Στα επίπεδα των 85 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθούν τα μισθώματα για τις άγονες γραμμές το 2012, καθώς θεωρείται πλέον βέβαιο ότι κάποιες εξ αυτών θα κοπούν και κάποιες άλλες θα αναδιαρθρωθούν λόγω των σοβαρών δημοσιονομικών προβλημάτων.
Επισημαίνεται ότι το 2010 τα συνολικά κονδύλια που διατέθηκαν σε άγονες γραμμές ανήλθαν στα 93 εκατ. ευρώ, ενώ σε ανάλογα επίπεδα εκτιμάται ότι θα κλείσει και το 2011.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα κονδύλια αφορούν στον τελικό απολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με το λογιστικό σχέδιο που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, για να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός θα πρέπει να «υπάρχουν» τα χρήματα για το ανώτατο δυνατό μίσθωμα που θεωρητικά μπορεί να ζητηθεί.
Στην περίπτωση των αγόνων γραμμών της ακτοπλοΐας με δεδομένο ότι υπάρχουν κατηγορίες μισθωμάτων σε κάθε γραμμή (νέα ή μεγαλύτερης ηλικίας πλοία) υπολογίζεται για την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανώτατη δυνατή μίσθωση.
Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι τελικά θα καταβληθούν αυτά τα ποσά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις αντί π.χ. για πλοία «κατηγορίας Ι» θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό πλοία «κατηγορίας ΙΙΙ» (δηλαδή με μικρότερο μίσθωμα). Συνεπώς, για όλες τις γραμμές, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, το προϋπολογισθέν κονδύλι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ, αν πρόκειται για το σύνολο των υφιστάμενων γραμμών.
Επισημαίνεται ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.
Οπως έχει αναφέρει η «Ν», συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα», εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Για την προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών απαιτούνταν με τον όρο του ανώτατου μισθώματος περί τα 65 εκατ. ευρώ.
Τις προηγούμενες ημέρες τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν σε διαβουλεύσεις προκειμένου να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι (έλειπαν 14 εκατ. ευρώ) για την προκήρυξη των διαγωνισμών.
Εως ένα βαθμό φαίνεται ότι το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ωστόσο πλήρης εικόνα θα υπάρχει στις αρχές της εβδομάδας.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα ζητήσει την επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων που λήγουν στο τέλος του Οκτωβρίου, με τα υφιστάμενα μισθώματα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προς το παρόν τουλάχιστον αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την προοπτική, καθώς τα μισθώματα είναι χαμηλά και ορισμένες γραμμές είναι ζημιογόνες. Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η επέκταση της σύμβασης είναι υποχρεωτική, ωστόσο την άποψη αυτή δεν την ασπάζονται οι ακτοπλόοι.
Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς διατύπωσε την άποψη ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν, αφού δεν είναι υποχρεωτικό.
«Αν μια εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής, γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί;» αναρωτήθηκε.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση
Επισημαίνεται ότι το 2010 τα συνολικά κονδύλια που διατέθηκαν σε άγονες γραμμές ανήλθαν στα 93 εκατ. ευρώ, ενώ σε ανάλογα επίπεδα εκτιμάται ότι θα κλείσει και το 2011.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα κονδύλια αφορούν στον τελικό απολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με το λογιστικό σχέδιο που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, για να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός θα πρέπει να «υπάρχουν» τα χρήματα για το ανώτατο δυνατό μίσθωμα που θεωρητικά μπορεί να ζητηθεί.
Στην περίπτωση των αγόνων γραμμών της ακτοπλοΐας με δεδομένο ότι υπάρχουν κατηγορίες μισθωμάτων σε κάθε γραμμή (νέα ή μεγαλύτερης ηλικίας πλοία) υπολογίζεται για την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανώτατη δυνατή μίσθωση.
Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι τελικά θα καταβληθούν αυτά τα ποσά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις αντί π.χ. για πλοία «κατηγορίας Ι» θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό πλοία «κατηγορίας ΙΙΙ» (δηλαδή με μικρότερο μίσθωμα). Συνεπώς, για όλες τις γραμμές, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, το προϋπολογισθέν κονδύλι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ, αν πρόκειται για το σύνολο των υφιστάμενων γραμμών.
Επισημαίνεται ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.
Οπως έχει αναφέρει η «Ν», συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα», εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Για την προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών απαιτούνταν με τον όρο του ανώτατου μισθώματος περί τα 65 εκατ. ευρώ.
Τις προηγούμενες ημέρες τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν σε διαβουλεύσεις προκειμένου να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι (έλειπαν 14 εκατ. ευρώ) για την προκήρυξη των διαγωνισμών.
Εως ένα βαθμό φαίνεται ότι το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ωστόσο πλήρης εικόνα θα υπάρχει στις αρχές της εβδομάδας.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα ζητήσει την επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων που λήγουν στο τέλος του Οκτωβρίου, με τα υφιστάμενα μισθώματα.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προς το παρόν τουλάχιστον αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την προοπτική, καθώς τα μισθώματα είναι χαμηλά και ορισμένες γραμμές είναι ζημιογόνες. Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η επέκταση της σύμβασης είναι υποχρεωτική, ωστόσο την άποψη αυτή δεν την ασπάζονται οι ακτοπλόοι.
Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, σε ό,τι αφορά τους διαγωνισμούς διατύπωσε την άποψη ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν, αφού δεν είναι υποχρεωτικό.
«Αν μια εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής, γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί;» αναρωτήθηκε.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Αναδημοσίευση