Ενημέρωση για την Ελληνική και την παγκόσμια ναυτιλία. Όλη η ηλεκτρονική και έντυπη ενημέρωση σε ένα blog. -Information about the Greek and international shipping.
Θ. Αγγελόπουλος: Ο εφοπλιστής που αγοράζει ακριβά και πουλάει φθηνά
Έντονο προβληματισμό εκφράζει η έγκυρη ναυτιλιακή εφημερίδα "Tradewinds", αναφορικά με την κίνηση του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου να επιχειρήσει το comeback του στη ναυτιλία, αγοράζοντας, μέσω της εταιρείας του Metrostar, πέντε "ακριβά" -όπως τα χαρακτηρίζει πλοία- μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Θ. Αγγελόπουλος φέρεται να αγόρασε από τη γερμανική Claus-Peter Offen πέντε πλοία, καταβάλλοντας τίμημα της τάξεως των 180 εκατ. δολαρίων, ενώ, σύμφωνα με τις πηγές που επικαλούνται οι δημοσιογράφοι της "Tradewinds", το ποσό είναι διπλάσιο σε σχέση με τις τιμές του περασμένου Ιανουαρίου. Ενώ, αν και ο managing director της γερμανικής εταιρείας επιβεβαίωσε την πώληση των πέντε πλοίων, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή δεν επιβλήθηκε από τις τράπεζες, όπως ανέφεραν οι φήμες, οι εκπρόσωποι της Metrostar αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα.
Πολύ "τσουχτερό" comeback Και, βέβαια, αυτό που αφήνει να εννοηθεί η Tradewinds, είναι πως ο Ελληνας εφοπλιστής πράττει σωστά, σε μια περίοδο που η παγκόσμια οικονομία και συνεπώς και οι μεταφορές, δεν περνούν και την καλύτερη περίοδό τους. Ενώ θυμίζουμε πως ο κ. Θ. Αγγελόπουλος τους τελευταίους μήνες έχει απασχολήσει συχνά τα ειδικευμένα διεθνή ΜΜΕ, κυρίως λόγω της ρευστοποίησης πλοίων, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν αποτυχημένες, υπό την έννοια πως αυτές κατά κανόνα ζημίωναν με δεκάδες ή εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια κάθε φορά τον επιχειρηματία.
Οι ζημιές από τις πλατφόρμες
Εκτίμηση με την οποία είχε συμφωνήσει η επίσης έγκυρη εφημερίδα "Lloyd's List", η οποία ανέφερε ότι ο Θ. Αγγελόπουλος άρχισε σταδιακά να πουλάει τα πλοία του πέρυσι, σε τιμές που κορυφαίοι brokers θεωρούσαν εξευτελιστικά χαμηλές, όσον αφορά την πώληση του στόλου στον εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλο. Η πώληση είχε μάλιστα αποδοθεί στο γεγονός ότι ο κ. Αγγελόπουλος είχε προχωρήσει σε άστοχη επένδυση σε πλωτές πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου, ενώ παράλληλα έχασε, μετά από νομική διαμάχη, τραπεζικές εγγυήσεις ύψους 46,5 εκατ. δολαρίων. Ποσό που είχε δοθεί ως εγγύηση για την αγορά των έξι bulk carriers που δεν του παραδόθηκαν ποτέ, λόγω της χρεοκοπίας της νοτιοκορεατικής Jinse Shipbuilding
To δημοσίευμα της "Tradewinds"
"Ενας Ελληνας παίκτης πραγματοποιεί το ντεμπούτο του με πέντε ακριβά πλοία
Η ελληνική Metrostar πληρώνει ένα ακριβό τίμημα για την παρθενική της είσοδο στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων. Η εταιρεία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου λέγεται ότι έδωσε το ποσό των 180 εκατ. δολαρίων για την αγορά πέντε πλοίων 10ετίας, χωρητικότητας 3.500 τόνων, από τη γερμανική πλοιοκτητρία Claus-Peter Offen. Εκτιμάται μάλιστα ότι τα σκάφη κόστισαν τα διπλάσια σε σχέση με την αρχή του έτους.
Ουδέν σχόλιο… O managing director της εταιρείας, Jan Hendrik Offen, επιβεβαίωσε την πώληση των πέντε πλοίων, υπογραμμίζοντας ότι η απόφαση αυτή δεν επιβλήθηκε από τις τράπεζες, όπως ανέφεραν οι φήμες. Οι εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα, ωστόσο είναι κατανοητό ότι τα πλοία δεν θα παραδοθούν στην Metrostar μέχρι την επόμενη χρονιά, οπότε και θα ολοκληρωθούν οι τωρινές δεσμεύσεις charter.
Το παραδέχεται ο πωλητήςΦαίνεται, ωστόσο, ότι το ντεμπούτο του κ. Αγγελόπουλου στην αγορά των κοντέινερ κόστισε κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα. Οι πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία θα πληρώσει από 36 εκατ. δολ.-36,5 εκατ. δολ. για κάθε σκάφος. Η broker Carlson του Λονδίνου τοποθετεί την τιμή για τα κοντέινερ στα 31 εκατ. δολάρια, παρά το γεγονός ότι οι πρόσφατες συμφωνίες κατέδειξαν μία ανοδική τάση. Η Offer αρνήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες σχετικά με τον αγοραστή και τους όρους αγοράς των πλοίων, ωστόσο υπογράμμισε ότι η τιμή που μπορεί να επιτευχθεί είναι περίπου η διπλάσια από την τιμή κόστους τον Ιανουάριο".
Απο το - http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=217351&nt=108&lang=1