«Μοντέλο» σύμβασης παραχώρησης εξετάζει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η κυβέρνηση, στο πλαίσιο των γενικότερων σχεδιασμών για αποκρατικοποίηση δημόσιας περιουσίας, στους οποίους εμπεριέχονται και τα λιμάνια.
Σύμφωνα με τα σενάρια πάντως, πρόκειται να εξεταστούν όλοι οι δυνατοί σχεδιασμοί, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και εκείνος της μετοχοποίησης, αν και στην παρούσα φάση εξεταστέο νομικά παραμένει το θέμα της υπαγωγής υπό τον ΟΛΠ των λιμένων Ελευσίνας, Λαυρίου και Ραφήνας,
γεγονός που θα είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κρατικής συμμετοχής στο μετοχικό μπλοκ, άρα και τη δυνατότητα εν συνεχεία εκχώρησης μέσω ΧΑΑ ενός μεγάλου τμήματος χωρίς κατ ανάγκη να «χαθεί» ο έλεγχος του Δημοσίου.
Αναφορικά πάντως με τη διατήρηση του κρατικού ελέγχου, κυβέρνηση και αντιπολίτευση φαίνεται να «συμπλέουν», εστιάζοντας όμως από διαφορετική οπτική γωνία το όλο θέμα και πάντα στο πλαίσιο των γενικότερων συζητήσεων για αποκρατικοποιήσεις, ενώ «Λυδία λίθο» αποτελεί το συνδικαλιστικό καθώς εκτιμάται ότι είναι εκείνο που μπορεί να μετριάσει τις ενδεχόμενες κοινωνικές αναταράξεις για τις οποίες εκφράζονται φόβοι ότι θα είναι βίαιες.
Στη Βουλή πάντως και με αφορμή ερώτημα του βουλευτή της ΝΔ κ. Ι. Πλακιωτάκη για τις επιχειρηματικές σχέσεις Ελλάδας-Κίνας, αλλά και τα συμβαίνοντα στον Πειραιά αναφορικά με τους χειρισμούς ΟΛΠ έναντι της COSCO ο υπουργός ΘΥΝΑΛ Ι. Διαμαντίδης, ο οποίος και μεταβαίνει το Σάββατο συνοδευόμενος από Έλληνες εφοπλιστές, δήλωσε μεταξύ άλλων πως στόχος είναι η προαγωγή των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, η ναυπήγηση πλοίων στην Κίνα και ο προγραμματισμός των ενεργειών που πρέπει να προχωρήσουν για την εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας όπως αυτή έχει καθοριστεί στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπογράφηκε με την Κίνα.
Μάλιστα ο κ. Διαμαντίδης τονίζει τη σημασία της Κίνας για το διεθνές εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές.
ΑΠΟ-theseanation.gr
Σύμφωνα με τα σενάρια πάντως, πρόκειται να εξεταστούν όλοι οι δυνατοί σχεδιασμοί, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και εκείνος της μετοχοποίησης, αν και στην παρούσα φάση εξεταστέο νομικά παραμένει το θέμα της υπαγωγής υπό τον ΟΛΠ των λιμένων Ελευσίνας, Λαυρίου και Ραφήνας,
γεγονός που θα είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κρατικής συμμετοχής στο μετοχικό μπλοκ, άρα και τη δυνατότητα εν συνεχεία εκχώρησης μέσω ΧΑΑ ενός μεγάλου τμήματος χωρίς κατ ανάγκη να «χαθεί» ο έλεγχος του Δημοσίου.
Αναφορικά πάντως με τη διατήρηση του κρατικού ελέγχου, κυβέρνηση και αντιπολίτευση φαίνεται να «συμπλέουν», εστιάζοντας όμως από διαφορετική οπτική γωνία το όλο θέμα και πάντα στο πλαίσιο των γενικότερων συζητήσεων για αποκρατικοποιήσεις, ενώ «Λυδία λίθο» αποτελεί το συνδικαλιστικό καθώς εκτιμάται ότι είναι εκείνο που μπορεί να μετριάσει τις ενδεχόμενες κοινωνικές αναταράξεις για τις οποίες εκφράζονται φόβοι ότι θα είναι βίαιες.
Στη Βουλή πάντως και με αφορμή ερώτημα του βουλευτή της ΝΔ κ. Ι. Πλακιωτάκη για τις επιχειρηματικές σχέσεις Ελλάδας-Κίνας, αλλά και τα συμβαίνοντα στον Πειραιά αναφορικά με τους χειρισμούς ΟΛΠ έναντι της COSCO ο υπουργός ΘΥΝΑΛ Ι. Διαμαντίδης, ο οποίος και μεταβαίνει το Σάββατο συνοδευόμενος από Έλληνες εφοπλιστές, δήλωσε μεταξύ άλλων πως στόχος είναι η προαγωγή των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, η ναυπήγηση πλοίων στην Κίνα και ο προγραμματισμός των ενεργειών που πρέπει να προχωρήσουν για την εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας όπως αυτή έχει καθοριστεί στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπογράφηκε με την Κίνα.
Μάλιστα ο κ. Διαμαντίδης τονίζει τη σημασία της Κίνας για το διεθνές εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές.
ΑΠΟ-theseanation.gr