Την αποδρομολόγηση επτά πλοίων από γραμμές της ακτοπλοΐας και περικοπές δρομολογίων ενέκρινε χθες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασής του το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Την αποδρομολόγηση και τις περικοπές ζήτησαν από το ΣΑΣ οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αναφέροντας, σύμφωνα με πληροφορίες, ως κύρια αιτία την οικονομική κρίση που επέφερε την μείωση της επιβατικής κίνησης, σε συνδυασμό με τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, στοιχεία που, όπως είπαν, καθιστούν πλέον αδύνατη τη διαχείριση των πλοίων τους.
Πλοία αποσύρονται από γραμμές του Ιονίου, εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου, από πορθμειακές αλλά και από δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, συγκεκριμένα από Πειραιά ? Χίο ? Μυτιλήνη, Πειραιά ? Δωδεκάνησα.
Εκ μέρους της ΑΝΕΚ ζητήθηκε η αποδρομολόγηση του «Λισσός» από Χίο -Μυτιλήνη και από τη Hellenic SeaWays η αποδρομολόγηση του «Νήσος Ρόδος» το οποίο είχε δρομολογηθεί μόλις πέρυσι στην κύρια γραμμή των Δωδεκανήσων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αν η κρίση βαθύνει τότε οι εταιρείες της ακτοπλοΐας είναι έτοιμες να αποσύρουν μεγαλύτερο αριθμό πλοίων από την ελληνική αγορά. Μάλιστα κύκλοι της ακτοπλοΐας φθάνουν στο σημείο να μιλούν για την αποδρομολόγηση συνολικά 40 μικρών και μεγάλων πλοίων στο προσεχές διάστημα και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση λέγοντας ότι ίσως το χθεσινό ΣΑΣ να ήταν μόνο η αρχή.
Επιδότηση
Στην ίδια συνεδρίαση οι εκπρόσωποι των εταιρειών έθεσαν επίσης επιτακτικά θέμα επιστροφής του ειδικού λογαριασμού για την επιδότηση των άγονων γραμμών, από το υπουργείο Οικονομικών στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων. Οπως είπαν η μεταφορά του συγκεκριμένου λογαριασμού στο ΥΠΟΙΚ έχει φορτώσει τη λειτουργία των επιδοτούμενων γραμμών με μία τεράστια γραφειοκρατία η οποία έχει φθάσει να καθυστερεί την καταβολή των μισθωμάτων έως και έξι μήνες. Πρότειναν, ως μία λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, την προκαταβολή του 50% των μισθωμάτων ώστε οι πλοιοκτήτριες να διευκολύνονται στην αντιμετώπιση του καθημερινού διαχειριστικού κόστους. Υποστήριξαν ότι, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, οι τράπεζες πλέον αρνούνται τη χρηματοδότησή τους με εγγύηση τα μισθώματα από τις άγονες.
ΑΠΟ-marinews.gr
Της :Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία Αναδημοσίευση
Πλοία αποσύρονται από γραμμές του Ιονίου, εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου, από πορθμειακές αλλά και από δύο μεγάλες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, συγκεκριμένα από Πειραιά ? Χίο ? Μυτιλήνη, Πειραιά ? Δωδεκάνησα.
Εκ μέρους της ΑΝΕΚ ζητήθηκε η αποδρομολόγηση του «Λισσός» από Χίο -Μυτιλήνη και από τη Hellenic SeaWays η αποδρομολόγηση του «Νήσος Ρόδος» το οποίο είχε δρομολογηθεί μόλις πέρυσι στην κύρια γραμμή των Δωδεκανήσων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αν η κρίση βαθύνει τότε οι εταιρείες της ακτοπλοΐας είναι έτοιμες να αποσύρουν μεγαλύτερο αριθμό πλοίων από την ελληνική αγορά. Μάλιστα κύκλοι της ακτοπλοΐας φθάνουν στο σημείο να μιλούν για την αποδρομολόγηση συνολικά 40 μικρών και μεγάλων πλοίων στο προσεχές διάστημα και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στην κυβέρνηση λέγοντας ότι ίσως το χθεσινό ΣΑΣ να ήταν μόνο η αρχή.
Επιδότηση
Στην ίδια συνεδρίαση οι εκπρόσωποι των εταιρειών έθεσαν επίσης επιτακτικά θέμα επιστροφής του ειδικού λογαριασμού για την επιδότηση των άγονων γραμμών, από το υπουργείο Οικονομικών στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων. Οπως είπαν η μεταφορά του συγκεκριμένου λογαριασμού στο ΥΠΟΙΚ έχει φορτώσει τη λειτουργία των επιδοτούμενων γραμμών με μία τεράστια γραφειοκρατία η οποία έχει φθάσει να καθυστερεί την καταβολή των μισθωμάτων έως και έξι μήνες. Πρότειναν, ως μία λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, την προκαταβολή του 50% των μισθωμάτων ώστε οι πλοιοκτήτριες να διευκολύνονται στην αντιμετώπιση του καθημερινού διαχειριστικού κόστους. Υποστήριξαν ότι, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, οι τράπεζες πλέον αρνούνται τη χρηματοδότησή τους με εγγύηση τα μισθώματα από τις άγονες.
ΑΠΟ-marinews.gr
Της :Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία Αναδημοσίευση