Πολιτική και οικονομική σταθερότητα μέσα στην Ευρωζώνη επιζητεί το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας, επισημαίνοντας ότι η παραμονή της χώρας στο ευρώ [EUR=X] Σχετικά άρθρα αποτελεί στρατηγική κατάκτηση και δεν μπορεί να τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Στην Ιρλανδία, η εικόνα αρχίζει να αλλάζει, σημειώνουν ναυτιλιακοί κύκλοι, γιατί προχώρησε και υλοποίησε σύντομα τα απαραίτητα μέτρα, κάτι που δεν έκανε η χώρα μας.
Αβεβαιότητα
Αντιθέτως, τους τελευταίους μήνες, στη χώρα μας κυριαρχεί το «ράβε - ξήλωνε» και η αβεβαιότητα από την ανεπάρκεια διαχείρισης των πραγμάτων. Η αβεβαιότητα όμως είναι τεράστιο πρόβλημα και έχει και σημαντικό οικονομικό κόστος, τονίζουν στη «Ν» οι ίδιοι παράγοντες.
Οπως σημειώνει, δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια καθυστέρησης, διότι, κάθε μέρα που περνά χωρίς να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, αναβάλλει περαιτέρω την εκδήλωση του αναμενομένου ενδιαφέροντος των ξένων εταιρειών να κάνουν κρουαζιέρες στην Ελλάδα, χάνοντας ως χώρα πολύτιμα κεφάλαια από το εξωτερικό. Κάτι που χρειάζεται αυτή την εποχή παρά ποτέ άλλοτε η χώρα μας, κάτι που έχουμε τονίσει επανειλημμένως προς όλες τις κατευθύνσεις.
Υπέρμαχος της ευρωπαϊκής προοπτικής της χώρας δηλώνει και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενωσης, Νίκος Αρβανίτης. «Τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να έχουν πνεύμα εξωστρέφειας», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Οι πρωτοβουλίες για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα και του ΟΛΘ -σημειώνει- είναι σε θετική κατεύθυνση. «Μένει όμως να δούμε με λεπτομέρειες το πώς αυτές θα υλοποιηθούν και σε ποιο εύρος χρόνου. Στόχος είναι οι κινήσεις αυτές να δουλέψουν προς όφελος της ανάπτυξης των λιμένων με πνεύμα εξωστρέφειας.
Με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσελκύσουν ναυτιλιακές εταιρείες στα δύο μεγάλα λιμάνια, προκειμένου αυτά να καταστούν κόμβος του διεθνούς διαμετακομιστικού εμπορίου. Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά, με πελατοκεντρικό χαρακτήρα και ορθολογικές εν γένει πολιτικές στα νέα διεθνή και περιφερειακά πλαίσια, συμβάλλοντας στη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της χώρας».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, υπογράμμισε:
«Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού, που είναι εθνικό θέμα. Οποιεσδήποτε και αν είναι οι πολιτικές εξελίξεις που θα υπάρξουν, θα πρέπει όλοι -και οποιαδήποτε κυβέρνηση και να είναι και ανεξαρτήτως κομματικών αποχρώσεων- να στηρίξουμε τον τουρισμό», και κατέληξε:
«Οι δύο πυλώνες της εθνικής οικονομίας είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός. Και εμείς, σαν θαλάσσιος τουρισμός, εκπροσωπούμε και τους δύο κλάδους.
Θεωρούμε ότι, με τους κατάλληλους χειρισμούς, η εισροή κεφαλαίων από τον κλάδο μας μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την προσπάθεια για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Η κατάσταση στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, όπου δύο χρόνια τώρα επικρατεί το χάος, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των αβεβαιοτήτων που επικρατούν στη ναυτιλιακή κοινότητα.
«Για μένα, είναι μονόδρομος είναι η παραμονή της χώρας μας στο ευρωπαϊκό σύστημα και στο ευρώ. Οποιαδήποτε άλλη λύση, ιδιαίτερα αυτή την κρίσιμη στιγμή, θα ήταν καταστρεπτική για το μέλλον της χώρας και το μέλλον των παιδιών μας», επισημαίνει στη «Ν» ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος.
Παράλληλα, τονίζει ότι «θα πρέπει χωρίς άλλη καθυστέρηση να προχωρήσει η τροποποίηση του νόμου για την απλούστευση των διαδικασιών της άρσης του καμποτάζ στη κρουαζιέρα, όπως την έχει προγραμματίσει, κατά πληροφορίες που έχουμε, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΑΝ».
ΑΠΟ-marinews.gr