Ανάπτυξη 1,6% της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2011


Tα νέα της παγκόσμιας οικονομίας είναι δυσοίωνα. Τι συμβαίνει όμως με την πρώτη οικονομία του κόσμου και την ναυτιλία στην οποία οι Ελληνες πρωτοστατούν;
Σύμφωνα με μελέτη του G. Moudreas, εκτιμάται πως η ναυτιλία θα έχει μια ανάπτυξη της τάξης του 1,6% το 2011, από 2,5% της εκτίμησης του Ιουνίου και 2% για το 2012 από 2,7% της προηγούμενη πρόβλεψης.

Η ανάπτυξη των ΗΠΑ, η οποία ήταν 3% το 2010, επιβραδύνθηκε σημαντικά από την αρχή του χρόνου. 
Το ΑΕΠ της αυξήθηκε μόνο 0,4% σε ετήσια βάση το 1ο τρίμηνο και 1% το 2ο τρίμηνο. Αντίστοιχα, η προβλεπόμενη ανάπτυξη στην Ευρωζώνη αναθεωρήθηκε προς τα κάτω, σε 1,9% για το 2011, από το 2% που προέβλεψε τον Ιούνιο, και σε 1,4% για το 2012 από το 1,7% της προηγούμενης πρόβλεψης του LΝΤ.
Συνολικά, το ΔΝΤ διόρθωσε τις προβλέψεις του για την παγκόσμια ανάπτυξη στο 4,2% φέτος και στο 4,3% για το 2012, ενώ στην προηγούμενη πρόβλεψη του ανέφερε 4,3% και 4,5% αντίστοιχα. Να σημειώσουμε ότι αντίστοιχες διορθωτικές προβλέψεις προς τα κάτω έχει κάνει και η Standard & Poor’s Rating Services.
 
Εξαγωγές
Η ανάπτυξη του εμπορίου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών μειώθηκε σημαντικά το 2ο τρίμηνο του 2011. Η αύξηση των εισαγωγών στις χώρες του G7 καθώς και στις αναδυόμενες αγορές των BRIC και της Νότιας Αφρικής επεκτάθηκε μόλις 1,1% στο 2ο τρίμηνο – με πτώση από το 10,1% στο 1ο., όπως αναφέρει το theseanation.
Η συνολική ανάπτυξη των εξαγωγών επιβραδύνθηκε στο 1,9% από 7,7%, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ. Η ανάπτυξη των εισαγωγών των ΗΠΑ επιβραδύνθηκε στο 3% στο 2ο τρίμηνο από 11,1% στο 1ο τρίμηνο, ενώ η ανάπτυξη των εξαγωγών μειώθηκε στο 2,6% από 5,6%.
Στην Κίνα, η ανάπτυξη των εισαγωγών μειώθηκε στο 0,7% από 11,1% ενώ υπήρξε σημαντική αύξηση των εξαγωγών στο 10% για το 2ο τρίμηνο αό 2,9% στο πρώτο.

Παρότι ο BDI είχε άνοδο περίπου 20% περίπου από την τελευταία ανασκόπηση στις αρχές Αυγούστου, η ναυτιλία συνεχίζει να μην δείχνει ιδιαίτερη δυναμική λόγω της παγκόσμιας οικονομικής επιβράδυνσης αλλά και από την υπερπροσφορά χωρητικότητας. Όπως δήλωσε και ο Πρόεδρος της Cosco, Capt. Wei Jiafou: «Η εικόνα θα γίνει πιο ζοφερή τουλάχιστον για τους επόμενους 6 μήνες, ως αποτέλεσμα της ύφεσης, των νέων πλοίων και την πτώση της ναυλαγοράς». 
O BDI έχει μειωθεί πάνω από το μισό σε σχέση με το 2010 και η αύξηση που παρατηρήθηκε τον Αύγουστο οφείλεται στην αύξηση των ναύλων των Capes και όχι των άλλων τύπων πλοίων.

Στην επόμενη ανασκόπηση θα εξηγήσουμε περιληπτικά τον λόγο της συγκυριακής αύξησης της ναυλαγοράς των Capes. Ενώ ο BDI έχει παρουσιάσει μία αυξητική πορεία που όπως προαναφέραμε οφείλεται πιο πολύ στα Capes οι γνώμες των αναλυτών διίστανται για την πορεία της ναυλαγοράς σε βραχύ-μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.
Η γενικότερη πτώση των τιμών, ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, με μεγαλύτερη πτώση στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, όπως επίσης και η πτώση των τιμών των New Buildings δημιουργεί αγοραστικές ευκαιρίες παρά την παρούσα δύσκολη παγκόσμια οικονομική συγκυρία.







Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.