Το 35% της παγκόσμιας οικονομίας μπορεί να ξελασπώσει την ναυλαγορά το 2011, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος "G. Moundreas" στην εβδομαδιαία ανάλυση του.
Στην εβδομαδιαία ανάλυση του αφού επισημαίνει ότι οι αναπτυγμένες οικονομίες της δύση και ανατολής δεν φαίνεται να ξεφεύγουν την κρίση τονίζει ότι
"απομένει στο υπόλοιπο 35% που αποτελούν οι αναπτυσσόμενες και που με την ξέφρενη ανάπτυξη και δημιουργία φορτίων φροντίζουν να μην “πηγαίνουμε από την Πάχη στην Σαλαμίνα....περπατώντας”, όπως λέγαμε μεταξύ σοβαρού και αστείου στην κρίση των ’80s.
Επειδή το είδος και το μέγεθος της σημερινής οικονομικής κρίσης ίσως να ....γεφύρωνε πράγματι το στενό με τα δεμένα εάν δεν υπήρχαν οι αναπτυσσόμενες, είναι σκόπιμο να κλείσουμε την χρονιά επισημαίνοντας μερικές ακόμα ενδείξεις ότι θα συνεχίσουν να τείνουν
χείρα βοηθείας προς την ναυλαγορά και στην νέα χρονιά, μέχρι να αφυπνισθούν και οι ανεπτυγμένες οικονομίες".
Όπως υπογραμμίζει η "G. Moundreas" η προ ημερών αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Κινεζικής οικονομίας από την Standard & Poor’s, έρχεται ως επιστέγασμα των προβλέψεων οικονομικής ανάπτυξης από 9,2 έως 9,6% το 2011, χωρίς να λείπουν και προβλέψεις ακόμα και για διψήφιο ποσοστό.
Σχετικά με μεγέθη άμεσου ναυτιλιακού ενδιαφέροντος που συμβαδίζουν με τα παραπάνω, σημειώνει μεταξύ άλλων την πρόβλεψη του Citigroup ότι οι εισαγωγές άνθρακα του
οποίου τα αποθέματα κατά πληροφορίες ‘επί του πιεστηρίου’ έχουν μειωθεί σοβαρά από την βαρυχειμωνιά, θα αυξηθούν από 143 εκ τόνους εφέτος σε 233 εκ. το 2011, και την πρόβλεψη της Macquarie για συνολικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματα 712 εκ τόνων το 2011, που σημαίνει διατήρηση του μέχρι τώρα ρυθμού αύξησης των Κινεζικών εισαγωγών κατά 50-60 εκ. τόνους / χρόνο.
Επίσης στην Ινδία, οι συνεχείς αυξήσεις επιτοκίων αποκαλύπτουν βέβαια το πρόβλημα πληθωρισμού.
Επειδή όμως αυτός οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην έξαρση της εγχώριας ζήτησης έναντι της προσφοράς αγαθών και συνοδεύεται από ρυθμούς αύξησης της βιομηχανικής παραγωγής 11%, η αλματώδης αύξηση εισαγόμενων φορτίων α’ υλών θα συνεχισθεί, αφού ακόμα 850 εκ. Ινδών ζουν με $2 την ημέρα και θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν την παραγωγή χαμηλού κόστους και την μαζική κατανάλωση βασικών βιομηχανικών ειδών για δεκαετίες όπως και στην Κίνα.
Οι εισαγωγές άνθρακα κατά το 2011 προβλέπονται αυξημένες κατά 50 εκ. τόνους περίπου, αλλά οι μεγάλες ελλείψεις ηλεκτρισμού και οι πληροφορίες ‘επί του πιεστηρίου’ ότι τα αποθέματα μειώθηκαν επικίνδυνα σε διαρκείας 11 ημερών, αναμένουμε να διαψεύσουν τις προβλέψεις ανοδικά.
Όπως τονίζεται μόνο οι παραπάνω αυξήσεις εισαγωγών, υπερβαίνουν σε όρους Capesize Bulk Carriers τη μεταφορική ικανότητα όλων των νεότευκτων Capers που θα παραδοθούν το 2011.
Τέλος η ανάπτυξη των Κίνα και Ινδία αναμένεται να "τραβήξει" προς τα πάνω και τις οικονομίες της Βραζιλίας και Ρωσίας.
Αρκεί να σημειωθεί ότι μόλις η Κίνα και η Ινδία συνήλθαν από το σοκ της κρίσης του 2008-9, η ανάπτυξη της Βραζιλίας εκτοξεύθηκε από -0,6% το 2009 σε 7,5% το 2010 και της Ρωσίας από -7,9% σε 3-4% εφέτος.
Καταλήγοντας ο ναυλομεσιτικός οίκος επισημαίνει ότι δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για να μετριασθεί η υπερπροσφορά τονάζ και να αποτραπεί μία σοβαρότερη επιδείνωση της ναυλαγοράς, μέχρι την σταθεροποίηση, εξυγίανση, βιωσιμότητα και επιτάχυνση των ανεπτυγμένων, για την επίτευξη των οποίων όμως ίσως να μην αρκεί το 2011.
Απο το - http://www.theseanation.gr/news/shipping/35-2011.htm