Το συμψηφισμό του ΦΠΑ, του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών - Οχημάτων (ΚΑΕΟ) και του επίναυλου με τα μισθώματα τα οποία καθυστερεί να καταβάλει το κράτος σε όσες εταιρείες εξυπηρετούν άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, προτείνουν στο υπουργείο Οικονομικών οι επιχειρήσεις του χώρου. Σύμφωνα με επιστολή που απέστειλε χθες στα συναρμόδια υπουργεία η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις ώστε οι εταιρείες να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στο ολοένα αυξανόμενο κόστος διαχείρισης των πλοίων τους. Σε διαφορετική περίπτωση πολλά ακτοπλοϊκά θα αναγκαστούν να διακόψουν τα επιδοτούμενα δρομολόγιά τους, σημειώνει στην ίδια επιστολή η ΕΕΝ.Ακόμα οι εταιρείες ζητούν να εισπράττουν ως προκαταβολή το 50% των μισθωμάτων μέσα σε δύο μήνες από την ασφαλή εκτέλεση του δρομολογίου, όπως συμβαίνει με τα δημόσια έργα.
Αδυνατούν
Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ενημερώνει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων που έχει στην αρμοδιότητά του τις άγονες γραμμές, ότι τα μέλη της «αδυνατούν λόγω των ανυπέρβλητων οικονομικών προβλημάτων να χρηματοδοτούν την κίνηση των πλοίων τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει η συνέχιση της εκτέλεσης των δρομολογίων του μεγαλύτερου αριθμού των πλοίων τα οποία εκτελούν επιδοτούμενα δρομολόγια».
Σύμφωνα με την ΕΕΝ τον τελευταίο χρόνο παρατηρείται αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 25% - 28%, μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30%, άρνηση δανειοδότησης με κεφάλαια κίνησης των εταιρειών από τις τράπεζες και άρνηση προεξόφλησης των δικαιωμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών από την εκτέλεση των άγονων γραμμών. Η καθυστέρηση πληρωμής των μισθωμάτων αποδίδεται από τις εταιρείες στη λειτουργία της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου που, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, τις βγάζει εκτός κάθε οικονομικού προγραμματισμού.
Χρηματοδότηση
Το αποτέλεσμα είναι οι ίδιες να χρηματοδοτούν για έξι μήνες και περισσότερο την εκτέλεση των δρομολογίων τους στις άγονες γραμμές. Τελευταία το ΥΘΥΝΑΛ εξασφάλισε ένα κονδύλι της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ προκειμένου να επιταχυνθούν οι ρυθμοί πληρωμής των δρομολογίων που έχουν εκτελεσθεί μέσα στο 2010.
Ο Γιάννης Διαμαντίδης από την πλευρά του έχει κάνει γνωστό ότι μετά την επιστροφή του από την Κίνα θα συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, ενώ παράλληλα έχει αναφερθεί σε αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Πάντως το υπουργείο Οικονομικών ασκεί σοβαρές πιέσεις στο ΥΘΥΝΑΛ ώστε να μειωθεί η συνολική δαπάνη για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί. Στον προϋπολογισμό του για το 2011 έχει επιμερίσει κονδύλια ύψους 92 εκατ. ευρώ στην κάλυψη των άγονων γραμμών.
Αδυνατούν
Η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ενημερώνει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων που έχει στην αρμοδιότητά του τις άγονες γραμμές, ότι τα μέλη της «αδυνατούν λόγω των ανυπέρβλητων οικονομικών προβλημάτων να χρηματοδοτούν την κίνηση των πλοίων τους με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει η συνέχιση της εκτέλεσης των δρομολογίων του μεγαλύτερου αριθμού των πλοίων τα οποία εκτελούν επιδοτούμενα δρομολόγια».
Σύμφωνα με την ΕΕΝ τον τελευταίο χρόνο παρατηρείται αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 25% - 28%, μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 30%, άρνηση δανειοδότησης με κεφάλαια κίνησης των εταιρειών από τις τράπεζες και άρνηση προεξόφλησης των δικαιωμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών από την εκτέλεση των άγονων γραμμών. Η καθυστέρηση πληρωμής των μισθωμάτων αποδίδεται από τις εταιρείες στη λειτουργία της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου που, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, τις βγάζει εκτός κάθε οικονομικού προγραμματισμού.
Χρηματοδότηση
Το αποτέλεσμα είναι οι ίδιες να χρηματοδοτούν για έξι μήνες και περισσότερο την εκτέλεση των δρομολογίων τους στις άγονες γραμμές. Τελευταία το ΥΘΥΝΑΛ εξασφάλισε ένα κονδύλι της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ προκειμένου να επιταχυνθούν οι ρυθμοί πληρωμής των δρομολογίων που έχουν εκτελεσθεί μέσα στο 2010.
Ο Γιάννης Διαμαντίδης από την πλευρά του έχει κάνει γνωστό ότι μετά την επιστροφή του από την Κίνα θα συναντηθεί με τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, ενώ παράλληλα έχει αναφερθεί σε αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Πάντως το υπουργείο Οικονομικών ασκεί σοβαρές πιέσεις στο ΥΘΥΝΑΛ ώστε να μειωθεί η συνολική δαπάνη για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών κάτι το οποίο δεν έχει επιτευχθεί. Στον προϋπολογισμό του για το 2011 έχει επιμερίσει κονδύλια ύψους 92 εκατ. ευρώ στην κάλυψη των άγονων γραμμών.
ΑΠΟ-marinews.gr
Της Αγγελικής Καλλή
για την Ημερησία
για την Ημερησία