Στην κόψη του ξυραφιού η ελληνική ακτοπλοΐα


Δραματικές είναι οι εξελίξεις στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας, δεδομένου ότι τα οικονομικά αποτελέσματα στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Αντίθετα είναι ιδιαίτερα απογοητευτικά. Οι ζημίες μόνο των τεσσάρων εισηγμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών, δηλαδή της ΑΝΕΚ, των Μινωϊκών Γραμμών, της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου και της Attica Group, υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ. Κατά την περσινή οικονομική περίοδο οι ζημίες διαμορφώθηκαν στα 300 εκατ. Ευρώ. Επισημαίνεται ότι οι ζημίες συνεχίζονται για τρίτη χρονιά και αυτές ανέρχονται πλέον των 500 εκατ. Ευρώ, γεγονός που επηρεάζει καταλυτικά το μέλλον των εταιρειών. Η εκτίναξη της τιμής των καυσίμων, η μείωση της επιβατικής κίνησης, καθώς και της διακίνησης των φορτίων με φορτηγά αυτοκίνητα συνθέτουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τις εταιρείες.

Το ζητούμενο είναι αν οι εταιρείες καταφέρουν να επιβιώσουν τους επόμενους μήνες και αυτό θα εξαρτηθεί αν εξασφαλίσουν φρέσκο χρήμα να βάλουν στα ταμεία τους μέσω της αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου. Αλλά, ας δούμε τα οικονομικά στοιχεία των τεσσάρων εισηγμένων εταιρειών:
Οι Μινωϊκές Γραμμές σε επίπεδο ομίλου, το α΄ εξάμηνο του 201, εμφανίζει  κύκλο εργασιών 79,3 εκατ. ευρώ, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 24,8 εκατ. Ευρώ. Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η εταιρεία πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερη κίνηση και μερίδια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η εταιρεία πραγματοποιώντας το 36,2% των ταξιδιών στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 43,1% των επιβατών, το 41,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 43,5% των φορτηγών αυτοκινήτων.  Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το α΄ εξάμηνο 2011 συνολικά μετέφερε 213.000 επιβάτες, 50.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 46.000 φορτηγά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, τα μερίδια αγοράς κατά το α’ εξάμηνο του 2011 ανήλθαν για τους επιβάτες σε 40,3% έναντι 32,3% το α’ εξάμηνο του 2010, για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε 36,7% έναντι 26,1% το α’ εξάμηνο του 2010 και για τα φορτηγά αυτοκίνητα σε 46,1% έναντι 36,7% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Επίσης, η Attica Group παρουσιάζει ενοποιημένες Πωλήσεις Ευρώ 111,46 εκατ. (Ευρώ 125,79 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2010) και Ενοποιημένες Ζημίες προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) Ευρώ -16,56 εκατ. (Ευρώ -7,29 εκατ.). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group στα οποία περιλαμβάνονται κέρδη Ευρώ 3,9 εκατ. από την πώληση του Superferry II, παρουσιάζουν Ζημίες μετά από Φόρους Ευρώ 33,98 εκατ. (Ζημίες Ευρώ 31,99 εκατ.). Σημαντικός παράγοντας στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου. Το α΄ εξάμηνο του 2011, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 26% σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2010 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων. Τα οικονομικά στοιχεία του α΄ εξαμήνου 2011 παρουσιάζουν την 30η Ιουνίου,  Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων Ευρώ 456,96 εκατ. (Ευρώ 471,05 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2010) και Πάγια Στοιχεία (πλοία) αξίας Ευρώ 725,71 εκατ. (Ευρώ 738,24 εκατ. την 31η Δεκεμβρίου, 2010). Στα αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου του 2011 περιλαμβάνονται καταβληθέντες χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα Ευρώ 5,56 εκατ. έναντι Ευρώ 4,66 εκατ. το α΄ εξάμηνο του προηγούμενου έτους και αποσβέσεις Ευρώ 13,65 εκατ. έναντι Ευρώ 13,53 εκατ. την ίδια περίοδο το 2010.
Στις γραμμές της Αδριατικής, τα πλοία της Attica Group, Superfast VI, Superfast XI, Superfast I και Superfast II, με 4% λιγότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο 2010, μετέφεραν 226.019 επιβάτες (μείωση 10,9%), 59.225 φορτηγά οχήματα (μείωση 2,2%) και 48.307 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 11,5%) και διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση σε επιβάτες και φορτηγά οχήματα με μερίδια αγοράς 32% στους επιβάτες, 32% στα φορτηγά οχήματα και 29% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους πρώτους έξι μήνες του 2011. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των Ελληνικών Λιμενικών Αρχών.
