Εντυπωσιακή χαρακτηρίζει την ανάκαμψη αξιών και ναύλων στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η Deutsche Bank σε ειδική μελέτη της για τον τομέα αυτό της ποντοπόρου ναυτιλίας υπογραμμίζοντας πως το 2010 η αύξηση των μεταφορών μπορευματοκιβωτίων ήταν της τάξης του 11% μετά από την πρωτοφανή στα χρονικά κάμψη της τάξης του 9% που σημειώθηκε το 2009. Εκτιμά πως το 2011 η αύξηση των μεταφορών στον κλάδο θα είναι της τάξης του 7% δίνοντας ένα καλό σημείο στήριξης στον τομέα.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχοντας δει την ανάκαμψη που καταγράφεται και εκτιμώντας πως ο τύπος αυτός των μεταφορών είναι εκ των σημαντικότερων του μέλλοντος έχουν ήδη αρχίσει και χτίζουν μεγάλους στόλους τέτοιων πλοίων διαφοροποιούμενοι από τους παραδοσιακούς κλάδους των τάνκερ και των φορτηγών.
Την πρωτοκαθεδρία και με διαφορά κρατούν οι Γερμανοί εφοπλιστές. Όμως δεν αυξάνουν μερίδια α ένα αντιθέσει με τους Έλληνες και δευτερευόντως τους Κινέζους.
Στο μέτωπο των ναύλων η Deutsche Bank επισημαίνει ότι επιστρέφουν στα προ κρίσης επίπεδα θυμίζοντας πως κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου της κρίσης είχαν υποχωρήσει έως και 80% ενώ το 12% του στόλου ήταν κάποια στιγμή δεμένο.
Η γερμανική τράπεζα βλέπει ανάπτυξη της τάξης του 7-8% έως το 2015 στις μεταφορές containers και έτσι εκτιμά πως ο κλάδος αυτός της ποντοπόρου είναι εκ των υγιέστερων καθώς η ζήτηση για μεταφορές υπερκαλύπτει την προσφορά νέας μεταφορικής δυναμικότητας επικροτώντας εμμέσως την στρατηγική των Ελλήνων εφοπλιστών που επεκτείνονται στα containerships.
Του Γιώργου Γ. Λιάρου
ΑΠΟ-newscode.gr