Στις 8 Σεπτεμβρίου τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επικρότησαν την έκθεση του Mathieu Grosch για την πολιτική της Λευκής Βίβλου και σχολίασαν ορισμένα θέματα, συμπεριλαμβανομένης της εσωτερίκευσης του εξωτερικού κόστους.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με τον εισηγητή Grosch ότι η Λευκή Βίβλος στερείται μεσοπρόθεσμων στόχων που πρέπει να επιτευχθούν με προοπτική το 2020/2030.
Έχοντας παρατηρήσει ότι οι στόχοι των προηγούμενων Λευκών Βίβλων δεν είχαν επιτευχθεί, η ευρωβουλευτής Olga Sehnalová με την υποστήριξη της Gesine Meissner, έθεσε την ανάγκη λεπτομερούς ανάλυσης των υφιστάμενων συστημάτων μεταφορών.
Ο κ. Grosch κάλεσε περαιτέρω το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή να δώσουν ένα σαφές μήνυμα προς το Συμβούλιο σχετικά με την εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους, με την επίδειξη της προστιθέμενης αξίας σε ένα ενιαίο δίκτυο.
Επιπλέον, το κόστος της ρύπανσης, του θορύβου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα πρέπει να αντανακλάται στην τιμή που καταβάλλει ο χρήστης και το παραγόμενο εισόδημα με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τα κράτη μέλη για τη χρηματοδότηση σχεδίων για την εξάλειψη των 25 γνωστών σημείων συμφόρησης στο δίκτυο Trans-European Transport.
"Η Επιτροπή θα μπορούσε να αυξήσει το επίπεδο της άμεσης χρηματοδότησης σε τουλάχιστον 30% των συνολικών επενδύσεων για τα σχέδια χρηματοδότησης και των διασυνοριακών έργων που συντάσσονται από τα κράτη μέλη, ενώ περιορίζει δραστικά τον αριθμό των έργων που λαμβάνουν χρηματοδότηση", δήλωσε ο κ. Grosch.
Το χιλιομετρικό όριο που καθορίζεται από την Επιτροπή επικρίθηκε επίσης, καθώς υπάρχουν ειδικά εθνικά και περιφερειακά χαρακτηριστικά και, συνεπώς, απαιτείται ευελιξία.
Τέλος, τα μέλη της Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε ψηφοφορία κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής τον Νοέμβριο.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με τον εισηγητή Grosch ότι η Λευκή Βίβλος στερείται μεσοπρόθεσμων στόχων που πρέπει να επιτευχθούν με προοπτική το 2020/2030.
Έχοντας παρατηρήσει ότι οι στόχοι των προηγούμενων Λευκών Βίβλων δεν είχαν επιτευχθεί, η ευρωβουλευτής Olga Sehnalová με την υποστήριξη της Gesine Meissner, έθεσε την ανάγκη λεπτομερούς ανάλυσης των υφιστάμενων συστημάτων μεταφορών.
Ο κ. Grosch κάλεσε περαιτέρω το Κοινοβούλιο και την Επιτροπή να δώσουν ένα σαφές μήνυμα προς το Συμβούλιο σχετικά με την εσωτερίκευση του εξωτερικού κόστους, με την επίδειξη της προστιθέμενης αξίας σε ένα ενιαίο δίκτυο.
Επιπλέον, το κόστος της ρύπανσης, του θορύβου και της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα πρέπει να αντανακλάται στην τιμή που καταβάλλει ο χρήστης και το παραγόμενο εισόδημα με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τα κράτη μέλη για τη χρηματοδότηση σχεδίων για την εξάλειψη των 25 γνωστών σημείων συμφόρησης στο δίκτυο Trans-European Transport.
"Η Επιτροπή θα μπορούσε να αυξήσει το επίπεδο της άμεσης χρηματοδότησης σε τουλάχιστον 30% των συνολικών επενδύσεων για τα σχέδια χρηματοδότησης και των διασυνοριακών έργων που συντάσσονται από τα κράτη μέλη, ενώ περιορίζει δραστικά τον αριθμό των έργων που λαμβάνουν χρηματοδότηση", δήλωσε ο κ. Grosch.
Το χιλιομετρικό όριο που καθορίζεται από την Επιτροπή επικρίθηκε επίσης, καθώς υπάρχουν ειδικά εθνικά και περιφερειακά χαρακτηριστικά και, συνεπώς, απαιτείται ευελιξία.
Τέλος, τα μέλη της Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού σχεδιάζουν να προχωρήσουν σε ψηφοφορία κατά τη συνεδρίαση της επιτροπής τον Νοέμβριο.
ΑΠΟ-theseanation.gr