Μπορεί η Γερμανία να εμφανίζεται πολύ πιο δυνατή από την Ελλάδα στο επίπεδο της οικονομίας, όμως στον τομέα της ναυτιλίας οι ρότες των δύο χωρών είναι σε ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Η ελληνική ναυτιλία βγαίνει από την κρίση ακόμη πιο δυνατή σε αντίθεση με την γερμανική που βυθίζεται σε αυτή.
H ναυτιλία είναι ο μοναδικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας που εξέρχεται πιο ισχυρός από την κρίση, ενώ στη Γερμανία ο κλάδος φαίνεται να βουλιάζει, υποστηρίζει σε χθεσινό άρθρο της η εφημερίδα Financial Times (FT).
Η βρετανική εφημερίδα παραθέτει δηλώσεις Ελλήνων και Γερμανών ναυτιλιακών παραγόντων, που προσπαθούν να εξηγήσουν την επιτυχή πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η γερμανική.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας αναλύσεων XRTC, Γιώργο Ξηραδάκη, οι Ελληνες εφοπλιστές φαίνεται να βγαίνουν από την κρίση ευρισκόμενοι σε ισχυρότερη και ανταγωνιστικότερη θέση, σε αντίθεση με τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στη Γερμανία, καθότι "υπάρχει διαφορά ανταγωνιστικότητας και δυναμισμού".
Οι Έλληνες εφοπλιστές, λέει στη εφημερίδα ο κ. Ξηραδάκης, είναι πρόθυμοι να επενδύσουν και σε δυσμενείς καιρούς, ενώ ελέγχουν μία ευρεία ποικιλία πλοίων. Οι περισσότερες γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι επιφυλακτικές και βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε κεφάλαια ιδιωτών επενδυτών τα οποία τώρα είναι και ανεπαρκή.
Σύμφωνα με τον Carsten Wiebers, επικεφαλής της ναυτιλιακής χρηματοδότησης για την KfW Γερμανίας IPEX-Bank, αναμένονται περισσότερες πτωχεύσεις γερμανικών funds που επενδύουν σε πλοία.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
Μερική Αναδημοσίευση
ΑΠΟ:marinews.gr