«Ανάπτυξη με πλήρη ιδιωτικοποίηση μεγάλων λιμανιών»


Διεθνής Ναυτική Ενωση: Κατά της συνδικαλιστικής συνδιοίκησης
«Αν δεν είχε τα θέματα που έχει
 ο ΟΣΕ θα είχε φτάσει εδώ και καιρό
 το τρένο στο λιμάνι κα
ι δεν θα περίμεναν οι γραμμές να..
σκουριάσουν», Ν. Αρβανίτης,
πρόεδρος της ΔΝΕ

«Τέλος εποχής» για τις «συνδικαλιστικές» συνδιοικήσεις βλέπει η Διεθνής Ναυτική Ενωση η οποία τάσσεται ανοικτά υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης των λιμανιών, και σε πρώτη φάση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
«Δεν βλέπω το λόγο, γιατί το κράτος να κρατήσει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ[OLPr.AT] Σχετικά άρθρα », ανέφερε κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξης τύπου ο πρόεδρος της ΔΝΕ, Νίκος Αρβανίτης, ο οποίος προσέθεσε ότι τάσσεται υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησής του.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Αρβανίτης: «κατά την άποψή μας η κρίση μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για νέα ανοίγματα και ανάπτυξη. Το μέχρι τώρα μοντέλο διοίκησης, «συνδικαλιστική συνδιοίκηση», έχει απογοητεύσει. Έχουν εκμετρήσει το ζην. Πιστεύουμε ότι η πολιτεία δεν έχει αντιληφθεί το πρόβλημα αξιοποίησης των κρυμμένων αξιών που έχουν τα λιμάνια». Αξίες που μπορούν να αποφέρουν ανάπτυξη για την ελληνική οικονομία γενικότερα.
Για παράδειγμα έφερε την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στην Cosco. Σημείωσε ότι μέσα σε 1,5 χρόνο οι Κινέζοι έκαναν τόσες επενδύσεις όσες δεν είχε κάνει 15 χρόνια ο ΟΛΠ στο Σ.ΕΜΠΟ.
Σημείωσε μάλιστα ότι σε επίπεδα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το 2011 και στους δύο προβλήτες είναι στα επίπεδα του 2007. Πιο συγκεκριμένα από τον προβλήτα ΙΙ της COSCO στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2011 έχουν διακινηθεί περίπου 1,05 εκατ. teu, ενώ στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ ήταν άνω των 350.000.
Το τοπικό φορτίο στο Σ.ΕΜΠΟ είναι πεπερασμένο, λόγω της οικονομικής κρίσης, ανέφερε και πρόσθεσε: «Μένει να προσελκύσεις τις εταιρείες να κάνουν τα ελληνικά λιμάνια μεγάλα hub. Ερχόμενα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά δημιουργούνται θέσεις εργασίας σε 100άδες περιφερειακά επαγγέλματα», ενώ για την κρουαζιέρα τόνισε ότι συμφωνούν με το master plan του ΟΛΠ για ανάπτυξη λιμενικών υποδομών και αναμένουν την ψήφιση του νόμου για την άρση του καμποτάζ».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το car terminal αυτοκινήτου ανέφερε ότι πλήττεται από την κρίση, αφού η αγορά αυτοκινήτου έχει πτώση. Πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές για προσέλκυση εταιρειών για μεταφόρτωση.
Τόνισε όμως για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της ιδιωτικοποίησης ότι παρόλο που το χρονοδιάγραμμα της παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ στη Cosco τηρήθηκε κανονικά, η διαδικασία ολοκληρώθηκε ενάμιση χρόνο μετά, χρονικό διάστημα, που ο κ. Αρβανίτης χαρακτήρισε μεγάλο.
Ταυτόχρονα έφερε και το παράδειγμα της σιδηροδρομικής σύνεσης του ΟΛΠ με το Θριάσιο. «Οι γραμμές είναι εκεί και περιμένουν», τόνισε, «Αν δεν είχε τα θέματα που έχει ο ΟΣΕ θα είχε φτάσει εδώ και καιρό το τρένο στο λιμάνι και δεν θα περίμεναν οι γραμμές να… σκουριάσουν».
Υπό προϋποθέσεις
Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΝΕ είναι απαραίτητο να γίνει κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Να δημιουργηθεί Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων η οποία θα καθορίζει το πλαίσιο και τους κανόνες λειτουργίας στα λιμάνια και να διαχωριστούν στα λιμάνια της χώρας οι ρόλοι των Αρχών (άδειες τελωνεία) και των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών.
«Ακόμα υπάρχουν οι ιδεοληψίες του παρελθόντος. Για μένα είναι καθαρά πολιτική απόφαση», σημείωσε ο κ. Αρβανίτης.
«Θεσμικές οργανωτικές και λειτουργικές μεταβολές που συντελέσθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη (πώληση μετοχών από το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας) στην πατρίδα μας θα αποδώσουν καρπούς, όταν αυτές εδραιωθούν και επιμέρους αδυναμίες ή προβλήματα της αρχικής φάσης ξεπερασθούν. Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά και αναπτυξιακά με πελατοκεντρικό χαρακτήρα και ορθολογικές εν γένει πολιτικές στο νέο διεθνές και περιφερειακό πλαίσιο, απαλλαγμένα από στρεβλώσεις του παρελθόντος, συμβάλλοντας στη βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της χώρας».
Εξειδίκευση υπηρεσιών
Κατά την άποψη της ΔΝΕ πρέπει να γίνει εξειδίκευση υπηρεσιών στα λιμάνια. «Δεν γίνεται όλα τα λιμάνια να προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί από την Αρχή, αλλά και μέσω των Λιμενικών Συστημάτων. Για παράδειγμα το Αττικό Λιμενικό Σύστημα που αν και δεν έχει αποκρυσταλλοποιηθεί δεν μας βρίσκει αντίθετους. Αρκεί να γίνει με το σωστό τρόπο. Σαν Ελλάδα μπορεί να χρειαζόμαστε για παράδειγμα 17 Σταθμούς Κρουαζιέρας και πέντε Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr

ΑΠΟ-naftemporiki.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.