Μετοχική συνεργασία Olympic Air – ξένου κολοσσού


Η κίνηση του Ανδρέα Βγενόπουλου εάν δεν δικαιωθούν Ο.Α. και Aegean από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο
 Ανδρέας Βγενόπουλος και Θεόδωρος Βασιλάκης θα καταθέσουν προσφυγή, για να άρουν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα εκδικαστεί, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δέκα μηνών, από την ημέρα της υποβολής της αίτησης. Ωστόσο, οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν ήδη το επόμενο βήμα τους, σε περίπτωση που και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν τους δώσει το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν.

Όπως αποκαλύπτει η «Deal και το dealnews.gr», ο ισχυρός άντρας της MIG, Ανδρέας Βγενόπουλος θα προχωρήσει σε μετοχική συνεργασία με ξένη αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, ένα deal που θα αλλάξει τον αεροπορικό χάρτη της Ελλάδας, αλλά και θα δημιουργήσει έναν από τους ισχυρότερους πόλους ολόκληρης της Ευρώπης.

Αν και λεπτομέρειες των συζητήσεων δεν έχουν γίνει γνωστές, το σίγουρο είναι πως δεν θα πρόκειται για μια συνεργασία, σε επίπεδο αεροπορικής διασύνδεσης, σε προορισμούς του εσωτερικού και εξωτερικού, αλλά για τη δημιουργία ενός νέου ομίλου, όπου η Olympic Air, θα έχει πρωτεύοντα λόγο και ρόλο.

Οι πληροφορίες θέλουν τις δύο εταιρείες, Aegean Airlines και Olympic Air και ειδικά τη δεύτερη, να έχουν λάβει γνώση των προθέσεων της Κομισιόν, πολύ πριν την ανακοίνωσή της, γι' αυτό και ο Ανδρέας Βγενόπουλος είχε φροντίσει να έχει έτοιμο και plan B, το οποίο θα ενεργοποιήσει, αν και η απόφαση του Δικαστηρίου είναι αρνητική. Οι διαρροές, άλλωστε, από τις συζητήσεις που έγιναν στο παρασκήνιο γίνονταν όλο και περισσότερες, τον τελευταίο καιρό. Οι ισχυρές πιέσεις προς τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από λόμπι και αντικρουόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα που δεν επιθυμούσαν την ύπαρξη ενός νέου ευρωπαϊκού αερομεταφορέα, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, δεν μπορεί να μείνει μυστικό μεταξύ λίγων.

Οι διαπραγματεύσεις

Το βασικό επιχείρημα της Κομισιόν για το «μπλόκο» της συγχώνευσης είναι, πως θα οδηγούσε σε οιονεί μονοπώλιο στην Ελλάδα και συνεπώς σε υψηλότερες τιμές και χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών, για τα 4 εκατ. επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς. Ελέγχοντας το 90% των πτήσεων, καμία άλλη αεροπορική εταιρεία δεν θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί επί ελληνικού... αέρος, προκαλώντας στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.

Το «βέτο» αυτό όμως, σημαίνει πως θα υπάρχουν δύο αυτόνομες εταιρείες, που καλούνται να λειτουργήσουν, μέσα σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.

Οι προτάσεις των Olympic Air και Aegean Airlines στην Κομισιόν ήταν ότι: 1) θα πάγωναν τις τιμές στα δρομολόγια εσωτερικού για δύο χρόνια και θα τις διατηρούσαν στα σημερινά επίπεδα, 2) θα ελευθέρωναν χρονοθυρίδες στον αερολιμένα Αθηνών και σε άλλα αεροδρόμια και 3) θα προχωρούσαν σε συμφωνίες αεροπορικής διασύνδεσης. Προτάσεις όμως, που μάλλον δεν τις έλαβαν υπόψιν τους οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πριν πάρουν την τελική απόφασή τους.

Στον αντίποδα, η Κομισιόν ζήτησε μία από τις δύο εταιρείες να παραχωρήσει την εταιρική της επωνυμία σε τρίτη εταιρεία, που επεδίωκε να εισέλθει στην ελληνική αγορά, πρόταση που δεν έγινε αποδεκτή από την ελληνική πλευρά.

Ρόλο στην απόφαση, έπαιξε και το θέμα των υψηλών φόρων στον διεθνή αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και η ούτως ή άλλως σκανδαλώδης σύμβαση με τη γερμανική διαχειρίστρια εταιρεία Hochtief, η οποία προβλέπει απαγόρευση κατασκευής νέου αερολιμένα σε ακτίνα 120 χλμ. από το «Ελ. Βενιζέλος».