Στις γραμμές εσωτερικού ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις θαλάσσιες συνδέσεις Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο. Εκτελώντας συνολικά 23% λιγότερα δρομολόγια από το α΄ εξάμηνο του 2010, τα πλοία του Ομίλου Attica, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Ithaki, Superferry II (μέχρι τέλη Φεβρουαρίου), Blue Horizon (μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου), Διαγόρας και Superfast XII μετέφεραν 1.388.224 επιβάτες, (μείωση 19,3%), 64.112 φορτηγά οχήματα (μείωση 17,8%) και 164.895 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 27,5%).
Η μείωση της κίνησης σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των καυσίμων (περίπου 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης) δημιουργούν μια ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση ομολογεί η ΑΝΕΚ. Ειδικότερα,  
ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το α’ εξάμηνο του 2011 ανήλθε σε ευρώ 117,0 εκατ. Έναντι ευρώ 111,8 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2010, καταγράφοντας αύξηση κατά 4,6%. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής ανήλθε σε ευρώ 100,9 εκατ. έναντι ευρώ 102,5 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο. Αναστροφή κατέγραψαν τα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου στο α’ εξάμηνο του 2011 αφού διαμορφώθηκαν
σε κέρδη ευρώ 6,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 2,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2010. Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 3,8% ως αποτέλεσμα της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης του στόλου παρά τη σημαντική άνοδο του κόστους των καυσίμων το οποίο αποτελείτο σημαντικότερο συντελεστή λειτουργικού κόστους για τις
ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αντίστοιχα, τα μικτά αποτελέσματα της Μητρικής ανήλθαν σε κέρδη ευρώ 8,8 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 5,3 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2010. Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το α’ εξάμηνο του 2011 βελτιώθηκαν σημαντικά και διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 17,0 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 28,6εκατ. το α’ εξάμηνο του 2010. 
Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της Μητρικής Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 13,4 εκατ. σημαντικά βελτιωμένα έναντι του α’ εξαμήνου 2010, τα οποία είχαν διαμορφωθεί σε ζημίες ευρώ 28,9 εκατ.
Τέλος, τον κύκλο των εταιρειών κλείνει η Ναυτλιακή Εταιρεία Λέσβου, όπου είχε αύξηση του τζίρου σε 36,12 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2010 τα έσοδα ήταν   20,89 εκατομμύρια. Με άλλα λόγια είχε αύξηση του τζίρου της κατά 72,88%, η οποία οφείλεται στα έσοδα από μισθωμένα πλοία, καθώς και στη δραστηριοποίηση του ομίλου σε νέες γραμμές. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους των καυσίμων είχε ως αποτέλεσμα η εταιρεία αντί να καταγράψει κέρδη, να σημειώσει αύξηση των ζημιών της στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, τα μικτά αποτελέσματα εκμεταλλεύσεως του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε ζημιές 19,58 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,42 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν σε ζημίες ποσού 20,99 εκατομμυρίων έναντι 6,06 εκατομμυρίων το πρώτο εξάμηνο του 2010. Το καθαρό αποτέλεσμα του εξαμήνου, πριν και μετά από φόρους, κατά το α΄ εξάμηνο του 2011 ανήλθαν σε ζημία 27,12 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 13,20 εκατ. ευρώ το 2010. Με τζίρο 36,12 εκατομμύρια το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο όμιλος της ΝΕΛ πλήρωσε για καύσιμα και αναλώσιμα υλικά 27,35 εκατ. ευρώ, όταν το πρώτο εξάμηνο του 2010 είχε πληρώσει 11,02 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, ενώ ο τζίρος της εταιρείας παρουσίασε αύξηση κατά 72,88%, οι δαπάνες για καύσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 146%. Οι αμοιβές του προσωπικού ανήλθαν στα 14,4 εκατ. ευρώ, από 8,15 εκατ. ευρώ. Δηλαδή οι δαπάνες για το προσωπικό παρουσίασαν άνοδο κατά 76,68%.





Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.