Στο φουλ δουλεύουν αυτήν την περίοδο οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας με στόχο φυσικά την διατήρηση των περυσινών κεκτημένων στο μέτωπο του τουρισμού. Ήδη η Ελλάδα ως γνωστό δίνει το παρόν στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση σε παγκόσμια κλίμακα, αυτή της ITB στο Βερολίνο (7-11 Μαρτίου), με σύσσωμη την επιχειρηματική και τουριστική ηγεσία του τόπου να επιχειρεί να αλλάξει το αρνητικό κλίμα από πλευράς κρατήσεων στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή, τουριστική εκδήλωση πραγματοποίησε αυτή την εβδομάδα και το γραφείο του ΕΟΤ στο Βέλγιο, ενώ στο αμέσως προσεχές διάστημα ετοιμάζεται ανάλογη εκδήλωση και από το γραφείο του ΕΟΤ Αυστραλίας - Ν. Ζηλανδίας, με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας στο κοινό της Αυστραλίας. Το σημαντικότερο, ωστόσο, τουριστικό ραντεβού της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστική κονίστρα είναι φυσικά η παρουσία μας στην τουριστική Έκθεση της Μόσχας (MIT) στις 21-24 Μαρτίου 2012, με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από την αγορά της Ρωσίας.
Παρά το μέχρι τώρα αρνητικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στις κρατήσεις για την Ελλάδα από τις παραδοσιακές αγορές (Γερμανία, Αγγλία) ο πρόεδρος των ξενοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Σπύρος Γαλιατσάτος, άρτι αφιχθείς από το Βερολίνο υπογράμμισε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ότι παρά την μέχρι τώρα κακή εικόνα των κρατήσεων από τις εν λόγω αγορές, η Ελλάδα θα πετύχει φέτος αφίξεις 16 εκατομμυρίων τουριστών και διατήρηση των εσόδων στα 10 δισ. ευρώ. Ο κ. Γαλιατσάτος σημειώνει, ότι όπως και πέρυσι έτσι και φέτος ο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις αφίξεις.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων είχε δηλώσει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει για τον ελληνικό τουρισμό το 2012 ουδεμία παρέκκλιση από το στόχο των 16 εκατ. για τις διεθνείς αφίξεις και των 10 δισ. ευρώ για τις εισπράξεις. Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας ο υφυπουργός Γιώργος Νικητιάδης, από το Βερολίνο τόνισε ότι, δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε στον αριθμό - ρεκόρ των 16,5 εκατομμυρίων του 2011, αλλά να βάζουμε στόχους ακόμη και για 20 εκατομμύρια επισκέπτες. «Αν ξεπεράσουμε τα -τεχνητά- εμπόδια, θα κάνουμε και πάλι ρεκόρ» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νικητιάδης.
Για μια ακόμη φορά, σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος, η ξενοδοχειακή βιομηχανία θα περιμένει τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής για να επιβιώσει και αυτή την χρονιά. Αφουγκραζόμενος τα λαμβάνοντα στη σημαντικότερη για το ελληνικό τουριστικό προϊόν τουριστική αγορά της Γερμανίας, ο κ. Γαλιατσάτος κάνει έκκληση για αλλαγή της τουριστικής νοοτροπίας εστιάζοντας μεταξύ άλλων στο έξω-ξενοδοχειακό κόστος. «Δεν μπορούμε να «παίξουμε» με ίσους όρους ανταγωνιστικούς προορισμούς (πχ Τουρκία) όταν δίνεις καφέ και άλλα τοπικά προϊόντα στα 3 με 4 ευρώ». Αυτή είναι η μια πτυχή του προβλήματος, που όπως λέει ο κ. Γαλιατσάτος έχει διαμορφώσει μια κακή εικόνα στους Γερμανούς και θεωρούν την Ελλάδα ακριβή χώρα.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, αυτή την περίοδο οι ξενοδόχοι επεξεργάζονται σχέδιο ώστε τοπικά προϊόντα, όπως καφές, ούζο, μαστίχα, τσικουδιά, κλπ., να διατίθενται σε πολύ χαμηλή τιμή στους ξένους επισκέπτες. Στο σημείο αυτό ο κ. Γαλιατσάτος κάνει έκκληση και στους Έλληνες ξενοδόχους να προσέξουν τις υπηρεσίες τους και να δώσουν και αυτή τη χρονιά τον καλύτερο εαυτό τους.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ
ΑΠΟ:marinews.gr