Κλιμακώνεται η αρνητική συγκυρία στην ποντοπόρο ναυτιλία και ειδικότερα τα φορτηγά καθώς οι ναύλοι για τα μεγάλα ποντοπόρα φορτηγά, τα capes, μέσα σε ένα μήνα έχουν χάσει 60%, για τα Panamaxes κοντά στο 16%, τα Supramaxes 18% και τα μικρότερα Handysizes 9%. Ακόμα αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι
οι 22 συνεχόμενες πτωτικές συνεδρίες για τον γενικό δείκτη BDI,. Στις τελευταίες 50 συνεδρίες (λιγότερο από 3μηνο) έχει παρουσιάσει μόνο 10 θετικές συνεδρίες.
«∆ιανύουμε μια δύσκολη χρονιά, ένα έτος που θα μας φέρει ενώπιων αρκετών νέων δοκιμασιών καθώς για τα επόμενα δύο χρόνια, το εξωτερικό οικονομικό μακροοικονομικό τοπίο υποδηλώνει ότι παγκόσμια αβεβαιότητα δεν έχει μετριασθεί» τονίζει ο Γιάννης Κοτζιάς της N.Cotzias Shipping Consultants. “Έχουμε ένα σημαντικό πονοκέφαλο στις προηγμένες χώρες που παλεύουν με υψηλά ποσοστά ανεργίας, περιορισμένη ρευστότητα και μεγάλα επίπεδα δημοσιονομικών χρεών και με την βαρύτητα να πέφτει αναπόφευκτα στις αναδυόμενες οικονομίες που τις περιμένουμε να ξαναγίνουν οι κύριες μηχανές οδήγησης της παγκόσμιας ανάπτυξης” συμπληρώνει. Έτσι τα παραδοσιακά μεγάλα εισαγωγικά κράτη όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη έχουν στραφεί προς το εξωτερικό για να ενισχύσουν τις εξαγωγές τους καθώς βλέπου ολοένα και περισσότερο ότι η εγχώρια ζήτηση τους δεν μπορεί να είναι αρκετή για να υποστηριχθεί η ανάπτυξη τους.
Εν τω μεταξύ, ροές κεφαλαίων από τις προηγμένες οικονομίες στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας θα αλλάξουν τις ισορροπίες του χρήματος των επενδυτών καθώς ολοένα και περισσότεροι θα επιδιώκουν την επένδυση σε χώρες με υψηλότερα επιτόκια και σημαντικότερες προοπτικές ανάπτυξης. Οι ασιατικές κεντρικές τράπεζες έχουν φυσικά τον έλεγχο να σταθμίσουν τους κινδύνους επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης καθώς αυτή δεν πρέπει να έρθει σε απόκλιση με τον πληθωρισμό. Το ρίσκο το Πεκίνο να αυξήσει τα επιτόκια και να προσγειώσει την ανάπτυξη περισσότερο από το επιθυμητό είναι υπαρκτό.
Η Αυστραλία, η Κίνα και η Ινδία έχουν ξεκινήσει προληπτικά σκληρότερη νομισματική πολιτική προκειμένου να περιορίσουν πιθανή αύξηση των τιμών καταναλωτή. Έναντι της τρέχουσας μακροοικονομικής σκηνής θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς οι παγκόσμιες ναυτιλιακές επιχειρήσεις θα πορευθούν σε λιγότερο ομαλή ύδατα για το προσεχές έτος. Ενώ η πλεονάζουσα παράδοση νέων πλοίων μέσα στα επόμενα 2 έτη είναι σίγουρο ότι θα επιβραδύνει τις ναυλαγορές και ήδη αποτελούν τον βασικό λόγο για την βουτιά στο BDI, αναμένουμε να δούμε αν θα βρεθούμε μπροστά από μια ακόμα παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση.
Άλλωστε η αύξηση του ΑΕΠ στις αναπτυγμένες χώρες αναμένεται να υποχωρήσει από το 2.7% του 2010 σε 2.2% για το 2011, ενώ για τις αναπτυσσόμενες χώρες από το 7.1% του 2010 εκτιμάται ότι θα πέσει στο 6.4% για την τρέχουσα χρονιά. Αν τα παραπάνω επαληθευθούν τότε οφείλουμε αν είμαστε εστιασμένοι ξανά στην Κίνα, στην Ινδία στην Ινδονησία στην Βραζιλία και στην Ρωσία τις χώρες των BRIIC που πληθυσμιακά έχουν 3.2 δισεκατομμύρια κατοίκους και αποτελούν το 45% του παγκόσμιου πληθυσμού να παράγουν ζήτηση για καταναλωτικά προϊόντα που κατά σειρά θα δημιουργήσουν παραγωγή που θα χρειασθεί πρώτες ύλες και που η μετακίνηση των να είναι όπως πάντα απαραίτητη και αναντικατάστατη από την παγκόσμια ναυτιλία, εκτιμά ο Γιάννης Κοτζιάς της N.Cotzias Shipping Consultants.
Απο το - http://www.newscode.gr/naytilia/story/klimakwnetai-h-arnhtikh-sygkyria-gia-ta-pontopora-forthga