Δεν δέχτηκε να δώσει τα 5 από τα 10 νεότευκτα τάνκερ, έναντι μετοχών στην Genmar, ο Φωστηρόπουλος.
«Η Almi Tankers πέτυχε πριν από μερικές μέρες τραπεζική χρηματοδότηση από τις Credit Suisse, Deutsche Bank, UBS» Τα προβλήματα ρευστότητας, που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή εταιρεία Genmar του Πήτερ Γεωργιόπουλου είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Όπως εδώ και πολύ καιρό είναι γνωστό και το ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες και προσπαθεί να κάνει «τονωτικές ενέσεις» στα ταμεία.Πριν από μερικές μέρες ωστόσο, ο Έλληνας εφοπλιστής αναζήτησε εκ νέου χείρα βοηθείας, αυτή τη φορά από τον Κώστα Φωστηρόπουλο, όπως δημοσιεύει η Lloyd' s list. Πιο συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρει πως ο όμιλος Φωστηρόπουλου δέχτηκε αιφνιδιαστικά προτάσεις από την General Maritime Corporation, συμφερόντων Γεωργιόπουλου, ώστε η ναυτιλιακή του πρώτου, Almi Tankers να δώσει τα 5 από τα 10 νεότευκτα τάνκερ suezmax, που κατασκευάζει έναντι μετοχών στην εισηγμένη του Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία.
Βέβαια, ο ίδιος δεν επιβεβαιώνει αυτές τις πληροφορίες, ωστόσο ο επικεφαλής της Almi Tankers έχει αντίθετη άποψη. Αναλυτές που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τα τεκταινόμενα στην Ακτή Μιαούλη, εκτιμούν πως ο Γεωργιόπουλος προσπαθεί να προβάλει την ικανότητά του ως dealmaker, προκειμένου να πείσει τις πιστώτριες τράπεζες να τον στηρίξουν οικονομικά, ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή που αντιμετωπίζει προβλήματα και στην επίσης εισηγμένη Aegean, δεχόμενος μια από τις αγωγές, που κατέθεσαν επενδυτές στο αμερικανικό δικαστήριο κατηγορώντας τον ίδιο και άλλα στελέχη της διοίκησης για «παραπλάνηση ως προς τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, προκειμένου να αγοράσουν σε τεχνητά υψηλά τιμές τις μετοχές».
Ποιος καλύτερος τρόπος λοιπόν, από το να απευθυνθεί σε έναν αντιδιαμετρικά αντίθετο από πλευράς ταμειακής ρευστότητας ναυτιλιακές, όπως είναι ο όμιλος Φωστηρόπουλου. Ένας όμιλος, ο οποίος ιδρύθηκε το 1926, ενώ κατέχει το εργοστάσιο ΒΙΑΜΑΞ και πολλές επενδύσεις σε ακίνητα. Η οικονομική του ρευστότητα συμπληρώθηκε πριν από λίγο καιρό και από ιδιαίτερα συμφέρουσα για την Almi τραπεζική χρηματοδότηση από ονόματα όπως η Credit Agricole, η Deutsche Bank και η UBS. Γεγονός που αποκάλυψε στο ευρύ κοινό, αυτό που είναι γνωστό στους εφοπλιστικούς κύκλους, τη μεγάλη οικονομική δύναμη του ομίλου Φωστηρόπουλου. Μια οικονομική επιφάνεια, η οποία έλκει την ισχύ της και από την εποχή που ο εφοπλιστής λειτουργούσε εργοστάσιο κατασκευής λεωφορείων, αλλά και την αντιπροσωπεία της Daimler στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Επιπλέον, Credit Suisse και HSH Nordbank φέρονται να βρίσκονται στο κατώφλι νέων χρηματοδοτήσεων προς την Almi.
Όλη αυτή την θετική οικονομική κατάσταση για την Almi έσπευσε να αξιοποιήσει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, επιχειρώντας να «παντρευτεί τη ρευστότητα αυτή», όπως λένε χαρακτηριστικά οι χρηματιστηριακοί αναλυτές της Wall Street. Η αρνητική απάντηση Φαίνεται όμως, πως ο Πήτερ Γεωργιόπουλος υπολόγιζε χωρίς τον «ξενοδόχο», που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Κώστας Φωστηρόπουλος. Αυτό, επειδή ο ίδιος εισέπραξε ένα ηχηρό «όχι» από τον συνάδελφό του και συνοδοιπόρο στην αμερικανική χρηματαγορά. «Ευγενικά αρνηθήκαμε» ήταν η λιτή, αλλά τόσο περιεκτική απάντηση του ισχυρού άντρα της Almi Tankers, προσγειώνοντας έτσι ανώμαλα τον Γεωργιόπουλο. Άλλωστε, ο ίδιος έχει τη φήμη ότι κινείται επιθετικά μόνο όταν διαισθάνεται πως δημιουργούνται ευκαιρίες κι όχι χωρίς δεύτερη σκέψη. Ίσως την αρνητική απάντηση να μην την περίμενε ο Γεωργιόπουλος, γι' αυτό και μετά προσπάθησε να αρνηθεί ότι έκανε πρόταση.
