Σταθμός» για την αλυσίδα ήταν η συνεργασία του Πάνου Γερμανού στις αρχές της δημιουργίας και των Public, με τον Βίκτορα Ρέστη, ο οποίος κατείχε ποσοστό 19,78% στα Multirama και συμμετείχε και στα Public. Γεγονός, που δεν προξένησε εντύπωση στην αγορά, αφού οι ισχυρές συμμαχίες είναι ένα από τα μεγάλα «όπλα» του Γερμανού.

Άλλωστε, με τον επιχειρηματία διατηρούν άριστες σχέσεις και στους επιχειρηματικούς κύκλους αποδίδουν τη συνεργασία του ομίλου Γερμανός με τον ΔΟΛ, όταν πέρυσι ανακοίνωσαν την κοινή τους κάθοδο στον στίβο του διαδικτυακού εμπορίου, ιδρύοντας την Digital Shopping, όπου ο Πάνος Γερμανός ελέγχει το 60%, σε αυτήν ακριβώς τη φιλία. Η νέα εταιρεία λειτουργεί, όπως και το ηλεκτρονικό κατάστημα με την επωνυμία «getitnow».

ΣΤΗ... ΣΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ SUNLIGHT

Οι περιπέτειες που έφεραν την πολιτική απομόνωση.

Η υπόθεση της εξαγοράς της «Γερμανός» από την Cosmote, δεν είναι η μόνη, για την οποία ο Πάνος Γερμανός βρέθηκε στο στόχαστρο εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου και ανταγωνιστών του. Αποτέλεσε όμως, καθοριστικό παράγοντα για την πολιτική απομόνωση του άλλοτε κραταιού στελέχους του ΚΚΕ, κόμμα το οποίο έχει ακουστεί πολλές φορές στην αγορά, ότι δεν έκοψε ποτέ τους δεσμούς του και τον εμφανίζουν, ως έναν από τους μυστικούς χρηματοδότες του.

Αν και όλοι μίλησαν, για ένα από τα μεγαλύτερα deals στην ιστορία των τηλεπικοινωνιών, αφού το τίμημα για την εξαγορά των 200 καταστημάτων από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας άγγιξε τα 550 εκατ. ευρώ, οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν ήταν έντονες, αφού πολλοί συνεργάτες franchisers του Γερμανού αποκάλυψαν πως το δίκτυό του ήταν καταχρεωμένο, με κάποιους συνεργάτες να έχουν χρέη, που ξεπερνούν τα 2 εκατ. ευρώ. Μετά την ιστορία με την ποινική δίωξη, οι άλλοτε πολιτικοί φίλοι του απομακρύνθηκαν και εκείνος απέφευγε να συμμετέχει σε πολιτικές και επιχειρηματικές εκδηλώσεις, επιτρέποντας στον εαυτό του την «πολυτέλεια», να συνομιλεί μόνο με στενούς του φίλους από την ιδιαίτερη πατρίδα του. Από τότε έπαψε να συζητά για τις πολιτικές εξελίξεις, καθότι απογοητευμένος από την κεντρική πολιτική σκηνή. Κάποιοι επέστρεψαν πριν από λίγες μέρες, οπότε και δικαιώθηκε. Όμως, τώρα δεν τους δέχεται εκείνος, αφού μέσα στην περιπέτειά του μέτρησε τους αληθινούς φίλους του. Η απογοήτευσή του από τους πολιτικούς συνίσταται και στο ότι είχε προηγηθεί η «τορπίλη» με το έργο του ΥΠΕΘΑ, για την κατασκευή τορπιλών των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού.

Το όνομά του απασχόλησε μέχρι και τη Βουλή, όταν στις 8/11/05 ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Σγουρίδης ρωτούσε τους αρμόδιους υπουργούς ποιοι είναι οι λόγοι που εμποδίζουν την ανάθεση της προμήθειας για τις τορπίλες στη «Γερμανός». Είναι γνωστό πως, η έτερη δραστηριότητα του Πάνου Γερμανού στο επιχειρηματικό «γίγνεσθαι» είναι η βιομηχανία, καθώς διατηρεί μονάδα παραγωγής συσσωρευτών και ενεργειακών συστημάτων στην Ξάνθη, όπου και εδρεύει η εταιρεία του «Sunlight».

