Oι Σομαλοί πειρατές στον Ινδικό Ωκεανό έχουν προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στη παγκόσμια οικονομία. Οι απώλειες εκτιμώνται σε $ 7- 2 δισ. (80 δισ. ευρώ) ετησίως, σύμφωνα με μελέτη της One Earth που βγήκε στην δημοσιότητα στις 13 Ιανουαρίου..
Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί επικίνδυνα οι
πειρατείες σε πετρελαιοφόρα, φορτηγά αλλά και πολυτελή γιοτ. Ανάμεσα τους ήταν πρίν λίγες ημέρες ήταν κι ενα ελληνικής ιδιοκτησίας τάνκερ που κατέβαλε 7 εκατ. δολάρια (R48 εκατ. ευρώ) για λύτρα. Το πλοίο μετέφερε συνολικής αξίας 162.000.000 δολαρίων (R1.1 δισ. ) πετρέλαιο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Οι ναυτιλιακές εταιρίες των ΗΠΑ, της ΕΕ, της Κίνα, της Ινδία, της Ρωσία αλλά και της Ιαπωνία συνεργάζονται για την καταπολέμηση της πειρατείας ξοδεύοντας χρήματα γι αυτό τον σκοπό. Σύμφωνα με τη μελέτη οι πειρατές είναι υπεύθυνοι για το 95% του επιπλέον κόστους των εταιριών.
Άλλα σημεία πειρατείας είναι ο Κόλπος της Γουινέας, της Malacca Straits και της Νιγηρίας.
Η μελέτη, αναφέρει πως 1600 πειρατείες είχε καταγραφεί από το 2006, προκαλώντας το θάνατο σε πάνω από 54 άτομα.
Η Α. Bowden, διευθύντρια του ερευνητικού έργου, δήλωσε: «Ορισμένες από αυτές τις δαπάνες αυξάνονται αστρονομικά. Οι πειρατές έχουν ανεβάσει στα ύψη τα λύτρα . Μια νοτιοκορεατική εταιρεία κατέβαλε 9.500.000 δολαρίων (R65 εκατ. ευρώ) τον Νοέμβριο για την απελευθέρωση ενός δεξαμενόπλοιου.
Ο μέσος όρος λύτρων εκτιμάται 5,4 εκατομμυρίων δολαρίων (R37 εκατ.), έναντι 3,4 εκατομμυρίων δολαρίων (R23 εκατ.) το 2009 και $ 150 000 (R1 εκατ.) το 2005.
Η μελέτη εκτίμησε το σύνολο των λύτρων που καταβάλλονται το 2009 και το 2010 σε 425 εκατ. δολάρια (R2.9 δισ. ευρώ). Κατά προσέγγιση δόθησαν για λύτρα περίπου 830 εκατομμύρια δολάρια (R5.7 δισ. ευρώ) την περίοδο των δύο τελευταιών ετών.
Η μελέτη αποκαλύπτει πως το 10% των πλοίων σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν αλλάξει διαδρομή για να αποφύγουν πειρατικές επιθέσεις. Αυτό επηρεάζει ίδιαίτερα την Αίγυπτο που έχει έσοδα από τα πλοία που παιρνούν την διώρυγα του Σουέζ. Η μελέτη αναφέρει ότι η Αίγυπτος είχε χάσει το 20 τοις εκατό των εσόδων λόγω της αλλαγής δρομολογίων των πλοίων.
Η ναυτιλιακή εταιρία Sapa-DP έδωσε στοιχεία γι αυτή τη μελέτη.
Απο το - http://www.newscode.gr/naytilia/story/h-peirateia-kostizei-sthn-pagkosmia-naytilia-7-12-dis-dol