Δεν ανησυχούν τα ιαπωνικά ναυπηγεία
Ικανός αριθμός από ιδιοκτήτες ναυτιλιακών εταιρειών σχεδιάζει να αποφύγει την προσέγγιση στις περιοχές υψηλού κινδύνου στην Ιαπωνία και να αλλάξουν τη γραμμή πλεύσης των πλοίων τους, φοβούμενοι πιθανή εξάπλωση της ραδιενέργειας, τονίζουν ναυτιλιακές πηγές.
Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως τα φορτηγά πλοία που μεταφέρουν τρόφιμα και άλλα στερεά φορτία, όπως δημητριακά και κάρβουνο, όπως επίσης και τα πετρελαιοφόρα, ενδέχεται να αλλάξουν πορεία για να αποφύγουν τις πληγείσες περιοχές στην Ιαπωνία.
«Ορισμένοι πλοιοκτήτες σκέφτονται να αλλάξουν οριστικά γραμμή πλεύσης, προκειμένου να αποφύγουν ένα πιθανό πυρηνικό νέφος και να διαβιβάσουν αυτή τη δραστηριότητα στους ενοικιαστές πλοίων», πρόσθεσαν οι ίδιες πηγές.
Στο μεταξύ, όπως δηλώνει εκπρόσωπος της Ενωσης Ιαπωνικών Ναυπηγείων καμία αρνητική επίδραση στα ιαπωνικά ναυπηγεία δεν θα έχει ο καταστροφικός σεισμός, , διευκρινίζοντας πως μπορεί κάποια από τα μικρά ναυπηγεία που κάνουν δουλειές με ντόπιους να υπέστησαν ζημιές, ωστόσο τα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας που ειδικεύονται στα ποντοπόρα τα οποία προορίζονται κυρίως για ξένους πελάτες, έπαθαν αμελητέες ζημιές.
Μόνο η Mitsui ανέφερε μικρές ζημιές στην ναυπηγοεπισκευαστική της μονάδα Kasai & Chiba, αλλά αυτές δεν πρόκειται να επηρεάσουν την συνολική απόδοση της όπως ανέφερε σε ανακοίνωση της. Ωστόσο προβληματίζεται από τις διακοπές ρεύματος που επηρεάζουν τόσο κάποιες θυγατρικές της όσο και εξωτερικούς προμηθευτές της.
Τον Φεβρουάριο οι παραγγελίες στα ιαπωνικά ναυπηγεία ενισχύθηκαν κατά 35,4% στους 519.670 gt. Από αυτές, δώδεκα πλοία τα οποία ειναι όλα φορτηγά συνολικού τονάζ 221.496 gt είναι παραγγελίες ξένων.
Από την αρχή του οικονομικού έτους, που ξεκίνησε την 1 Απριλίου του 2010 έχουν παραγγελθεί πλοία συνολικού τονάζ 11.4 εκ. gt, που σημαίνει αύξηση 110,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του οικονομικού έτους του 2009. Από αυτά σχεδόν το μισό τονάζ δηλαδή 5,078 εκ gt αφορούν ξένες παραγγελίες 277 πλοίων εκ των οποίων τα 267 φορτηγά και 10 δεξαμενόπλοια.
ΑΠΟ-portnet.gr