«Βούλιαξαν» πάνω από 210 εκατ. έσοδα της ακτοπλοΐας


Από τους μεγάλους χαμένους της κρίσης είναι ο κλάδος της ακτοπλοΐας καθώς υπολογίζεται ότι έχασε, έσοδα, πάνω από 210 εκατ. ευρώ κατά την τριετία 2008-2010, γεγονός που δείχνει ότι σε συνδυασμό με τις αυξανόμενες τιμές στα καύσιμα, η ακτοπλοΐα, συνεχίζει να πλέει σε φουρτουνιασμένα νερά.

Στοιχεία της μελέτης της «Στόχασις» Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, δείχνουν πως η κατακρήμνιση του κλάδου συνεχίστηκε ακόμη και το 2011, με την πορεία να διαγράφεται μελανή σε επίπεδα 7%-10%.

Οι ασταθείς συνθήκες ρευστότητας που επικρατούν στον κλάδο οδηγούν μοιραίως σε αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεων των εταιρειών και η παραμικρή περαιτέρω δυσμενής μεταβολή τους θέτει αναμφίβολα όλο τον κλάδο σε κατάσταση συναγερμού.

Ειδικότερα, η μελέτη της «Στόχασις» εξετάζει τις γραμμές της ακτοπλοΐας, τις πορθμειακές γραμμές και τη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (Αδριατική). Όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Στόχασις», Βασίλης Ρεγκούζας, η συνολική αγορά υπολογίζεται σε 1,38 δισ. ευρώ για το έτος 2010, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τριετίας 2008-2010, να είναι αρνητικός και να διαμορφώνεται σε -6,8%.

Με βάση υπολογισμού τα έσοδα του συνόλου των εταιρειών εκτιμάται ότι το 54% των εσόδων προέρχεται από την εσωτερική ακτοπλοΐα, το 37% από τις γραμμές της Αδριατικής και το 9% από την αγορά των πορθμείων.

Οι πέντε μεγαλύτεροι όμιλοι του κλάδου, (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines Hellenic Seaways, Nel Lines) κατέχουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς (σε αξία) για το 2010. Ειδικότερα, οι ίδιοι όμιλοι κατέχουν το 74% της αγοράς της ακτοπλοΐας, ενώ οι τρείς εξ αυτών (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines) κατέχουν το 69% της αγοράς της Αδριατικής. Στη δρομολογιακή περίοδο (2011-2012) δραστηριοποιούνται 155 επιχειρήσεις και 210 πλοία στις γραμμές τακτικής δρομολόγησης.

Όσον αφορά στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων στις εξεταζόμενες γραμμές, το 2010 σε σύγκριση με το 2009 παρουσιάστηκε μείωση κατά 3% και 6% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι, το 56% της επιβατικής κίνησης και το 70% των μεταφερθέντων οχημάτων το 2010, αφορούν σε πορθμειακές τοπικές συγκοινωνίες.

Οι πέντε μεγαλύτεροι όμιλοι του κλάδου, (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines, Hellenic Seaways, Nel Lines) κατέχουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς (σε αξία) για το 2010.

Ειδικότερα, οι ίδιοι όμιλοι κατέχουν το 74% της αγοράς της ακτοπλοΐας, ενώ οι τρεις εξ αυτών (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines) κατέχουν το 69% της αγοράς της Αδριατικής. Στη δρομολογιακή περίοδο (2011-2012) δραστηριοποιούνται 155 επιχειρήσεις και 210 πλοία στις γραμμές τακτικής δρομολόγησης.








ΠΗΓΗ-dealnews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.