«Η Almi Tankers πέτυχε πριν από μερικές μέρες τραπεζική χρηματοδότηση από τις Credit Suisse, Deutsche Bank, UBS» Τα προβλήματα ρευστότητας, που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή εταιρεία Genmar του Πήτερ Γεωργιόπουλου είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Όπως εδώ και πολύ καιρό είναι γνωστό και το ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες και προσπαθεί να κάνει «τονωτικές ενέσεις» στα ταμεία.Πριν από μερικές μέρες ωστόσο, ο Έλληνας εφοπλιστής αναζήτησε εκ νέου χείρα βοηθείας, αυτή τη φορά από τον Κώστα Φωστηρόπουλο, όπως δημοσιεύει η Lloyd' s list. Πιο συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρει πως ο όμιλος Φωστηρόπουλου δέχτηκε αιφνιδιαστικά προτάσεις από την General Maritime Corporation, συμφερόντων Γεωργιόπουλου, ώστε η ναυτιλιακή του πρώτου, Almi Tankers να δώσει τα 5 από τα 10 νεότευκτα τάνκερ suezmax, που κατασκευάζει έναντι μετοχών στην εισηγμένη του Ελληνοαμερικανού επιχειρηματία.
Βέβαια, ο ίδιος δεν επιβεβαιώνει αυτές τις πληροφορίες, ωστόσο ο επικεφαλής της Almi Tankers έχει αντίθετη άποψη. Αναλυτές που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τα τεκταινόμενα στην Ακτή Μιαούλη, εκτιμούν πως ο Γεωργιόπουλος προσπαθεί να προβάλει την ικανότητά του ως dealmaker, προκειμένου να πείσει τις πιστώτριες τράπεζες να τον στηρίξουν οικονομικά, ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή που αντιμετωπίζει προβλήματα και στην επίσης εισηγμένη Aegean, δεχόμενος μια από τις αγωγές, που κατέθεσαν επενδυτές στο αμερικανικό δικαστήριο κατηγορώντας τον ίδιο και άλλα στελέχη της διοίκησης για «παραπλάνηση ως προς τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, προκειμένου να αγοράσουν σε τεχνητά υψηλά τιμές τις μετοχές».
Ποιος καλύτερος τρόπος λοιπόν, από το να απευθυνθεί σε έναν αντιδιαμετρικά αντίθετο από πλευράς ταμειακής ρευστότητας ναυτιλιακές, όπως είναι ο όμιλος Φωστηρόπουλου. Ένας όμιλος, ο οποίος ιδρύθηκε το 1926, ενώ κατέχει το εργοστάσιο ΒΙΑΜΑΞ και πολλές επενδύσεις σε ακίνητα. Η οικονομική του ρευστότητα συμπληρώθηκε πριν από λίγο καιρό και από ιδιαίτερα συμφέρουσα για την Almi τραπεζική χρηματοδότηση από ονόματα όπως η Credit Agricole, η Deutsche Bank και η UBS. Γεγονός που αποκάλυψε στο ευρύ κοινό, αυτό που είναι γνωστό στους εφοπλιστικούς κύκλους, τη μεγάλη οικονομική δύναμη του ομίλου Φωστηρόπουλου. Μια οικονομική επιφάνεια, η οποία έλκει την ισχύ της και από την εποχή που ο εφοπλιστής λειτουργούσε εργοστάσιο κατασκευής λεωφορείων, αλλά και την αντιπροσωπεία της Daimler στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Επιπλέον, Credit Suisse και HSH Nordbank φέρονται να βρίσκονται στο κατώφλι νέων χρηματοδοτήσεων προς την Almi.
Όλη αυτή την θετική οικονομική κατάσταση για την Almi έσπευσε να αξιοποιήσει ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, επιχειρώντας να «παντρευτεί τη ρευστότητα αυτή», όπως λένε χαρακτηριστικά οι χρηματιστηριακοί αναλυτές της Wall Street. Η αρνητική απάντηση Φαίνεται όμως, πως ο Πήτερ Γεωργιόπουλος υπολόγιζε χωρίς τον «ξενοδόχο», που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο Κώστας Φωστηρόπουλος. Αυτό, επειδή ο ίδιος εισέπραξε ένα ηχηρό «όχι» από τον συνάδελφό του και συνοδοιπόρο στην αμερικανική χρηματαγορά. «Ευγενικά αρνηθήκαμε» ήταν η λιτή, αλλά τόσο περιεκτική απάντηση του ισχυρού άντρα της Almi Tankers, προσγειώνοντας έτσι ανώμαλα τον Γεωργιόπουλο. Άλλωστε, ο ίδιος έχει τη φήμη ότι κινείται επιθετικά μόνο όταν διαισθάνεται πως δημιουργούνται ευκαιρίες κι όχι χωρίς δεύτερη σκέψη. Ίσως την αρνητική απάντηση να μην την περίμενε ο Γεωργιόπουλος, γι' αυτό και μετά προσπάθησε να αρνηθεί ότι έκανε πρόταση.
ΑΠΟ-dealnews.gr