Να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει σχηματίσει για την Ελλάδα η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας θα επιχειρήσει τους επόμενους μήνες η ελληνική κυβέρνηση με μπροστάρη τον νέο πολιτικό υπεύθυνο για τη ναυτιλία τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Εάν δημιουργηθούν και στην Ελλάδα οι κατάλληλες συνθήκες προσέγγισης πλοίων που θα χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά και τα Ελληνικά νησιά ως αφετήριους λιμένες κρουαζιερών, τότε θα ανατείλει μια νέα εποχή που όχι μόνο θα αναπτύξει δραστικά έναν τόσο σπουδαίο κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα αλλά θα ενισχύσει άμεσα την εθνική μας οικονομία, κάτι που χρειάζεται σήμερα παρά ποτέ άλλοτε.
Η ελληνική κυβέρνηση ξεκίνησε μια προσπάθεια το 2010 να προσελκύσει τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας με στόχο το 2011 να φέρουν τα πλοία τους και να κάνουν κρουαζιέρες από την Ελλάδα. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό δεν υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Τώρα γίνεται προσπάθεια να μην χαθεί το… «τρένο» για το 2012 στόχος δύσκολος ενώ τα πράγματα είναι οριακά και για το 2013.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα στελέχη των μεγάλων εταιρειών, είναι ότι ο νόμος του 2010, αλλά και η σύμβαση που ακολούθησε που αφορούν τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης, περιέχουν δεσμεύσεις που δεν ισχύουν σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.
Ακόμη ένα πρόβλημα είναι η διαφορετική αντιμετώπιση που έχουν από τις ελληνικές αρχές τα κρουαζιερόπλοια ανάλογα με την σημαία που φέρουν ακόμα και στον οικονομικό τομέα. Άλλες οι χρεώσεις και οι επιδοτήσεις για την ελληνική σημαία, άλλες για τις κοινοτικές και άλλες για τις τρίτες σημαίες.
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σύμφωνα με πληροφορίες μελετά την τροποποίηση του νόμου και πιο συγκεκριμένα να καταστεί προαιρετική η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και εταιρειών κρουαζιέρας που προβλέπει ο νόμος για την κατάργηση του cabotage.
Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των θεμάτων της ελληνικής ναυτιλίας, μετά την παραίτηση του Χάρη Παμπούκη , ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης είχε συνάντηση με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο ΣΕΕΝ ζήτησε για μια ακόμη φορά την κατάργηση της υποχρέωσης της υπογραφής σύμβασης και κατέθεσε αναλυτικό υπόμνημα με τις θέσεις του για τα θέματα της κρουαζιέρας.
Μεταξύ άλλων ζητεί να περιληφθούν στον αναπτυξιακό νόμο κίνητρα ενίσχυση δαπανών για νεοπροσλαμβανόμενους ναυτικούς και για ανακαίνιση του ξενοδοχειακού τομέα των πλοίων, να διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, να καλυφθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών στο ΝΑΤ και να γίνουν έργα υποδομής στα λιμάνια.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Εάν δημιουργηθούν και στην Ελλάδα οι κατάλληλες συνθήκες προσέγγισης πλοίων που θα χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά και τα Ελληνικά νησιά ως αφετήριους λιμένες κρουαζιερών, τότε θα ανατείλει μια νέα εποχή που όχι μόνο θα αναπτύξει δραστικά έναν τόσο σπουδαίο κλάδο σε παγκόσμια κλίμακα αλλά θα ενισχύσει άμεσα την εθνική μας οικονομία, κάτι που χρειάζεται σήμερα παρά ποτέ άλλοτε.
Η ελληνική κυβέρνηση ξεκίνησε μια προσπάθεια το 2010 να προσελκύσει τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας με στόχο το 2011 να φέρουν τα πλοία τους και να κάνουν κρουαζιέρες από την Ελλάδα. Παρά τον αρχικό ενθουσιασμό δεν υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Τώρα γίνεται προσπάθεια να μην χαθεί το… «τρένο» για το 2012 στόχος δύσκολος ενώ τα πράγματα είναι οριακά και για το 2013.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με τα στελέχη των μεγάλων εταιρειών, είναι ότι ο νόμος του 2010, αλλά και η σύμβαση που ακολούθησε που αφορούν τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες εκτός ευρωπαϊκής ένωσης, περιέχουν δεσμεύσεις που δεν ισχύουν σε άλλες περιοχές της Ευρώπης.
Ακόμη ένα πρόβλημα είναι η διαφορετική αντιμετώπιση που έχουν από τις ελληνικές αρχές τα κρουαζιερόπλοια ανάλογα με την σημαία που φέρουν ακόμα και στον οικονομικό τομέα. Άλλες οι χρεώσεις και οι επιδοτήσεις για την ελληνική σημαία, άλλες για τις κοινοτικές και άλλες για τις τρίτες σημαίες.
Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σύμφωνα με πληροφορίες μελετά την τροποποίηση του νόμου και πιο συγκεκριμένα να καταστεί προαιρετική η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ελληνικού δημοσίου και εταιρειών κρουαζιέρας που προβλέπει ο νόμος για την κατάργηση του cabotage.
Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των θεμάτων της ελληνικής ναυτιλίας, μετά την παραίτηση του Χάρη Παμπούκη , ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης είχε συνάντηση με το προεδρείο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Ο ΣΕΕΝ ζήτησε για μια ακόμη φορά την κατάργηση της υποχρέωσης της υπογραφής σύμβασης και κατέθεσε αναλυτικό υπόμνημα με τις θέσεις του για τα θέματα της κρουαζιέρας.
Μεταξύ άλλων ζητεί να περιληφθούν στον αναπτυξιακό νόμο κίνητρα ενίσχυση δαπανών για νεοπροσλαμβανόμενους ναυτικούς και για ανακαίνιση του ξενοδοχειακού τομέα των πλοίων, να διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, να καλυφθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών στο ΝΑΤ και να γίνουν έργα υποδομής στα λιμάνια.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: protothema.gr