Μία ρυθμιστική αρχή και ένα ελεύθερο δίκτυο. Εν προκειμένω σιδηροδρομικό.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που εμφάνισαν Γερμανικά μέσα ενημέρωσης σε επίπεδο ΕΕ ωριμάζει και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς, η ιδέα της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ουσιαστικά επιβάλλεται από τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις στην ευρωζώνη αλλά και από το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές, ελέω πολιτικής Βρυξελλών περί συνδυασμένων μεταφορών, «ανεβαίνουν».
Η εξέλιξη, αν δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες για την πλήρη άρση του σιδηροδρομικού cabotage, εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες της Βαλκανικής που βρίσκονται στην σφαίρα επιρροής της ΕΕ καθώς τα δίκτυά τους «κρύβουν» τεράστιες υπεραξίες.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η διασύνδεση των ευρωπαϊκών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο «τρέχει» ως πρόγραμμα εδώ και πολλά χρόνια με προφανή στόχο την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και δη εκείνων που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Αλλά δεν είναι πλέον μόνο αυτό.
Η κούρσα των τιμών των πετρελαιοειδών αλλά και οι πιέσεις για αποτίμηση και εμπορία των αέριων ρύπων έχουν υπαγορεύουν «δομικές αλλαγές» στην στρατηγική των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών που πλέον αρχίζουν να βλέπουν τα λιμάνια της Μεσογείου με «άλλο μάτι».
Και πάλι στο σημείο αυτό στοιχεία αναλύσεων δίνουν και την άλλη διάσταση.
Τα ελληνικά αλλά ακόμη και βουλγαρικά λιμάνια βρίσκονται στην «αιχμή» του ενδιαφέροντος λόγω της πολυσυζητημένης στρατηγικής τους θέσης αλλά και για το γεγονός ότι ενυπάρχουν σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο σχεδόν «εν υπνώσει».
Τα ερωτήματα που αναδύονται εκ των πραγμάτων πλέον αφορούν στον χρονικό ορίζοντα που θα υπάρξει αποκρυστάλλωση της πολιτικής για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των λιμένων αλλά και του χρόνου ανάπτυξης και παραχώρησης των σιδηροδρομικών κέντρων σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη.
Και αυτό γιατί τώρα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ανεύρεσης συμβούλου για τα λιμάνια που με ορίζοντα εντός του 2012 να εκκινήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων.
Τέλος δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής ότι το παγκόσμιο εμπόριο έχει εστιάσει και στην υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση της ευρωπαϊκής με την ασιατική ακτή της Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, η ολοκλήρωση της οποία είναι σίγουρο ότι θα φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στις εμπορευματικές ροές.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που εμφάνισαν Γερμανικά μέσα ενημέρωσης σε επίπεδο ΕΕ ωριμάζει και μάλιστα με ταχύτατους ρυθμούς, η ιδέα της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Πρόκειται για μία εξέλιξη η οποία σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ουσιαστικά επιβάλλεται από τις τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις στην ευρωζώνη αλλά και από το γεγονός ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές, ελέω πολιτικής Βρυξελλών περί συνδυασμένων μεταφορών, «ανεβαίνουν».
Η εξέλιξη, αν δρομολογηθούν οι σχετικές διαδικασίες για την πλήρη άρση του σιδηροδρομικού cabotage, εμφανίζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες της Βαλκανικής που βρίσκονται στην σφαίρα επιρροής της ΕΕ καθώς τα δίκτυά τους «κρύβουν» τεράστιες υπεραξίες.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι η διασύνδεση των ευρωπαϊκών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο «τρέχει» ως πρόγραμμα εδώ και πολλά χρόνια με προφανή στόχο την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και δη εκείνων που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Αλλά δεν είναι πλέον μόνο αυτό.
Η κούρσα των τιμών των πετρελαιοειδών αλλά και οι πιέσεις για αποτίμηση και εμπορία των αέριων ρύπων έχουν υπαγορεύουν «δομικές αλλαγές» στην στρατηγική των μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών που πλέον αρχίζουν να βλέπουν τα λιμάνια της Μεσογείου με «άλλο μάτι».
Και πάλι στο σημείο αυτό στοιχεία αναλύσεων δίνουν και την άλλη διάσταση.
Τα ελληνικά αλλά ακόμη και βουλγαρικά λιμάνια βρίσκονται στην «αιχμή» του ενδιαφέροντος λόγω της πολυσυζητημένης στρατηγικής τους θέσης αλλά και για το γεγονός ότι ενυπάρχουν σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο σχεδόν «εν υπνώσει».
Τα ερωτήματα που αναδύονται εκ των πραγμάτων πλέον αφορούν στον χρονικό ορίζοντα που θα υπάρξει αποκρυστάλλωση της πολιτικής για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των λιμένων αλλά και του χρόνου ανάπτυξης και παραχώρησης των σιδηροδρομικών κέντρων σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη.
Και αυτό γιατί τώρα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ανεύρεσης συμβούλου για τα λιμάνια που με ορίζοντα εντός του 2012 να εκκινήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων.
Τέλος δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής ότι το παγκόσμιο εμπόριο έχει εστιάσει και στην υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση της ευρωπαϊκής με την ασιατική ακτή της Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη, η ολοκλήρωση της οποία είναι σίγουρο ότι θα φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στις εμπορευματικές ροές.
ΑΠΟ-theseanation.gr