Τα λιμενικά τέλη στην Ελλάδα είναι χαμηλότερα από τις άλλες χώρες της Μεσογείου.
Τη συνεργασία των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας στον κόσμο, ώστε από κοινού να συντελέσουν στην ανάπτυξη του προϊόντος της ναυτιλίας κρουαζιέρων στο χώρο της Μεσογείου, προσβλέπει ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης.
Όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Μαιάμι, στο πλαίσιο της έκθεσης «Sea Trade Cruise Shipping», «αυτό που έχει σημασία για εμάς είναι να συζητήσουμε με τις εταιρείες πώς θα γίνουν οι ελληνικοί λιμένες η αφετηρία για τις κρουαζιέρες τους.
Τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας και των επαφών μας θα είναι σύντομα ορατά», και προσέθεσε: «Είμαστε εδώ για να ακούσουμε τις εταιρείες, να συνεργαστούμε μαζί τους, είμαστε εδώ γιατί πιστεύουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε να συντελέσουμε στην ανάπτυξη του προϊόντος της ναυτιλίας κρουαζιερών στο χώρο της Μεσογείου».
Τα σημεία
Ο κ. Διαμαντίδης στο μήνυμα που μετέφερε τόσο προς τις εταιρείες όσο και στους Αμερικανούς που αποτελούν την μεγαλύτερη «πηγή» επιβατών για τον κλάδο παγκοσμίως, υπογράμμισε μεταξύ άλλων:
* Η Ελλάδα με τις ακτογραμμές της και τις καταπληκτικές παραλίες της είναι συνδεδεμένη με πολλά σημαντικά παγκοσμίως γνωστά αρχαιολογικά και ιστορικά αξιοθέατα.
* Η Ελλάδα είναι ένας ασφαλής και όμορφος προορισμός για διακοπές για όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου ή εισοδήματος.
* Αναγνωρίζουμε τη σημασία της ασφάλειας στις ημέρες μας και εγγυώμαστε για την ασφάλεια όλων των επιβατών.
* Η συμφωνία που καλούνται να υπογράψουν οι εταιρείες κρουαζιέρας με το ελληνικό κράτος αφορά τη θεμελίωση αυτής της νέας συνεργασίας, και δεν είναι τίποτε περισσότερο από μια έγγραφη δήλωση συνεργασίας.
* Είναι μια επικερδής συνεργασία και για τα δυο μέλη με ασφαλείς όρους.
* Επιθυμούμε οι εταιρείες κρουαζιέρας να μας θεωρούν ως μόνιμο συνέταιρο.
* Για το λόγο αυτό τους δίνουμε τη δυνατότητα να επιστρέψουν σε εμάς με συγκεκριμένες προτάσεις για τα επενδυτικά τους σχέδια στις περιοχές ενδιαφέροντός τους καθώς και με προτάσεις ανάπτυξης υποδομής στους λιμένες μας.
* Τα μέγιστα επενδυτικά προγράμματα θα υπόκεινται στο Fast Track model που εφαρμόζουμε για να ξεπεράσουμε όποια γραφειοκρατικά εμπόδια και καθυστερήσεις.
* Τα λιμενικά τέλη είναι ήδη στην Ελλάδα πολύ μικρότερα από ό,τι στην υπόλοιπη Μεσόγειο.
Διάψευση
Και ενώ ο ΥΘΥΝΑΛ βρισκόταν στο Μαϊάμι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία αναφέρει ότι η απόφαση για μείωση συνθέσεων στο κρουαζιερόπλοιο της Louis Hellenic Cruises «Louis Cristal» για διάστημα ενός μήνα είχε τη σύμφωνη γνώμη της ΠΝΟδεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Όπως εξηγεί η ΠΝΟ ουδέποτε προηγήθηκε συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας ως δευτεροβάθμιας ναυτεργατικής οργάνωσης, ούτε ελήφθη σχετική προς τούτο απόφαση του οργάνου αυτού για το παραπάνω θέμα.
«Για την αποκατάσταση των πραγμάτων, διευκρινίζεται ότι υπήρξαν επαφές πρωτοβαθμίων ναυτεργατικών οργανώσεων, με δική τους πρωτοβουλία, με τη ναυτιλιακή εταιρεία του παραπάνω πλοίου, όπως άλλωστε συμβαίνει στην πράξη σε θέματα στελέχωσης των επιβατηγών πλοίων με επιμέρους ναυτικές ειδικότητες, γεγονός που απορρέει από το άμεσο ενδιαφέρον τους για τη διασφάλιση θέσεων εργασίας των μελών των οργανώσεων αυτών και μάλιστα στη γνωστή σε όλους συγκυρία που διανύουμε», επισημαίνει η ΠΝΟ.
«Γκάφα»
Για «γκάφες» που συνεχίζονται κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής και υπεύθυνος Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης. «Οι γκάφες συνεχίζονται. Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης, πανηγύρισε εσπευσμένα ότι μαζί με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) κατέληξαν σε συμφωνία για την επάνδρωση του κρουαζιερόπλοιου «Crystal».
Ωστόσο η γιορτή κράτησε μόλις τρεις μέρες, καθώς η διοίκηση της ΠΝΟ, με ανακοίνωση της, τον διέψευσε», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης και προσέθεσε: «Μέρα με τη μέρα η κατάσταση γίνεται ολοένα και δυσκολότερη.
Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας καταργήθηκε, η ελληνική σημαία απαξιώνεται, το εθνικό νηολόγιο συρρικνώνεται, το Λιμενικό Σώμα υποβαθμίζεται, ο Ελληνικός Νηογνώμονας παραμένει στον αέρα, η ακτοπλοΐα βουλιάζει, τα νησιά μας μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, οι άγονες γραμμές ακόμη δεν έχουν καλυφθεί, χάθηκε μια ανθρώπινη ζωή, ενώ ουδέποτε υπήρξε πραγματική άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα».
ΑΠΟ-Naftemporiki.gr