Με οικονομική ασφυξία απειλούνται πολλές εταιρείες της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες έχουν ειδοποιήσει ήδη επιχειρήσεις του κλάδου ότι σταματούν την πολιτική που είχαν εγκαινιάσει τα τελευταία χρόνια να αποδέχονται την εκχώρηση των μισθωμάτων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών έναντι δανείων για την καθημερινή διαχείριση των πλοίων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έχει απλώς δοθεί ένα χρονικό διάστημα περίπου δύο μηνών ώστε οι εταιρείες να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές στα οικονομικά τους.
Μειώσεις
Πρόκειται για μία εξέλιξη που θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους μικρούς κυρίως «παίκτες» της ακτοπλοϊκής αγοράς, οι οποίοι δεν έχουν άλλους τρόπους ώστε να εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους πέραν του τραπεζικού δανεισμού. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα επηρεαστούν και μεγαλύτερες εταιρείες, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια μειώνεται συνεχώς ο κύκλος εργασιών στην ακτοπλοϊκή αγορά, η ρευστότητα, επίσης, μειώνεται δραματικά, ενώ την ίδια ώρα αυξάνονται όλα τα ανελαστικά κόστη των πλοίων. Ένα από αυτά είναι τα καύσιμα.
Πιστώσεις
Πριν από λίγους μήνες και οι εταιρείες πετρελαιοειδών έδειξαν σε πολλές εταιρείες του κλάδου ότι δεν εμπιστεύονται τις οικονομικές τους προοπτικές, κόβοντας τις πιστώσεις και απαιτώντας την καταβολή μετρητών για την προμήθεια καυσίμων. Με αυτά τα δεδομένα αυξάνονται οι φωνές στην ακτοπλοΐα που μιλούν για ένα καθοριστικό 2011 στην αγορά. Πολλές εταιρείες σκέπτονται να προχωρήσουν σε μείωση των δρομολογημένων πλοίων τους, αποχωρήσεις από γραμμές του Αιγαίου, ενώ γίνεται ακόμα λόγος και για πτωχεύσεις.
Πιθανότατα τα μικρά νησιά να είναι τα πρώτα που θα υποστούν τις αρνητικές επιπτώσεις όλων αυτών των εξελίξεων, να σημειωθεί, όμως, ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να υπάρξουν αποχωρήσεις εταιρειών και από μεγάλες δρομολογιακές γραμμές.
Ζημίες
Το 2010 υπολογίζεται ότι οι ζημίες όλων των επιχειρήσεων της αγοράς ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πολλοί φοβούνται ότι το 2011 τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ χειρότερα.
ΑΠΟ-marinews.gr Της :Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία Αναδημοσίευση
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις έχει απλώς δοθεί ένα χρονικό διάστημα περίπου δύο μηνών ώστε οι εταιρείες να προχωρήσουν στις αναγκαίες προσαρμογές στα οικονομικά τους.
Μειώσεις
Πρόκειται για μία εξέλιξη που θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους μικρούς κυρίως «παίκτες» της ακτοπλοϊκής αγοράς, οι οποίοι δεν έχουν άλλους τρόπους ώστε να εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους πέραν του τραπεζικού δανεισμού. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα επηρεαστούν και μεγαλύτερες εταιρείες, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια μειώνεται συνεχώς ο κύκλος εργασιών στην ακτοπλοϊκή αγορά, η ρευστότητα, επίσης, μειώνεται δραματικά, ενώ την ίδια ώρα αυξάνονται όλα τα ανελαστικά κόστη των πλοίων. Ένα από αυτά είναι τα καύσιμα.
Πιστώσεις
Πριν από λίγους μήνες και οι εταιρείες πετρελαιοειδών έδειξαν σε πολλές εταιρείες του κλάδου ότι δεν εμπιστεύονται τις οικονομικές τους προοπτικές, κόβοντας τις πιστώσεις και απαιτώντας την καταβολή μετρητών για την προμήθεια καυσίμων. Με αυτά τα δεδομένα αυξάνονται οι φωνές στην ακτοπλοΐα που μιλούν για ένα καθοριστικό 2011 στην αγορά. Πολλές εταιρείες σκέπτονται να προχωρήσουν σε μείωση των δρομολογημένων πλοίων τους, αποχωρήσεις από γραμμές του Αιγαίου, ενώ γίνεται ακόμα λόγος και για πτωχεύσεις.
Πιθανότατα τα μικρά νησιά να είναι τα πρώτα που θα υποστούν τις αρνητικές επιπτώσεις όλων αυτών των εξελίξεων, να σημειωθεί, όμως, ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να υπάρξουν αποχωρήσεις εταιρειών και από μεγάλες δρομολογιακές γραμμές.
Ζημίες
Το 2010 υπολογίζεται ότι οι ζημίες όλων των επιχειρήσεων της αγοράς ξεπέρασαν τα 200 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πολλοί φοβούνται ότι το 2011 τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ χειρότερα.
ΑΠΟ-marinews.gr Της :Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία Αναδημοσίευση