Στα χαρτιά παραμένει η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα

Χωρίς «χειροπιαστά» αποτελέσματα, παρά μόνο με προφορικές υποσχέσεις, συνεχίζει να αισιοδοξεί το υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ότι θα καταφέρει να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία από φέτος το καλοκαίρι... Και τούτο, παρά το γεγονός ότι οι άνθρωποι που ασχολούνται με την κρουαζιέρα θεωρούν ότι με τις ασάφειες που υπάρχουν στο νέο θεσμικό πλαίσιο, για την απελευθέρωση της κρουαζιέρας, υπάρχει ο κίνδυνος να χαθεί ακόμη και το 2012!
Μοναδικό αισιόδοξο στοιχείο για το 2011 αποτελεί το γεγονός ότι εμφανίζονται αυξημένες κατά 19% οι προαναγγελίες αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ Α.Ε.). Για το 2011 έχουν προγραμματισθεί 962 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 823 που πραγματοποιήθηκαν το 2010. Ωστόσο, καμία από τις αφίξεις αυτές δεν χρησιμοποιεί το λιμάνι του Πειραιά ως αφετηρία της κρουαζιέρας που είναι και ο στόχος του υπουργείου. Αυξημένος κατά 20% εμφανίζεται και ο αριθμός των επιβατών που θα έρθουν φέτος με κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά.

Το γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχουν διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που να έχουν εντάξει στα προγράμματά τους τον Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας κυκλικών κρουαζιερών οφείλεται στις ασάφειες του νέου νόμου. Σύμφωνα με ανθρώπους της κρουαζιέρας, μπορεί το νέο πλαίσιο στη γενική του φιλοσοφία να κινείται προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης της αγοράς κρουαζιέρας στην πράξη, όμως, με ορισμένες διατάξεις του βάζει προσκόμματα θολώνοντας το τοπίο για τις ξένες εταιρείες.

Εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας από την πρώτη στιγμή εμφανίζονταν αντίθετοι στην υποχρέωση υπογραφής Σύμβασης και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τους χρονικούς περιορισμούς, αφού οι περισσότερες εταιρείες απλώς ενημερώνουν για τις προσεγγίσεις τους, τα λιμάνια με τα οποία συνεργάζονται. Επίσης, αναφέρουν κύκλοι της κρουαζιέρας, ότι υπάρχουν αντιφάσεις ανάμεσα στη Σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν και τον νόμο.

Η Louis Hellenic Cruises

Βάσει του νόμου 3409/2005 (νόμος Κεφαλογιάννη) όποια εταιρεία υψώσει την ελληνική σημαία απαλλάσσεται από τις ασφαλιστικές εισφορές των Ελλήνων ναυτικών που θα απασχολεί, καθώς το κόστος θα το αναλάβει το ελληνικό κράτος. Αξιοποιώντας τον συγκεκριμένο νόμο η εταιρεία Louis Hellenic Cruises ύψωσε την ελληνική σημαία σε πλοία της. Ομως, επειδή το ΝΑΤ δεν αναγνωρίζει τον συγκεκριμένο νόμο και το κράτος ουδέποτε πλήρωσε τις ασφαλιστικές εισφορές, η εταιρεία βρέθηκε στα δικαστήρια κατηγορούμενη για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών οι οποίες μαζί με τα πρόστιμα έφθασαν στα 15 εκατ ευρώ!

Με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την κρουαζιέρα, ο νόμος Κεφαλογιάννη παρουσιάζεται ως... κίνητρο προς τις ξένες εταιρείες προκειμένου να προσλάβουν Ελληνες ναυτικούς! Ετσι, όμως ενδέχεται, εφόσον δεν έχει αποσαφηνιστεί το θέμα, οι εταιρείες να εμπλακούν σε δικαστικούς αγώνες. Κατά πληροφορίες ο κ. Διαμαντίδης ήδη υπέγραψε σχετικό ερώτημα προς το Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου να αποσαφηνισθεί εάν μπορεί να εφαρμοσθεί ο νόμος Κεφαλογιάννη και κατ’ επέκταση να λειτουργήσει ως κίνητρο για τις ξένες εταιρείες να υψώσουν την ελληνική σημαία.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας θέτουν ορισμένα επιπλέον ζητήματα, όπως: 1) Στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχει σύστημα κράτησης στους προβλήτες. Το σύστημα που ισχύει στην Ελλάδα σήμερα είναι να εξυπηρετείται όποιος φθάνει πρώτος. Σε νησιωτικά λιμάνια, τις περιόδους αιχμής παρατηρείται μεγάλος συνωστισμός πλοίων ορισμένες μέρες της εβδομάδας, με αποτέλεσμα ορισμένα πλοία να προεξέχουν από τον προβλήτα μέχρι και 100 μέτρα.

2) Σε λιμάνια όπου η αποεπιβίβαση γίνεται με λέμβους δεν υπάρχει όριο στον αριθμό των πλοίων στο αγκυροβόλιο. Δεν υπάρχουν επίσης οριοθετημένα αγκυροβόλια και πολλές φορές ολόκληρος ο χώρος καταλαμβάνεται από ένα σκάφος αναψυχής ή ένα μόνο πλοίο.

Εν τω μεταξύ σε σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε για τα θέματα της κρουαζιέρας υπό τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργο Ανωμερίτη, εξετάσθηκαν μεταξύ άλλων θέματα όπως η παροχή πρόσθετων εκπτώσεων επί των τιμολογίων 2011, θέμα το οποίο θα εισαχθεί στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, καθώς και η επιτάχυνση των έργων αναβάθμισης των Σταθμών Επιβατών, οι οποίοι ήδη ανακαινίζονται.





ΑΠΟ-marinews.gr
Του Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.