Eκδικάζεται σήμερα στα δικαστήρια του Πειραιά η προσφυγή της εφορίας κατά της εταιρείας Louis Hellenic Cruises για οφειλές της προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ). Οι οφειλές αφορούν την μη απόδοση από την, κυπριακών συμφερόντων εταιρεία, ασφαλιστικών εισφορών προς το ταμείο των ναυτικών τα τελευταία περίπου έξι χρόνια.
Ένα μέρος των οφειλών βεβαιώθηκε τους τελευταίους μήνες από το ΝΑΤ στην εφορία, η οποία στη συνέχεια κίνησε τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες. Σύμφωνα με
πηγές του ΝΑΤ οι συνολικές οφειλές της Louis Hellenic Cruises μαζί με τις προσαυξήσεις, έχουν φθάσει σήμερα στο ποσό των 28 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση Louis άρχισε επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όταν ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία, η οποία προέβλεπε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για όσα κρουαζιερόπλοια υψώνουν την ελληνική σημαία. Με βάση αυτή την τροπολογία ο όμιλος Λούη προχώρησε στην εγγραφή στο ελληνικό νηολόγιο ορισμένου αριθμού πλοίων του στα οποία απασχολούσε τον προβλεπόμενο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.
Ρύθμιση
Ωστόσο αυτή η ρύθμιση ουδέποτε εφαρμόστηκε από το ΝΑΤ, καθώς η νομική του υπηρεσία διαπίστωσε ότι βρίσκεται σε αντίθεση με άλλη νομοθεσία του κράτους, η οποία μάλιστα είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα (εγκριτικές πράξεις νηολόγησης). Το αποτέλεσμα ήταν το ταμείο να συνεχίσει τον καταλογισμό οφειλών της κυπριακής εταιρείας από μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.
Μάλιστα λόγω αυτής της σοβαρής εμπλοκής καμία άλλη εταιρεία δεν έκανε χρήση της τροπολογίας Κεφαλογιάννη.
Υποστολή σημαίας
Η Louis ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι υποστέλλει την ελληνική σημαία από τα κρουαζιερόπλοιά της, παρά το γεγονός ότι λίγες ώρες πριν ο κ. Κωστάκης Λοΐζου είχε συμφωνήσει με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη να «παγώσει» την απόφασή του και η υπόθεσή του να εξεταστεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Υστερα από αυτό το ΥΘΥΝΑΛ κατηγόρησε με ανακοίνωσή του την Louis Hellenic Cruises για εξαπάτηση δηλώνοντας ότι δεν είναι δυνατό να απειλούνται ο υπουργός και η κυβέρνηση.
Η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της κάλεσε τον κ. Διαμαντίδη να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη για να βρει τις λύσεις εκείνες που απαιτούνται ώστε να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας Ελλήνων ναυτικών.
ΑΠΟ-marinews.gr Της :Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία Αναδημοσίευση
Ένα μέρος των οφειλών βεβαιώθηκε τους τελευταίους μήνες από το ΝΑΤ στην εφορία, η οποία στη συνέχεια κίνησε τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες. Σύμφωνα με
πηγές του ΝΑΤ οι συνολικές οφειλές της Louis Hellenic Cruises μαζί με τις προσαυξήσεις, έχουν φθάσει σήμερα στο ποσό των 28 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση Louis άρχισε επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας όταν ψηφίστηκε στη Βουλή τροπολογία, η οποία προέβλεπε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για όσα κρουαζιερόπλοια υψώνουν την ελληνική σημαία. Με βάση αυτή την τροπολογία ο όμιλος Λούη προχώρησε στην εγγραφή στο ελληνικό νηολόγιο ορισμένου αριθμού πλοίων του στα οποία απασχολούσε τον προβλεπόμενο αριθμό Ελλήνων ναυτικών.
Ρύθμιση
Ωστόσο αυτή η ρύθμιση ουδέποτε εφαρμόστηκε από το ΝΑΤ, καθώς η νομική του υπηρεσία διαπίστωσε ότι βρίσκεται σε αντίθεση με άλλη νομοθεσία του κράτους, η οποία μάλιστα είναι κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα (εγκριτικές πράξεις νηολόγησης). Το αποτέλεσμα ήταν το ταμείο να συνεχίσει τον καταλογισμό οφειλών της κυπριακής εταιρείας από μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών.
Μάλιστα λόγω αυτής της σοβαρής εμπλοκής καμία άλλη εταιρεία δεν έκανε χρήση της τροπολογίας Κεφαλογιάννη.
Υποστολή σημαίας
Η Louis ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι υποστέλλει την ελληνική σημαία από τα κρουαζιερόπλοιά της, παρά το γεγονός ότι λίγες ώρες πριν ο κ. Κωστάκης Λοΐζου είχε συμφωνήσει με τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη να «παγώσει» την απόφασή του και η υπόθεσή του να εξεταστεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Υστερα από αυτό το ΥΘΥΝΑΛ κατηγόρησε με ανακοίνωσή του την Louis Hellenic Cruises για εξαπάτηση δηλώνοντας ότι δεν είναι δυνατό να απειλούνται ο υπουργός και η κυβέρνηση.
Η Νέα Δημοκρατία με ανακοίνωσή της κάλεσε τον κ. Διαμαντίδη να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη για να βρει τις λύσεις εκείνες που απαιτούνται ώστε να μη χαθεί ούτε μία θέση εργασίας Ελλήνων ναυτικών.
ΑΠΟ-marinews.gr Της :Αγγελικής Καλλή για την Ημερησία Αναδημοσίευση