«Kανόνια» από ακτοπλοϊκές εταιρείες φοβάται το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και παίρνει ήδη τα πρώτα μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα νησιά δεν θα μείνουν χωρίς πλοίο.
Το ΥΠΑΑΝ προωθεί νομοθετική διάταξη σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση που πλοιοκτήτης αδυνατεί να πραγματοποιήσει δρομολόγιο ο υπουργός μπορεί να συνάψει σύμβαση απευθείας ανάθεσης με άλλη εταιρεία να εκτελέσει δρομολόγια έναντι μισθώματος μέχρις ότου αντιμετωπισθεί το πρόβλημα είτε με διαγωνισμό είτε με κάλυψη του κενού με ελεύθερη δρομολόγηση.
Επίσης με άλλη διάταξη παρέχει τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές να αξιοποιήσουν το Προεδρικό Διάταγμα 118/2007 και να λαμβάνουν μία προκαταβολή μέχρι και 50% του συνολικού μισθώματος εάν έχουν εκτελέσει, για ένα χρονικό διάστημα (πχ. Ένα μήνα) τη σύμβαση. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η ρευστότητα των εταιρειών οι οποίες αδυνατούν πλέον-ορισμένες εξ αυτών- να προμηθευτούν καύσιμα.
Ακτοπλοϊκοί κύκλοι σχολίαζαν χθες ότι οι διατάξεις που προωθεί το ΥΠΑΑΝ είναι σε θετική κατεύθυνση ενώ υπενθύμιζαν τις προειδοποιήσεις περί κατάρρευσης του κλάδου. «Ο κλάδος τα δύο τελευταία χρόνια (2009 και 2010) έχει εγγράψει συνολικές ζημιές ύψους 560 εκατ. ευρώ, ενώ και το 2011 δεν προβλέπεται καλύτερο.
Εάν πτωχεύσει η ακτοπλοΐα τότε το κράτος θα κληθεί να επιδοτήσει το σύνολο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με 1,2 δισ. ευρώ ετησίως για να έχει ό,τι σήμερα απολαμβάνει δωρεάν με τις ελεύθερες δρομολογήσεις», τονίζει ο ΣΕΕΝ στο υπόμνημα που παρέδωσε στο υφυπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη στη πρόσφατη συνάντηση που είχε το προεδρείο του Συνδέσμου.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
ΑΠΟ-marinews.gr