Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκεται η ναυτιλιακή βιομηχανία αφού οι ναυλαγορές, «κτυπημένες» από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση σε συνδυασμό με την υπέρ προσφορά πλοίων, βυθίζονται.
Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, ειδικότερα, η πτώση έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή μα αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν προβλήματα ακόμη και εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά ναυτιλιακές εταιρείες.
Ιδιαίτερα αισθητή έγινε η κρίση στα πλοία τύπου VLCC, που είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια στον κόσμο. Παρά την αύξηση που σημειώθηκε στη ζήτηση πετρελαίου η υπέρ-προσφορά χωρητικότητας από το μεγάλο αριθμό νεότευκτων πλοίων επέδρασε καθοριστικά στην πίεση της αγοράς.
Σύμφωνα με αναλυτές η κατάσταση θα συνεχιστεί και το 2012 και μόνη ελπίδα για τη συντομότερη ανάκαμψη της αγοράς υπάρχει εφόσον ακυρωθούν παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων ή αναβολή παραλαβής των νεότευκτων.
Μέσα στο κλίμα αυτό, μία από τις παραδοσιακότερες ελληνικές εταιρείες η Polembros Shipping στο πλαίσιο της αναζήτησης φορτίων πέτυχε να εισέλθει στη Λιβύη από όπου θα μεταφέρει πετρέλαιο. Η εταιρεία, που μετρά 55 χρόνια παρουσίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ανήκει στους Αδαμάντιο και Σπύρο Πολέμη.
Η αρχή έγινε ήδη με το υπό σημαία Παναμά, δεξαμενόπλοιο «Trident Hope», συνολικής χωρητικότητας 105.998 dwt, ναυπηγήσεως 2003, το οποίο ναυλώθηκε από πετρελαϊκή εταιρεία για να μεταφέρει 80.000 τόνους αργού πετρελαίου και να το μεταφέρει από το λιμάνι της Ζαγουιά στα δυτικά της Λιβύης. Η χρονοναύλωση είναι κοντά στα 90.000 δολάρια την ημέρα και θα αποφέρει μεγάλα κέρδη στην εταιρεία. .
Η Λιβύη έχει αρχίσει να προσελκύει και τα βλέμματα άλλων Ελλήνων εφοπλιστών Το υπουργείο Πετρελαίου της μεταβατικής κυβέρνησης έχει ξεκινήσει να ανεβάζει του ρυθμούς παραγωγής πετρελαίου και αναζητά πλοία για να το μεταφέρουν. Για αυτό και η ζήτηση για τη μεταφορά και τις εξαγωγές του «μαύρου χρυσού» από τα λιβυκά λιμάνια είναι μεγάλη.
Ήδη η ιταλική εταιρεία-κολοσσός της ενεργειακής βιομηχανίας ΕΝΙ ξανάρχισε την παραγωγή πετρελαίου στη Λιβύη στο κοίτασμα Αμπού-Ατίφελ, που βρίσκεται 300 χλμ. νότια της Βεγγάζης. Ο όμιλος, είναι ο μεγαλύτερος ξένος παραγωγός υδρογονανθράκων στη Λιβύη, χώρα που ήταν αποικία της Ιταλίας.
Επίσης, την έναρξη παραγωγής πετρελαίου στα ανοιχτά των ακτών της Λιβύης, ανακοίνωσε ο γαλλικός όμιλος Total.
Είναι ο πρώτος ξένος όμιλος που ξανάρχισε την παραγωγή λιβυκού «μαύρου χρυσού» μετά την πτώση του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι.
Ο συγκεκριμένος όμιλος συμμετέχει σε κοινοπραξία με την εθνική εταιρεία της Λιβύης, την National Oil Corporation και την γερμανική Wintershall και διαχειρίζονται τη συγκεκριμένη εξέδρα Al Jurf.
ΑΠΟ-marinews.gr