Σε δύσκολη περίοδο εισέρχεται η αγορά των πλοίων τύπου VLCC (Very Large Crude Carrier) σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου Pareto, ο οποίος για τα επόμενα δύο έτη, 2012 και 2013, διαφοροποιεί τις εκτιμήσεις του για τον μέσο ημερήσιο ναύλο προς τα κάτω έως και... 50%. Ειδικότερα, η αρχική εκτίμηση του οίκου έκανε λόγο για ημερήσιους ναύλους της τάξης των 30-35 χιλιάδων δολαρίων, ενώ σε νεότερο ενημερωτικό του φυλλάδιο αναφέρεται σε ναύλους ύψους 15-16 χιλιάδων δολαρίων την ημέρα.
Εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος μπορεί να εισέλθει σε περιπέτειες, καθώς βάσει των οικονομικών στοιχείων, καθίσταται εμφανές ότι τα σύγχρονα VLCC θα αντιμετωπίσουν αρνητική ταμειακή ροή (cash flow). Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να προκαλέσει αρκετά προβλήματα στον σχεδιασμό ορισμένων ελληνικών εταιρειών, οι οποίες διαθέτουν μεγάλο αριθμό πλοίων VLCC. Πάντως, ναυλομεσιτικοί οίκοι στον Πειραιά εκτιμούν ότι μπορεί, μεν, να βρεθούν εκτεθειμένοι αρκετοί Ελληνες πλοιοκτήτες που διαχειρίζονται πλοία VLCC αλλά «λόγω της διαφοροποίησης του στόλου τους θα καταφέρουν να εξασθενίσουν τις αναταράξεις».
Μεταξύ των εταιρειών που διαθέτουν μεγάλο αριθμό πλοίων τύπου VLCC είναι η εταιρεία Dynacom η οποία διαθέτει 12 VLCC, ενώ ναυπηγεί άλλα επτά. Επίσης, ο όμιλος Αγγελικούση διαθέτει 21 εν ενεργεία VLCC, ενώ ναυπηγεί άλλα τέσσερα. Εκτιμάται, ότι μεγαλύτερες αναταράξεις μπορεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία Athenian Tankers του Μίνωα Κυριακού ο στόλος της οποίας αποτελείται μόνο από VLCC (πέντε εν ενεργεία και δύο υπό ναυπήγηση). Χαρακτηριστικό παράδειγμα του κλίματος που επικρατεί στον συγκεκριμένο κλάδο αποτελεί η εταιρεία Star Bulk η οποία ναύλωσε το νεότευκτο capsize «Star Polaris», χωρητικότητας 179,600 τόνων dwt έναντι 16.500 δολαρίων την ημέρα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το πλοίο ναυλώθηκε στην εταιρεία Louis Dreyfus για δύο χρόνια με δικαίωμα επέκτασης του ναυλοσυμφώνου για ένα ακόμη. Ο ναύλος συμφωνήθηκε στα 16.500 δολάρια ημερησίως για τα δύο πρώτα χρόνια και 19.000 για το τρίτο, ενώ τα έσοδα προβλέπονται από 11,5 εκατ. δολ έως 20,1 εκατ. δολ.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τους Clarksons η εταιρεία Cardiff Marine, ο ιδιωτικός βραχίονας του Γιώργου Οικονόμου, παρέλαβε το νεότευκτο Vlcc «Desimi», χωρητικότητας 296.000 τόνων dwt. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Jiangnan και με την προσθήκη αυτή τα εν ενεργεία VLCC της εταιρείας φθάνουν τα τέσσερα, ενώ ναυπηγούνται άλλα δύο.
Αλλαγή παραγγελίας
«Η ευελιξία στη ναυτιλία αποτελεί συστατικό στοιχείο στη στρατηγική της» ανέφεραν ναυλομεσιτικοί κύκλοι του Πειραιά σχετικά με την απόφαση της εταιρείας Consolidated Marine Management Inc (CMM), εταιρεία του ομίλου Λάτση, να αλλάξει ρότα και να μετατρέψει μία παραγγελία για δύο πλοία kamsarmax σε πλοία oil chemical tankers.
H εταιρεία, πέρυσι τον Σεπτέμβριο αποφάσισε να υπογράψει συμβόλαια με τη Hyundai Mipo Dockyards για δύο kamsarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, ενώ μέχρι τότε διαχειριζόταν πλοία μεταφοράς υγραερίου και δεξαμενόπλοια. Ωστόσο ένα έτος μετά την παραγγελία η CΜΜ ανακοίνωσε ότι μετέτρεψε τα συμβόλαια κατασκευής των δύο kamsarmax σε Oil-Chemical Tankers μεταφορικής ικανότητας 52.000 dwt, έκαστο. Kαι τα δύο πλοία θα φέρουν την ελληνική σημαία.