Για την ιστορία επί ΠΑΣΟΚ, είχε γίνει απευθείας ανάθεση για το έργο των τορπιλών, αλλά παρόλο που η συμφωνία δεν είχε ευτυχή κατάληξη, προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων στους αντιπάλους του, που επίσης είχαν καταθέσει προσφορές για το project. Σήμερα, η Sunlight σχεδιάζει, παράγει και διανέμει μπαταρίες και συστήματα παραγωγής και αποθήκευσης ενέργειας , απασχολώντας περισσότερα από 770 άτομα, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Διαθέτει πέντε μονάδες παραγωγής ενώ μερικοί από τους μεγαλύτερους συνεργάτες και πελάτες της είναι εταιρείες διεθνούς βεληνεκούς της αμυντικής βιομηχανίας, όπως οι ATLAS ELECTRONIK GmbH, Thyssen Group, THALES, Varta, αλλά και κολοσσοί παραγωγής ενεργειακών συστημάτων, όπως οι AEG, DELTA ELECTRONICS, MITSUBISHI, DURACELL, TOSHIBA).

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ

Από τις Μηλιές στην... κορυφή των τηλεπικοινωνιών.

Ο Πάνος Γερμανός είναι η χαρακτηριστική περίπτωση του αυτοδημιούργητου επιχειρηματία, ο οποίος έφτασε στην Αθήνα από την ιδιαίτερη πατρίδα του, τις Μηλιές Ηλείας, κρατώντας ένα σακίδιο με τα ρούχα του και με εφόδιο τα λιγοστά χρήματα, που είχε φυλάξει για εκείνον η μητέρα του. Η ζωή στο χωριό είναι δύσκολη και οι δουλειές ελάχιστες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ζήσουν άνετα ο ίδιος και τα 10 αδέλφια του, γι' αυτό και παίρνει την απόφαση να έρθει στην πρωτεύουσα. να σπουδάσει και να κυνηγήσει το όνειρό του. Ενόσω είναι στο Πανεπιστήμιο, για να βγάζει τα προς το ζην δουλεύει σε ένα μικρό κατάστημα εμπορίας μπαταριών. Το 1980 στήνει στην Εμμανουήλ Μπενάκη, ένα εξειδικευμένο κατάστημα, το οποίο έμελε να είναι η αφετηρία για τη δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες προϊόντων κινητής τηλεφωνίας.

Εκμεταλλεύεται τις γνωριμίες, που του έχει ανοίξει η συμμετοχή του στο ΚΚΕ και τους επιφανείς πελάτες του μαγαζιού του κι έτσι μια πενταετία αργότερα έρχεται η πρώτη εμπορική συμφωνία. Αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσώπευση των μπαταριών TOSHIBA, για να συνεχίσει τέσσερα χρόνια αργότερα με το «στήσιμο» της εταιρείας «Γερμανός Μπαταρίες ΑΕ». Έτος - σταθμός για τον όμιλο Γερμανού θα αποτελέσει το 1992, τότε που κάνει τα «παρθενικά» του βήματα στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα, όταν ξεκίνησε η μαζική είσοδος της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα να τον βρίσκει σε ετοιμότητα.

Το 1998, υπογράφει δύο συμβάσεις για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της Cosmote και Telestet, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο δύο πανίσχυρους εταίρους. Παρά την έντονη δημόσια περιουσία του, μισεί τη δημοσιότητα. Ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για την οικογένειά του και αρκούνται μόνο στο ότι έχει τέσσερις κόρες. Δημόσιες εμφανίσεις πλέον κάνει μόνο στο χωριό του, εκεί όπου διαθέτει ένα επιβλητικό οίκημα, ενώ οι συμπατριώτες του λένε, πως έχει βοηθήσει πολλούς από αυτούς, καθώς έχουν δικά τους μαγαζιά, χάρη σε εκείνον.


ΑΠΟ-http://www.dealnews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.