Για κίνδυνο διακοπής δρομολογίων άγονων γραμμών κάνει λόγο η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, υπό τον πρόεδρό της, Απόστολο Βεντούρη. |
Σε οικονομικό θάνατο καταδικάζει το δημόσιο λογιστικό τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που στηρίζουν τα έσοδά τους κυρίως στην εξυπηρέτηση αγόνων γραμμών, επισημαίνει με χθεσινή επιστολή της προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, η οποία κοινοποιείται στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου ,και τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Η ΕΕΝ επανέρχεται, με την επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της, Απόστολος Βεντούρης, και ο γενικός γραμματέας της, Αδαμάντιος Κρασανάκης, στο θέμα της μη καταβολής εγκαίρως στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις των μισθωμάτων των αγόνων γραμμών και προτείνει την χορήγηση προκαταβολής 50% εντός δυο μηνών από την ασφαλή εκτέλεση του δρομολογίου κατά τα πρότυπα των δημοσίων έργων και τον συμψηφισμό ΦΠΑ ΚΑΕΟ και επίναυλο με τις οφειλόμενες χρηματικές αποζημιώσεις εκτέλεσης δρομολογίων, δημοσίας υπηρεσίας (άγονες).
Όπως τονίζεται στην επιστολή οι εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές «αδυνατούν λόγω οικονομικών ανυπέρβλητων προβλημάτων να χρηματοδοτούν την κίνηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η συνέχιση της εκτέλεσης των δρομολογίων του μεγαλύτερου αριθμού των πλοίων, τα οποία εκτελούν επιδοτούμενα δρομολόγια».
Με την επιστολή η ΕΕΝ υπενθυμίζει ότι το τελευταίο έτος «παρατηρείται αύξηση της τιμής των καυσίμων κατά 25%-28%, μείωση της επιβατηγού κινήσεως κατά 30%, άρνηση δανειοδότησης με κεφάλαια κινήσεως των μελών μας εκ μέρους των τραπεζών ως και άρνηση αυτών προεξόφλησης των δικαιωμάτων των πλοιοκτητριών από την εκτέλεση των δρομολογίων των εν λόγω δημοσίων συμβάσεων» .
Από τη σύγκριση των ανωτέρω οικονομικών προϋποθέσεων είναι άμεσα αντιληπτό το οικονομικό χάος, στο οποίο έχουν περιέλθει τα μέλη μας, λαμβανομένων υπ' όψιν των καθυστερήσεων από την Υ.Δ.Ε. (Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου) που βγάζει εκτός κάθε οικονομικού προγραμματισμού την έγκαιρη πληρωμή των μελών μας, σημειώνεται στην επιστολή.
Η ΕΕΝ προτείνει να γίνουν άμεσα δεκτές οι προαναφερόμενες προτάσεις της περί προκαταβολής του 50% του μισθώματος και συμψηφισμού με τις οφειλές του Δημοσίου των κρατήσεων περί ΝΑΤΚΑΕΟ και επίναυλου διαφορετικά «υφίσταται άμεσος κίνδυνος διακοπής των δρομολογίων με αποτέλεσμα τα απομακρυσμένα (άγονα) νησιά να μείνουν χωρίς συγκοινωνία και να διακυβεύεται η νησιωτικότητα της Ελλάδος, ο τουρισμός και η εμπορική επιβίωση χιλιάδων νησιωτικών μικροεπιχειρήσεων».
Είναι απαράδεκτο ενώ τα μέλη μας χρηματοδοτούν την εκτέλεση δρομολογίων επί έξι και πλέον μήνες να εκλιπαρούν το κράτος να τους αποδώσει έγκαιρα ό,τι δικαιούνται από την ασφαλή και έγκαιρη εκτέλεση επιδοτούμενων δρομολογίων που έχουν ήδη χρηματοδοτήσε», καταλήγει η επιστολή.
ΕΟΑΕΝ: Επανασχεδιασμός
Εν τω μεταξύ τις προτάσεις του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ), σχετικά με την βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα ελληνικά νησιά, κατέθεσαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής για τη Νησιωτική Πολιτική, την Ακτοπλοΐα και το Θαλάσσιο Τουρισμό που συγκρότησε η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Ελπίδα Τσουρή.
Η ουσιαστική και συνολική αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού προβλήματος για το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας απαιτεί μια ώριμη και βιώσιμη πρόταση, η οποία μπορεί να προκύψει μέσα από την υιοθέτηση μιας στρατηγικής που θα στοχεύει στον επανασχεδιασμό, από το μηδέν, του ακτοπλοϊκού χάρτη.
Επιβάτες: Κρατήσεις
Τέλος, ο Πανελλήνιας Σύνδεσμος Επιβατών Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με επιστολή του στον κ. Διαμαντίδη επαναφέρει το αίτημά του για κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
ΑΠΟ-naftemporiki.gr