Παράγοντες της αγοράς, ωστόσο, αφήνουν κάτι περισσότερο από αιχμές, ότι δηλαδή αυτά αποτελούν «αμαρτίαις εν προφάσει» από την πλευρά της Επιτροπής, αφού ειδικά τα δύο τελευταία «εμπόδια», που επικαλέστηκε δεν αφορούν στις δύο εταιρείες, αλλά στην κυβέρνηση και τον ανεξάρτητο φορέα διαχείρισης. Ο πραγματικός λόγος, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, είναι το «στενό μαρκάρισμα» που δέχτηκε από ευρωπαϊκούς αεροπορικούς ομίλους, των οποίων το μερίδιο αγοράς θα απειλούνταν από ένα εύρωστο ελληνικό αεροπορικό σχήμα.

Πάντως, ο πρόεδρος της MIG σχολιάζοντας τις εξελίξεις με την Κομισιόν υποστήριξε πως, με την απόφασή της ευνοεί ξένους αεροπορικούς ομίλους, έναντι των ελληνικών, ενώ τόνισε πως ο ίδιος θα κάνει ό, τι περνά από το χέρι του, στα πλαίσια πάντα της νομοθεσίας, ώστε ο «γάμος» με την Aegean Airlines να προχωρήσει, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο των δύο βασικών μετόχων των εταιρειών.

Οι κινήσεις Βασιλάκη

Συσκέψεις επί συσκέψεων πραγματοποιούνται όμως, και στο στρατηγείο της Aegean Airlines, όπου ο πρόεδρος Θεόδωρος Βασιλάκης συνιστά ψυχραιμία, υπομονή και συστράτευση, μέχρι την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Και η πλευρά της Aegean θεωρεί πως, πρόκειται για μια άδικη απόφαση εκ μέρους της Κομισιόν και ότι στο παρασκήνιο υπήρξαν πιέσεις, από όσους δεν ήθελαν τη συνένωση με την Olympic Air, επειδή φοβήθηκαν τη δυναμική τους.

«Κατά το τελευταίο έτος, παρουσιάσαμε στην ΕΕ, τα οφέλη από τη συγχώνευση για τις εταιρείες μας, αλλά και για το επιβατικό κοινό και την οικονομία της χώρας. Δυστυχώς, η ΕΕ κατέληξε στη μη έγκριση της συγκέντρωσης. Χάθηκε μία σημαντική ευκαιρία για ακόμη ισχυρότερη εκπροσώπηση στον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών. Προσαρμοζόμαστε στις εξελίξεις και συνεχίζουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο «Mr Aegean». Η επόμενη μέρα βρίσκει τον όμιλο του Θεόδωρου Βασιλάκη, σε περίπτωση που ο «γάμος» δεν προχωρήσει, να αξιοποιεί ένα από τα δυνατά του «όπλα», για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, που δεν είναι άλλο από τη συμμαχία του με τη Star Alliance. Μια συμμαχία, που δημιουργεί σημαντικές συνέργειες με εταιρείες του εξωτερικού και συμβάλλει στην κάλυψη περισσότερων προορισμών και στην αύξηση της επιβατικής κίνησης.

ΑΠΟ - http://www.dealnews.gr

Geo & Art Boutique Hotel

Geo & Art Boutique Hotel
Geo & Art Boutique Hotel αποτελείται από νεόκτιστα δωμάτια, προσφέροντας κομψό σχεδιασμό και ποιοτική διαμονή. Σε μια προνομιακή τοποθεσία στη Χιμάρα 50 μέτρα από το κέντρο, μόλις μια ανάσα μακριά από τις παραλίες, το ξενοδοχείο μας είναι μια θαυμάσια επιλογή για διακοπές για όσους επιθυμούν να απολαύσουν τον τρόπο ζωής της Χιμάρας και οπλοκατοχής και πεντακάθαρες παραλίες του. Η πανοραμική θέα προς τη θάλασσα και το κέντρο της Χειμάρας από το δωμάτιο είναι εκθαμβωτική, αν ημέρας ή της νύχτας, ενώ η εσωτερική διακόσμηση του ξενοδοχείου προσθέτει ένα ιδιαίτερο στυλ. Αυτό που θέλουμε είναι να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια όαση ηρεμίας και χαλάρωσης.