Μήνυμα αποφασιστικότητας της κυβέρνησης για εφαρμογή του νόμου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα απηύθυνε σε δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι οι θέσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, που αντιτίθεται στην άρση του καμποτάζ, είναι μεν σεβαστές, αλλά το κράτος αποφασίζει και η σχετική πολιτική πρωτοβουλία έχει τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ, ήτοι της μεγάλης κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.
Ο μόνος λόγος, σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, που το σχετικό νομοσχέδιο το οποίο έχει κατατεθεί στη Βουλή, δεν έχει περάσει ακόμη από τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής είναι η γραφειοκρατία της Βουλής και δεν έχει να κάνει με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Προέβλεψε, μάλιστα, «θαύματα» και ρόλο παγκοσμίου πρωταγωνιστή κρουαζιέρας για τη χώρα μας στα επόμενα χρόνια, με την εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου, σημειώνοντας ότι έχει ήδη γίνει δεκτός με μεγάλο ενθουσιασμό στο εξωτερικό.
Παράλληλα, προανήγγειλε ότι το σχέδιο νόμου για την πειρατεία θα κατατεθεί στη Βουλή στο πλαίσιο της θητείας της παρούσης κυβέρνησης, ακόμα και εάν τεθεί χρονοδιάγραμμα εκλογών για τις 19 Φεβρουαρίου, και συναρτώντας το εν λόγω νομοσχέδιο με τη σύσταση αυτόνομου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την οποία υπερθεμάτισε εκ νέου και κατ' επανάληψη, προέβλεψε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές, τόσο όσοι φεύγουν από το «City» του Λονδίνου, όσο και στο σύνολό τους, «δεν θα έχουν λόγο να πάνε οπουδήποτε αλλού».
Στήριξη Θεσσαλονίκης
Κύριο αντικείμενο της επίσκεψης του κ. Γεωργιάδη στη Θεσσαλονίκη ήταν τα λειτουργικά προβλήματα της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού στη Μηχανιώνα, θέμα για το οποίο σε σύσκεψη που είχε με τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Απόστολο Τζιτζικώστα, με τη συμμετοχή και του γ.γ. Ναυτιλίας, Νικόλαου Λίτινα, υπήρξε, όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του, συντονισμός των υπηρεσιών των δύο κρατικών φορέων και ο ίδιος προσωπικά δεσμεύτηκε για την επίλυσή του, σε πρώτη φάση για τη λειτουργία των εργαστηρίων αλλά και για την πρόοδο του έργου συνολικά.
Στη διάρκεια της σύσκεψης, επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες δήλωσε ότι είναι πιθανόν να βρεθούν ενδιαφερόμενοι να χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, ενώ στο επιτελείο που τον συνόδευε συμμετείχε και εκπρόσωπος του Αμερικανικού Νηογνώμονα (ABS), ο οποίος σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του κ. Γεωργιάδη προτίθεται να προβεί σε δωρεά (6 εκατ. ευρώ) για να ξαναλειτουργήσει η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού της Νέας Μηχανιώνας.
Ακτοπλοϊκή σύνδεση
Όσον αφορά, δε, το μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της Θεσσαλονίκης και το αίτημα επανεξέτασης του καθεστώτος της άγονης γραμμής, που έθεσε ο κ. Τζιτζικώστας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας δήλωσε ότι πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο θέμα και ότι θα είναι σε θέση να απαντήσει πιο εμπεριστατωμένα στα μέσα της επόμενης εβδομάδας, αφού πρώτα το μελετήσει με τους συνεργάτες του για το «τι πραγματικά και πρακτικά μπορεί να γίνει».
Τέλος, κληθείς να σχολιάσει το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει από πλευράς τουρκικών επιμελητηρίων και επιχειρήσεων για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνης με τη Θεσσαλονίκη και τις Σποράδες, δήλωσε ότι εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για να γίνει μία τέτοια γραμμή «είμαστε οι τελευταίοι που θα ήμασταν αντίθετοι. Υποστηρίζουμε κάθε πρωτοβουλία, που έχει ως τελικό στόχο την αύξηση της κίνησης και της εργασία όλων των ανθρώπων».
Δέσμευση
Ο υφυπουργός, Αδωνις Γεωργιάδης, από τη Θεσσαλονίκη δεσμεύτηκε να βοηθήσει:
* για επιτάχυνση των διαδικασιών για τη χωροθέτηση των Ζωνών Λιμένος και την επέκταση της ζώνης Λιμένος του δήμου Θερμαϊκού στην Περαία, που είναι απαραίτητες για να προχωρήσει η Θαλάσσια Αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης.
* στην προώθηση των διαδικασιών διαγωνισμού για την εύρεση νέου αναδόχου για τον καθορισμό του Θερμαϊκού Κόλπου.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - vveg@naftemporiki.gr
ΑΠΟ-naftemporiki.gr