Στα 15 εκατ. ευρώ υπολογίζονται από παράγοντες της ακτοπλοΐας τα χρήματα τα οποία οφείλονται στις εταιρείες του κλάδου από τις επιδοτήσεις του 2011 για την συγκοινωνιακή κάλυψη των άγονων γραμμών. Ειδικά οι μικρές εταιρείες βρίσκονται σε πλήρη αδυναμία να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς τους προμηθευτές τους και αναγκάζονται να προχωρήσουν σε «στάση πληρωμών».
Μοναδική εξαίρεση τα καύσιμα τα οποία εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο πληρώνουν τοις μετρητοίς καθώς, όπως χαρακτηριστικά λένε οι ίδιοι παράγοντες, η κάνουλα δεν μπαίνει στο πλοίο αν δεν προκαταβληθεί το απαιτούμενο ποσό.
Στον κλάδο υπάρχει μεγάλη απογοήτευση διότι τα υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης - Ναυτιλίας τους παραπέμπουν το ένα στο άλλο προκειμένου να πάρουν κάποια απάντηση για τα ποσά που οφείλονται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες από τα μισθώματα του 2011 για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών.
Υποσχέσεις
Όπως είπε στην «Η» εκπρόσωπος εταιρείας τις τελευταίες μέρες δόθηκαν κάποιες υποσχέσεις από την πλευρά του ΥΠΑΑΝ αλλά χωρίς να δημιουργείται η αίσθηση κάποιας ασφαλούς λύσης.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το Δημόσιο όχι μόνο δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του αλλά συστηματικά το 2010 και το 2011 απέφυγε να εφαρμόσει προβλέψεις των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας που είχε υπογράψει με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Μια από αυτές αφορά τη ρήτρα καυσίμων και αυτό παρά το γεγονός ότι το κόστος τους έχει εκτοξευθεί στα ύψη το τελευταίο διάστημα ανατρέποντας πλήρως τις προβλέψεις που είχαν γίνει από τους ακτοπλόους.
Επιπλέον οι ακτοπλόοι παρατηρούν μεγάλη δυσκολία στην καθημερινή αντιμετώπιση θεμάτων τους, όπως για παράδειγμα, η τροποποίηση ενός δρομολογίου, αποδίδοντας αυτές τις δυσλειτουργίες στην ουσιαστική απουσία αρμόδιου υπουργού για τη ναυτιλία.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
ΑΠΟ-marinews.gr