Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων ζητά από τον γεν. γραμματέα λιμένων αναβάθμιση των περιφερειακών λιμανιών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ) είχε η Διοικούσα Επιτροπή της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πλαισιούμενη από άλλα μέλη της.
Στην συνάντηση, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Κρουαζιερόπλοιων, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον κλάδο των κρουαζιεροπλοίων, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους στους λιμένες που προσεγγίζουν. Μεταξύ των θεμάτων ήσαν:
1. Η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, κυρίως των επαρχιακών λιμένων και ιδιαίτερα των λιμένων της νησιωτικής χώρας. Στο σημείο αυτό έγινε αναφορά σε συγκεκριμένους λιμένες που έχουν ιδιαιτερότητες, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη, όπου υπάρχει επιτακτική ανάγκη κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη χωρητικότητα τελεφερίκ.
2. Η ανάγκη συντονισμού από την κεντρική Διοίκηση, δηλαδή την Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, των προγραμμάτων έργων λιμενικών υποδομών της περιφέρειας, καθώς και της τιμολογιακής πολιτικής, προκειμένου για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στην χώρα με την δημιουργία όρων που θα είναι ελκυστικότεροι από αυτούς που ισχύουν στους λιμένες γειτονικών χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
3. Η καθυστέρηση εισόδου στον λιμένα του Πειραιά των κρουαζιεροπλοίων, ιδίως κατά τις πρωινές ώρες της θερινής περιόδου.
4. Το Berth Allocation. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα και ότι υπάρχει ανάγκη καταρτίσεως προγραμμάτων και ρυθμίσεων από πλευράς Διοικήσεως Λιμένων, ιδιαίτερα αυτών της νησιωτικής χώρας, σε πολλούς από τους οποίους παρουσιάζεται συνωστισμός ορισμένων ημερών της εβδομάδας και είναι αναγκαία η κατανομή και διασπορά των προγραμμάτων προσεγγίσεων, προς ανακούφιση των πλοίων αλλά και των αποεπιβιβαζομένων τουριστών.
5. Θέματα ασφαλείας – security σε εφαρμογή του Διεθνή Κώδικα ISPS
6. Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου όσον αφορά την Πλοηγική Υπηρεσία και κατ’ επέκταση τα θέματα που έχουν σχέση με την πλοήγηση των πλοίων στους λιμένες. Από την ΕΕΚΦΝ τονίστηκε ότι κριτήριο, όσον αφορά την υποχρεωτική πλοήγηση των πλοίων, πρέπει να είναι πάντα αυτό που έχει σχέση με την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας. Το κριτήριο αυτό συνδέεται:
i. με την συχνότητα προσεγγίσεως των πλοίων στους λιμένες, γεγονός που σημαίνει γνώση από τους ναυτίλιους αξιωματικούς των εγκαταστάσεων των λιμένων και ειδικότερα των συνθηκών που επικρατούν.
ii. Με τις πλούσιες ελικτικές ικανότητες των σύγχρονων αυτών πλοίων. Δυστυχώς σήμερα, στο γεγονός και μόνο της ύπαρξης πλοηγού στον λιμένα καθιστά την πλοήγηση υποχρεωτική.
7. Η αντιπροσωπία της ΕΕΚΦΝ πληροφορήθηκε με ικανοποίηση από τον κ. Γενικό Γραμματέα, σχετικά με την επίλυση του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί στον λιμένα Κατακόλου από την κατάργηση του Τελωνείου.
ΠΗΓΗ-portnet.gr
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΑΑΝ) είχε η Διοικούσα Επιτροπή της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), πλαισιούμενη από άλλα μέλη της.
Στην συνάντηση, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση Κρουαζιερόπλοιων, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον κλάδο των κρουαζιεροπλοίων, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους στους λιμένες που προσεγγίζουν. Μεταξύ των θεμάτων ήσαν:
1. Η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, κυρίως των επαρχιακών λιμένων και ιδιαίτερα των λιμένων της νησιωτικής χώρας. Στο σημείο αυτό έγινε αναφορά σε συγκεκριμένους λιμένες που έχουν ιδιαιτερότητες, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη, όπου υπάρχει επιτακτική ανάγκη κατασκευής δεύτερου σύγχρονου και με μεγάλη χωρητικότητα τελεφερίκ.
2. Η ανάγκη συντονισμού από την κεντρική Διοίκηση, δηλαδή την Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, των προγραμμάτων έργων λιμενικών υποδομών της περιφέρειας, καθώς και της τιμολογιακής πολιτικής, προκειμένου για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων στην χώρα με την δημιουργία όρων που θα είναι ελκυστικότεροι από αυτούς που ισχύουν στους λιμένες γειτονικών χωρών της Ανατολικής Μεσογείου.
3. Η καθυστέρηση εισόδου στον λιμένα του Πειραιά των κρουαζιεροπλοίων, ιδίως κατά τις πρωινές ώρες της θερινής περιόδου.
4. Το Berth Allocation. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα και ότι υπάρχει ανάγκη καταρτίσεως προγραμμάτων και ρυθμίσεων από πλευράς Διοικήσεως Λιμένων, ιδιαίτερα αυτών της νησιωτικής χώρας, σε πολλούς από τους οποίους παρουσιάζεται συνωστισμός ορισμένων ημερών της εβδομάδας και είναι αναγκαία η κατανομή και διασπορά των προγραμμάτων προσεγγίσεων, προς ανακούφιση των πλοίων αλλά και των αποεπιβιβαζομένων τουριστών.
5. Θέματα ασφαλείας – security σε εφαρμογή του Διεθνή Κώδικα ISPS
6. Η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου όσον αφορά την Πλοηγική Υπηρεσία και κατ’ επέκταση τα θέματα που έχουν σχέση με την πλοήγηση των πλοίων στους λιμένες. Από την ΕΕΚΦΝ τονίστηκε ότι κριτήριο, όσον αφορά την υποχρεωτική πλοήγηση των πλοίων, πρέπει να είναι πάντα αυτό που έχει σχέση με την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας. Το κριτήριο αυτό συνδέεται:
i. με την συχνότητα προσεγγίσεως των πλοίων στους λιμένες, γεγονός που σημαίνει γνώση από τους ναυτίλιους αξιωματικούς των εγκαταστάσεων των λιμένων και ειδικότερα των συνθηκών που επικρατούν.
ii. Με τις πλούσιες ελικτικές ικανότητες των σύγχρονων αυτών πλοίων. Δυστυχώς σήμερα, στο γεγονός και μόνο της ύπαρξης πλοηγού στον λιμένα καθιστά την πλοήγηση υποχρεωτική.
7. Η αντιπροσωπία της ΕΕΚΦΝ πληροφορήθηκε με ικανοποίηση από τον κ. Γενικό Γραμματέα, σχετικά με την επίλυση του προβλήματος που είχε δημιουργηθεί στον λιμένα Κατακόλου από την κατάργηση του Τελωνείου.
ΠΗΓΗ-portnet.gr