ΟΛΠ: Αποφάσισε να ενεργοποιήσει τη θυγατρική του ΝΑΥΣΟΛΠ με τη συμβολή των επιχειρήσεων
Το «πράσινο φως» για την ενεργοποίηση της θυγατρικής του εταιρείας ΝΑΥΣΟΛΠ ΟΛΠ που θα διαχειρίζεται τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων, έδωσε ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε.
Σε συνάντηση που είχε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, με την Ομοσπονδία Εργοδοτικών Ενώσεων Επιχειρήσεων Ναυπήγησης και Επισκευής Πλοίων Πειραιά, συμφωνήθηκε ότι μέσα στο α΄ εξάμηνο του έτους η ΝΑΥΣΟΛΠ θα έχει ενεργοποιηθεί αναλαμβάνοντας τη διαχείριση της περιοχής.
Για το σκοπό αυτό έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι νομικές και οικονομικές μελέτες για τη ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε., απαραίτητες για τον καθορισμό του οριστικού μετοχικού της κεφαλαίου και τη συμμετοχή επιχειρήσεων του κλάδου στο μετοχικό κεφάλαιο και τη διοίκηση της εταιρείας. Στη συνάντηση ξεκαθαρίστηκε ότι στη φάση αυτή ο ΟΛΠ Α.Ε. δεν προτίθεται να παραχωρήσει τον τομέα ναυπηγοεπισκευής ως σύνολο χώρων ή δραστηριοτήτων σε κανέναν τρίτο φορέα.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης να προχωρήσει ο επανακαθορισμός των χώρων στο εμπορικό λιμάνι σύμφωνα με τη μελέτη που έχει εγκρίνει το δ.σ. του ΟΛΠ Α.Ε. και αφορά στη μετατροπή του μόλου της ΔΕΗ σε προβλήτα για τα αυτοκίνητα και την παράδοση της περιοχής Γ1 του Car Terminal στη ναυπηγοεπισκευή.
Ο ΟΛΠ αποδέχτηκε με ικανοποίηση τη συμμετοχή εκπροσώπων των Επιμελητηρίων (ΕΒΕΠ) στη ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε., η οποία ήδη έχει κινηθεί και στηρίζει το πρόγραμμα απορρόφησης κονδυλίων από το Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων, ύψους 8 εκατ. ευρώ, για την καταπολέμηση της ανεργίας και συμφωνεί για τις διαδικασίες γρήγορης απορρόφησης που έχουν επιλεγεί.
Στο επενδυτικό επίπεδο ο ΟΛΠ Α.Ε. επισκεύασε τη μεγάλη πλωτή δεξαμενή δαπάνης κόστους 550.000 ευρώ και ανέθεσε την επισκευή της μικρής πλωτής δεξαμενής, δαπάνης 850.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, έχει εκπονήσει πλήρες σχέδιο για την κατασκευή νέων πυλών ελέγχου και κτηρίου γραφείων εντός της λιμενικής ζώνης. Το έργο όμως της φύλαξης του χώρου των εγκαταστάσεων και της ελευθερίας παροχής εργασίας είναι πρωτίστως ευθύνη των επιχειρήσεων και των συνδικάτων και όχι απλώς κανόνων ασφάλειας του ΟΛΠ Α.Ε.
Οπως τόνισε ο κ. Γ. Ανωμερίτης «H ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. είναι ο φορέας της Ζώνης και θα ενισχυθεί για να λειτουργήσει αποτελεσματικά άμεσα. Οι όποιες καθυστερήσεις, οι οποίες οφείλονται στα γενικότερα θέματα της ναυπηγοεπισκευής (Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα), θα αναπληρωθούν το ταχύτερο δυνατό.
Η κρίση που υπάρχει είναι γνωστή, μπορεί όμως η κατάσταση να βελτιωθεί με συντονισμένες κινήσεις. Ο ΟΛΠ παρά τις ζημιές τις οποίες υφίσταται στο χώρο αυτό, θα συνεχίσει να βοηθάει τη Ζώνη ώστε να μπορέσει από το 2012 να επέλθει κάποια ανάκαμψη. Ο ΟΛΠ πιστεύει στις δυνατότητες των επιχειρήσεων, των τεχνικών και των εργατών της ΝΕΖ, πρέπει όμως και οι δύο να βοηθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή».
Οι εκκρεμότητες
Εκτός από την ενεργοποίηση της ΝΑΥΣΟΛΠ, υπάρχουν ακόμα δύο απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να αναγεννηθεί ένας κλάδος που μπορεί να αποτελέσει μια βαριά βιομηχανία για τη χώρα. Η μία είναι η εργασιακή ειρήνη στη ΝΕΖ σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εργασιών έναντι των γειτονικών χωρών, και η άλλη είναι η επίλυση των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα δύο μεγάλα ναυπηγεία της χώρας.
Στα Ελληνικά Ναυπηγεία το εμπορικό τμήμα είναι κλειστό για 15 χρόνια σύμφωνα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ώστε να μην καταβληθεί πρόστιμο 550 εκατ. ευρώ που έχει επιβληθεί στην εταιρεία.
Η υπόθεση έχει παγώσει διότι η απόσχιση του εμπορικού τμήματος των ναυπηγείων και η εκποίησή τους όπως προβλέπεται στη συμφωνία της ελληνικής πολιτείας με την Επιτροπή, δεν έχει προχωρήσει ακόμα και είναι άγνωστο αν θα υπάρξει πρωτοβουλία από την πολιτεία ώστε να προχωρήσει κάποια στιγμή. Προβλήματα όμως αντιμετωπίζουν και τα ναυπηγεία Ελευσίνας τα οποία έχουν ενταχθεί στο άρθρο 99.
Οσον αφορά τα εργασιακά, για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευή η εργοδοτική πλευρά έχει προτείνει να υπάρξει συμφωνία με τους εργαζομένους με βάση την εθνική γενική συλλογική σύμβαση εργασίας στο κομμάτι που αναφέρεται στις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.
Αυτό μπορεί να γίνει, υποστηρίζουν είτε με ατομικές συμβάσεις που δεν θα παραβιάζουν τα κατώτερα όρια ή επιχειρησιακές συμβάσεις στο ίδιο πλαίσιο με σύσταση ένωσης προσώπων σε κάθε επιχείρηση, ώστε να δοθεί ώθηση στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων του κλάδου.
Παράλληλα υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητο να επιτευχθεί και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
ΠΗΓΗ-naftemporiki.gr