ΑΠΟ-marinews.gr
Του : Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή
Εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος κλάδος μπορεί να εισέλθει σε περιπέτειες, καθώς βάσει των οικονομικών στοιχείων, καθίσταται εμφανές ότι τα σύγχρονα VLCC θα αντιμετωπίσουν αρνητική ταμειακή ροή (cash flow). Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να προκαλέσει αρκετά προβλήματα στον σχεδιασμό ορισμένων ελληνικών εταιρειών, οι οποίες διαθέτουν μεγάλο αριθμό πλοίων VLCC. Πάντως, ναυλομεσιτικοί οίκοι στον Πειραιά εκτιμούν ότι μπορεί, μεν, να βρεθούν εκτεθειμένοι αρκετοί Ελληνες πλοιοκτήτες που διαχειρίζονται πλοία VLCC αλλά «λόγω της διαφοροποίησης του στόλου τους θα καταφέρουν να εξασθενίσουν τις αναταράξεις».
Μεταξύ των εταιρειών που διαθέτουν μεγάλο αριθμό πλοίων τύπου VLCC είναι η εταιρεία Dynacom η οποία διαθέτει 12 VLCC, ενώ ναυπηγεί άλλα επτά. Επίσης, ο όμιλος Αγγελικούση διαθέτει 21 εν ενεργεία VLCC, ενώ ναυπηγεί άλλα τέσσερα. Εκτιμάται, ότι μεγαλύτερες αναταράξεις μπορεί να αντιμετωπίσει η εταιρεία Athenian Tankers του Μίνωα Κυριακού ο στόλος της οποίας αποτελείται μόνο από VLCC (πέντε εν ενεργεία και δύο υπό ναυπήγηση). Χαρακτηριστικό παράδειγμα του κλίματος που επικρατεί στον συγκεκριμένο κλάδο αποτελεί η εταιρεία Star Bulk η οποία ναύλωσε το νεότευκτο capsize «Star Polaris», χωρητικότητας 179,600 τόνων dwt έναντι 16.500 δολαρίων την ημέρα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση το πλοίο ναυλώθηκε στην εταιρεία Louis Dreyfus για δύο χρόνια με δικαίωμα επέκτασης του ναυλοσυμφώνου για ένα ακόμη. Ο ναύλος συμφωνήθηκε στα 16.500 δολάρια ημερησίως για τα δύο πρώτα χρόνια και 19.000 για το τρίτο, ενώ τα έσοδα προβλέπονται από 11,5 εκατ. δολ έως 20,1 εκατ. δολ.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τους Clarksons η εταιρεία Cardiff Marine, ο ιδιωτικός βραχίονας του Γιώργου Οικονόμου, παρέλαβε το νεότευκτο Vlcc «Desimi», χωρητικότητας 296.000 τόνων dwt. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Jiangnan και με την προσθήκη αυτή τα εν ενεργεία VLCC της εταιρείας φθάνουν τα τέσσερα, ενώ ναυπηγούνται άλλα δύο.
Αλλαγή παραγγελίας
«Η ευελιξία στη ναυτιλία αποτελεί συστατικό στοιχείο στη στρατηγική της» ανέφεραν ναυλομεσιτικοί κύκλοι του Πειραιά σχετικά με την απόφαση της εταιρείας Consolidated Marine Management Inc (CMM), εταιρεία του ομίλου Λάτση, να αλλάξει ρότα και να μετατρέψει μία παραγγελία για δύο πλοία kamsarmax σε πλοία oil chemical tankers.
H εταιρεία, πέρυσι τον Σεπτέμβριο αποφάσισε να υπογράψει συμβόλαια με τη Hyundai Mipo Dockyards για δύο kamsarmax χωρητικότητας 82.000 dwt, ενώ μέχρι τότε διαχειριζόταν πλοία μεταφοράς υγραερίου και δεξαμενόπλοια. Ωστόσο ένα έτος μετά την παραγγελία η CΜΜ ανακοίνωσε ότι μετέτρεψε τα συμβόλαια κατασκευής των δύο kamsarmax σε Oil-Chemical Tankers μεταφορικής ικανότητας 52.000 dwt, έκαστο. Kαι τα δύο πλοία θα φέρουν την ελληνική σημαία.
ΑΠΟ-marinews.gr
Του : Νίκου Μπαρδούνια
για την Καθημερινή