Με θετικό πρόσημο στα κέρδη της έκλεισε το 2010 η Goldenport παρά τη μεγάλη μεταβλητότητα που χαρακτήρισε την αγορά των bulkers και των containerships. Ειδικότερα στα 88,18 εκατ. δολάρια ανήλθαν τα έσοδα της Goldenport Holdings για το 2010 έναντι 94,011 εκατ. δολαρίων το 2009.
Τα EBITDA έφτασαν τα 42,199 εκατ. δολάρια από 46,481 εκατ. δολάρια το 2009. Επίσης τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 3,298 εκατ. δολάρια από 3,894 εκατ. δολάρια το 2009.
Ο κ. Πάρης Δράγνης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι η εταιρεία παρουσιάζει θετικά οικονομικά αποτελέσματα παρά το γεγονός ότι το 2010 χαρακτηρίστηκε από τη συνεχόμενη μεταβλητότητα της αγοράς.
«Στην παρούσα περίοδο που οι συνθήκες της αγοράς στα bulk carriers είναι αδύναμες, οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου μας είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό καλυμμένες για το 2011», ανέφερε ο κ. Δράγνης και προσέθεσε: «Για το 2011 το 67% των πλοίων του στόλου μας είναι ναυλωμένα σε περίοδο, ενώ και για το στόλο των containerships έχουμε διασφαλίσει το 99% των καθαρών ημερών λειτουργίας του για φέτος».
Επίσης αναφορικά με το 2011 επισήμανε ότι η εταιρεία αναμένει μεγάλη συνεισφορά στην κερδοφορία της εταιρείας από τα τέσσερα νεότευκτα που θα παραλάβει τους επόμενους μήνες.
H αγορά των containerships
Η εταιρεία επισημαίνει ότι η αγορά των containerships εξαρτάται από την ισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση και υπό αυτό το πρίσμα, προσθέτει η εταιρεία υπάρχει ένας λόγος για να υπάρχει αισιοδοξία.
Το 2010 η παγκόσμια αγορά των containerships σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 12%, ποσοστό πολύ ενθαρρυντικό αν και η διαφορά προέρχεται από τα πολύ χαμηλά του 2009. Την ίδια στιγμή η προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε 8,5%.
Για το 2011 αναμένεται αύξηση του εμπορίου κατά 8% ενώ η χωρητικότητα του στόλου δεν θα ξεπεράσει το 6% συνυπολογίζοντας και τα πλοία που θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια.
Η αγορά των bulkers
Για το 2011 η αύξηση στη χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των bulk carriers αναμένεται να επιταχυνθεί, ειδικά για τα μεγάλα μεγέθη πλοίων, αναφέρει η εταιρεία. Και αυτό ακόμα και αν υπάρξουν ακυρώσεις παραγγελιών ή καθυστερήσεις παραλαβών, σε ποσοστό 33% του υπό παραγγελία στόλου.
Περίπου το 50% του συνόλου των μεταφορών που εκτελούν τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου συνδέεται με την βιομηχανία χάλυβα. Το 2010 η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα αυξήθηκε 15% φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό του 1,4 δισ. τόνων, επισημαίνει η εταιρεία.
Για το 2011 η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω και τουλάχιστον κατά 100 εκατ. τόνους, λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης των χωρών της Ασίας.
«Λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή σχέση μεταξύ των εσόδων από τις μεταφορές και τις επιδόσεις της βιομηχανίας χάλυβα, καθώς και τις θετικές προοπτικές για το εμπόριο δημητριακών, με την Κίνα να αυξάνει το επίπεδο των εισαγωγών της, οι προοπτικές για την αγορά των bulk carriers μπορεί να μην είναι τόσο απαισιόδοξες όσο φαίνονται με την πρώτη ματιά», επισημαίνει η εταιρεία.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
- atsimp@naftemporiki.gr
Τα EBITDA έφτασαν τα 42,199 εκατ. δολάρια από 46,481 εκατ. δολάρια το 2009. Επίσης τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 3,298 εκατ. δολάρια από 3,894 εκατ. δολάρια το 2009.
Ο κ. Πάρης Δράγνης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι η εταιρεία παρουσιάζει θετικά οικονομικά αποτελέσματα παρά το γεγονός ότι το 2010 χαρακτηρίστηκε από τη συνεχόμενη μεταβλητότητα της αγοράς.
«Στην παρούσα περίοδο που οι συνθήκες της αγοράς στα bulk carriers είναι αδύναμες, οι καθαρές ημέρες λειτουργίας του στόλου μας είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό καλυμμένες για το 2011», ανέφερε ο κ. Δράγνης και προσέθεσε: «Για το 2011 το 67% των πλοίων του στόλου μας είναι ναυλωμένα σε περίοδο, ενώ και για το στόλο των containerships έχουμε διασφαλίσει το 99% των καθαρών ημερών λειτουργίας του για φέτος».
Επίσης αναφορικά με το 2011 επισήμανε ότι η εταιρεία αναμένει μεγάλη συνεισφορά στην κερδοφορία της εταιρείας από τα τέσσερα νεότευκτα που θα παραλάβει τους επόμενους μήνες.
H αγορά των containerships
Η εταιρεία επισημαίνει ότι η αγορά των containerships εξαρτάται από την ισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση και υπό αυτό το πρίσμα, προσθέτει η εταιρεία υπάρχει ένας λόγος για να υπάρχει αισιοδοξία.
Το 2010 η παγκόσμια αγορά των containerships σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 12%, ποσοστό πολύ ενθαρρυντικό αν και η διαφορά προέρχεται από τα πολύ χαμηλά του 2009. Την ίδια στιγμή η προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε 8,5%.
Για το 2011 αναμένεται αύξηση του εμπορίου κατά 8% ενώ η χωρητικότητα του στόλου δεν θα ξεπεράσει το 6% συνυπολογίζοντας και τα πλοία που θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια.
Η αγορά των bulkers
Για το 2011 η αύξηση στη χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των bulk carriers αναμένεται να επιταχυνθεί, ειδικά για τα μεγάλα μεγέθη πλοίων, αναφέρει η εταιρεία. Και αυτό ακόμα και αν υπάρξουν ακυρώσεις παραγγελιών ή καθυστερήσεις παραλαβών, σε ποσοστό 33% του υπό παραγγελία στόλου.
Περίπου το 50% του συνόλου των μεταφορών που εκτελούν τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου συνδέεται με την βιομηχανία χάλυβα. Το 2010 η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα αυξήθηκε 15% φτάνοντας στο ιστορικό υψηλό του 1,4 δισ. τόνων, επισημαίνει η εταιρεία.
Για το 2011 η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω και τουλάχιστον κατά 100 εκατ. τόνους, λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης των χωρών της Ασίας.
«Λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή σχέση μεταξύ των εσόδων από τις μεταφορές και τις επιδόσεις της βιομηχανίας χάλυβα, καθώς και τις θετικές προοπτικές για το εμπόριο δημητριακών, με την Κίνα να αυξάνει το επίπεδο των εισαγωγών της, οι προοπτικές για την αγορά των bulk carriers μπορεί να μην είναι τόσο απαισιόδοξες όσο φαίνονται με την πρώτη ματιά», επισημαίνει η εταιρεία.
ΑΠΟ-marinews.gr
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
- atsimp@naftemporiki.gr