Να «ξεπαγώσει» τα σχέδιά του για την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα έπειτα από εισήγηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, Γιώργου Ανωμερίτη.
Τα σχέδια για την ενίσχυση της θυγατρικής του ΟΛΠ, της ΝΑΥΣΟΛΠ είχαν «παγώσει» εδώ και περίπου ένα χρόνο, όπως έχει δηλώσει και ο κ. Ανωμερίτης, αφού στο ενδιάμεσο ξέσπασε η κρίση στα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας (Σκαραμαγκά και Ελευσίνα).
Ωστόσο μέσα στο 2012, ο ΟΛΠ αποφάσισε να δώσει «προίκα» στη ΝΑΥΣΟΛΠ τόσο την παραθαλάσσια ζώνη, όσο και το μηχανολογικό εξοπλισμό (μεταξύ άλλων και οι δεξαμενές).
Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, με τον ΟΛΠ σε πρώτη φάση τουλάχιστον να κρατά το 51% με σκοπό να καταστεί εφικτό να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις, όπως είναι η νέα πλωτή δεξαμενή τύπου panamax ή post panamax, μίνιμουμ αξίας περίπου 30 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα θα καταργηθεί η χρήση του μόλου της ΔΕΗ, και θα περάσει στα Car Terminal, ενώ θα περάσει στη ναυπηγοεπισκευή ο προβλήτας Γ1 του Car Terminal. Οι αλλαγές χρήσης ήταν πάγιο αίτημα των χρηστών τόσο του Σταθμού Αυτοκινήτων όσο και της ναυπηγοεπισκευής.
Τέλος, να ενισχυθούν οι πολιτικές της ΝΑΥΣΟΛΠ, ώστε να καταστεί ουσιαστικός εταίρος ως Φορέας της Ζώνης για την προσέλκυση πλοίων ναυτιλιακών εταιριών, σύναψης εταιρικών συμμαχιών και πλήρους εκμετάλλευσης χερσαίων χώρων και δεξαμενών.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Το «στοίχημα» πάντως είναι αν θα υπάρξει έκφραση ενδιαφέροντος για επενδύσεις στη ΝΑΥΟΛΠ. Μέσα στο 2011 είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να επενδύσουν στη ναυπηγοεπισκευή κινεζικοί όμιλοι, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν' έντονο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις έχει επιδειχθεί τόσο από τον ελληνικό εφοπλισμό, όσο και από μεγάλες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις.
Για να προχωρήσουν, πάντως, σε επενδύσεις στη ΝΑΥΣΟΛΠ οι υποψήφιοι επενδυτές κρίνεται αναγκαίο να ξεπεραστούν μια σειρά από μεγάλα προβλήματα που ταλανίζουν το χώρο εδώ και δεκαετίες.
Για το λόγο αυτό ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης, ύστερα από συνάντηση που είχε με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ανακοίνωσε ότι έχει ως στόχο να προχωρήσει σε μία κοινή συνάντηση, πλοιοκτητών, εργαζομένων και των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων της Ζώνης του Περάματος, ώστε να υπογραφεί ένα μνημόνιο κατανόησης (MOU) μεταξύ των τριών πλευρών.
Όπως είχε δηλώσει ο κ. Γεωργιάδης οι Ελληνες εφοπλιστές προβληματίζονται μόνο από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, κάτι που αποτελεί αντικίνητρο για να φέρουν τα πλοία τους για επισκευές, ενώ το κόστος έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αφού η ποιότητα των εργασιών θεωρείται άριστη.
Η έρευνα
Η μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά αναφέρει ότι οι απεργίες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, που αποτρέπει τις ναυτιλιακές εταιρείες να χρησιμοποιούν τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.
Επίσης, όσοι πλοιοκτήτες χρησιμοποιούν τη Ζώνη δήλωσαν ικανοποιημένοι με τη συμπεριφορά των Αρχών σε ποσοστό 36%. Αντίστοιχα, οι απαντήσεις όσων χρησιμοποίησαν επισκευαστικές περιοχές στο εξωτερικό δήλωσαν ικανοποιημένοι σε ποσοστό 91%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Μηχανουργών Βιοτεχνών Πειραιά, Θόδωρο Πιτσιρίκο, για την αλλαγή του αρνητικού κλίματος σε μια βιομηχανία που υπό προϋποθέσεις μπορεί να μετεξελιχθεί σε «βαριά βιομηχανία» θα πρέπει να προχωρήσει η πολιτεία στη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στο πλαίσιο του οποίου θα αποφασισθεί μία αναπτυξιακή πρόταση με τουλάχιστον 10ετή δράση και θα υλοποιηθεί με τη σύμπραξη όλων των εμπλεκομένων.
Ταυτόχρονα να γίνει αναβάθμιση και συμπλήρωση των υποδομών αλλά και αναδιοργάνωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Σαλαμίνας με τη δημιουργία Ειδικού Επιχειρηματικού Πάρκου σύμφωνα με το Νόμο 3982/2011, αλλά και αναπροσαρμογή των τιμών του ΟΛΠ ώστε να γίνει ανταγωνιστικός προς τις άλλες ναυπηγοεπισκευαστικές περιοχές των γειτονικών χωρών.
Στρατηγικής σημασίας θεωρεί και την επαναλειτουργία του εμπορικού τμήματος των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αλλά και η διασφάλιση της λειτουργίας των Ναυπηγείων Ελευσίνας
Επιπλέον χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για τη μείωση της γραφειοκρατίας στις εμπλεκόμενες Δημόσιες Υπηρεσίες και ειδικά στην τελωνειακή και λιμενική Αρχή.
ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΑΠΟ-marinews.gr