Στο «ψυγείο» φαίνεται ότι έχουν μπει οι σχέσεις του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς με την κινεζική Cosco, καθώς η κινεζική πλευρά θεωρεί ότι ο ΟΛΠ την χτυπά «κάτω από τη ζώνη», όταν επιχειρεί να συνάψει συμφωνία για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, με τον μεγάλο της ανταγωνιστή, την MSC. Η δυσφορία της φαίνεται να έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να προειδοποιεί ότι εάν συνεχισθούν τα «πισώπλατα μαχαιρώματα» μπορεί να αλλάξει σχέδια και να αποχωρήσει από τον Πειραιά. Κύκλοι των χρηστών του λιμένα θεωρούν ότι η μη συμμετοχή, μέχρι στιγμής, της Cosco στον διαγωνισμό για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου, για το οποίο αρχικώς είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον, εντάσσεται στο πλαίσιο των πιέσεων-προειδοποιήσεων της κινεζικής πλευράς για τα κάθε είδους… ατοπήματα του ΟΛΠ.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το θέμα του Θριασίου, κατά πληροφορίες, δεν συζητήθηκε ούτε στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης με τον πρόεδρο της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιανφού κατά το ταξίδι του στην Κίνα, παρά το γεγονός ότι υπήρχε στην ατζέντα του υπουργού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης έχει προχωρήσει τις συζητήσεις με τους ανθρώπους της MSC, για ενδεχόμενη συνεργασία στον προβλήτα Ι, προσφέροντας πολύ ανταγωνιστικές τιμές προκειμένου να προσελκύσει φορτία. Η συγκεκριμένη κίνηση, εφόσον λάβει «σάρκα και οστά», εκτιμάται ότι θα στραφεί κατά των συμφερόντων της Cosco, καθώς η MSC, βασικός ανταγωνιστής της, θα βρεθεί στην πόρτα της κινεζικής εταιρείας μέσω τρίτων, δηλαδή του ΟΛΠ.
Να σημειωθεί ότι στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψαν ο ΟΛΠ με την Cosco, περιλαμβανόταν και η συμφωνία που είχε ο ΟΛΠ με την MSC για τη μεταφορά 500.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως στον προβλήτα ΙΙ. Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελούσε μια καλή «μαγιά» για την κινεζική εταιρεία. Ομως, η απόφαση της MSC να καταγγείλει τη συγκεκριμένη σύμβαση λίγες ημέρες μετά την υπογραφή του συμφώνου παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ στην κινεζική εταιρεία είχε ως αποτέλεσμα η Cosco να απολέσει την ασφάλεια που της παρείχαν τα 500.000 εμπορευματοκιβώτια σε μία χρονική στιγμή που η διεθνής οικονομική κρίση είχε αρχίσει να δείχνει τα «δόντια» της. Βεβαίως, η Cosco μπορεί να αναπτυχθεί και χωρίς τα φορτία της MSC, ωστόσο η πληροφορία ότι ο ΟΛΠ έχει προχωρημένες επαφές για συνεργασία με την MSC θεωρήθηκε «πισώπλατο χτύπημα».
ΑΠΟ-marinews.gr Του Νίκου Mπαρδούνια για την Καθημερινή
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι το θέμα του Θριασίου, κατά πληροφορίες, δεν συζητήθηκε ούτε στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης με τον πρόεδρο της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιανφού κατά το ταξίδι του στην Κίνα, παρά το γεγονός ότι υπήρχε στην ατζέντα του υπουργού.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης έχει προχωρήσει τις συζητήσεις με τους ανθρώπους της MSC, για ενδεχόμενη συνεργασία στον προβλήτα Ι, προσφέροντας πολύ ανταγωνιστικές τιμές προκειμένου να προσελκύσει φορτία. Η συγκεκριμένη κίνηση, εφόσον λάβει «σάρκα και οστά», εκτιμάται ότι θα στραφεί κατά των συμφερόντων της Cosco, καθώς η MSC, βασικός ανταγωνιστής της, θα βρεθεί στην πόρτα της κινεζικής εταιρείας μέσω τρίτων, δηλαδή του ΟΛΠ.
Να σημειωθεί ότι στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψαν ο ΟΛΠ με την Cosco, περιλαμβανόταν και η συμφωνία που είχε ο ΟΛΠ με την MSC για τη μεταφορά 500.000 εμπορευματοκιβωτίων ετησίως στον προβλήτα ΙΙ. Η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελούσε μια καλή «μαγιά» για την κινεζική εταιρεία. Ομως, η απόφαση της MSC να καταγγείλει τη συγκεκριμένη σύμβαση λίγες ημέρες μετά την υπογραφή του συμφώνου παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ στην κινεζική εταιρεία είχε ως αποτέλεσμα η Cosco να απολέσει την ασφάλεια που της παρείχαν τα 500.000 εμπορευματοκιβώτια σε μία χρονική στιγμή που η διεθνής οικονομική κρίση είχε αρχίσει να δείχνει τα «δόντια» της. Βεβαίως, η Cosco μπορεί να αναπτυχθεί και χωρίς τα φορτία της MSC, ωστόσο η πληροφορία ότι ο ΟΛΠ έχει προχωρημένες επαφές για συνεργασία με την MSC θεωρήθηκε «πισώπλατο χτύπημα».
ΑΠΟ-marinews.gr Του Νίκου Mπαρδούνια για την Καθημερινή