Όσο προχωρά το ξεκαθάρισμα του oικονομικού τοπίου για τις δυνατότητες της αγοράς, τόσο περισσότερο φαίνεται ότι άρχισαν να προσγειώνονται και να συγκλίνουν οι απόψεις αγοραστών και πωλητών με αποτέλεσμα να γίνουν σημαντικές αγοραπωλησίες μοντέρνου τονάζ μετά από αρκετές εβδομάδες..
✏ Η τιμή των $55 εκ. που μεταπωλήθηκε στο συγκρότημα Λιβανού το Caper ‘VIOLET’ 174,000 DWT (4/2011 Namura), αντιπροσώπευε μέχρι προ 2 μηνών τιμή Κινεζικής ναυπήγησης, ενώ οι Κορεατικές και Ιαπωνικές ναυπηγήσεις έφθαναν τα $62 εκ.
✏ Η μεταπώληση του Post Panamax Hull 836 Yangzijiang 92,500 DWT (2011) με αγοραστή την Dryships προς $ 35 εκ. περίπου, συγκρίνεται πτωτικά με την last done charter free πώληση Σεπτεμβρίου του κατά 1 έτος νεότερου αδελφού ‘EAST SUNRISE 88’ 92,500 DWT (2010 Jiangsu) προς $ 40,8 εκ. Πιό ανθεκτική ήταν η τιμή πώλησης του Kamsarmax ‘ABEILLE’ 82,100 DWT (2010 Tsuneishi Zhoushan) σε Κινέζους προς $42 εκ. με 16 μήνες TC προς $21,000 / ημέρα σε σχέση με την μεταπώληση Νοεμβρίου ενός Hyundai Mipo (9/2011) προς $42 εκ. Το Panamax ‘ALABANDA’ 74,044 DWT (1995 Hashihama) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $ 20,5 εκ., τιμή που μέχρι τις αρχές Μαρτίου αφορούσε παλαιότερο τονάζ κατά 1 έτος.
✏ Στον τομέα των Supramax, η πώληση του ‘DUBAI JEWEL’ 52,951 DWT (2004 Oshima) σε άγνωστους προς $26 εκ. επαναφέρει την τιμή της κατηγορίας σε λογικότερα επίπεδα μετά την ανερμήνευτη πώληση του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT(2004 Kawasaki) προς $22,8 εκ, στις αρχές Φεβρουαρίου, αλλά η τιμή των $ 26,2 εκ. ήταν βέβαια χαμηλότερη αναλογικά από πωλήσεις παραπλήσιου τονάζ από την αρχή του έτους. Σε αναμενόμενα επίπεδα μεταπωλήθηκε το Supramax Hull D2020 57,000 DWT (2011 Dalian) σε Έλληνες προς $ 30 εκ. Στην την πώληση του Supramax ‘LOWLANDS PATRASCHE’ 58,790 DWT (2007 Tsuneishi Cebu) σε Έλληνες, η
ψηλή τιμή των $30,5 εκ. σχετίζεται κατά πληροφορίες της αγοράς με την ύπαρξη ναύλωσης στην COSCO προς $16,000/ ημέρα μέχρι το 2015. Τέλος, άλλη μια ένδειξη σταθεροποιητικής τάσης των τιμών των Supras ήταν η πώληση του ‘GLORIANA’ 52,088 DWT (2000 Sanoyas) σε άγνωστους προς $23 εκ.
✏ Στα μικρότερα μεγέθη, το ‘FIDELITY’ 29,152 DWT (1985 NKK) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $4 εκ. και το singledecker ‘DONGJIN OSAKA’ 4,999 DWT (1997 Imamura) πουλήθηκε σε Κορεάτες προς $ 3,6 εκ.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων , πουλήθηκε στην Eurotankers το double/double Crude/Product ‘GENMAR PROGRESS’ 96,765 DWT (1991 Sumitomo) προς $ 8 εκ. Σταθερές αξίες τα Products ‘BLUE CORAL’ και ‘BLUE DIAMOND’ 51,309 DWT (2008 STX) πουλήθηκαν στην Sovcomflot προς $33,5 και $33,75 εκ, αντίστοιχα. Διατήρηση του επιπέδου των τιμών των τελευταίων μηνών παρατηρείται επίσης στην πώληση του double bottom ‘SILVERIE’ 40,406 DWT (1991 Kurushima) σε άγνωστους προς $ 5.1 εκ. Στις μικρότερες
κατηγορίες, μοντέρνο τονάζ αφορούσε η πώληση u964 του SSteel IMO II/III ‘ORIENTAL TULIP’ 12/2000 Asakawa) σε άγνωστους προς $9,5 εκ. και του Chem/Prod. ‘HENG ZHOU’ 5,500 DWT (2008 Zhejiang) με Κινεζική κύρια μηχανή σε Αυστραλούς προς $ 2,9 εκ.
✏ Στον τομέα των Containerships, μετά το Hyundai Ulsan / Norwegian deal , έγινε και δεύτερο χρηματο- οικονομικό deal μέσα στον μήνα με γιγαντιαία σκάφη. Συμφέροντα με έδρα τις ΗΠΑ αγόρασαν τα ‘CMA CGM MAGELLAN’ και ‘CMA CGM CORTE REAL’ 157,000 DWT (2010 Daewoo) προς $ 171 εκ. το καθένα, με sellers’ credit και 15 χρόνια lease back άγνωστων όρων. Ελληνικά συμφέροντα συνέχισαν την διείσδυση στην κατηγορία με την αγορά του ‘ESTEBROKER’ 33,843 DWT (1999 Kvaerner) 2,526 TEU, προς $24 εκ. Τέλος, άγνωστοι αγόρασαν τα ‘MILLENIA TOWER’ και ‘RECIFE’ 22,700 DWT (1990 /91 Kurushima) 1,400 TEU
προς $ 3 εκ. το καθένα.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση G.Moundreas SA
✏ Η τιμή των $55 εκ. που μεταπωλήθηκε στο συγκρότημα Λιβανού το Caper ‘VIOLET’ 174,000 DWT (4/2011 Namura), αντιπροσώπευε μέχρι προ 2 μηνών τιμή Κινεζικής ναυπήγησης, ενώ οι Κορεατικές και Ιαπωνικές ναυπηγήσεις έφθαναν τα $62 εκ.
✏ Η μεταπώληση του Post Panamax Hull 836 Yangzijiang 92,500 DWT (2011) με αγοραστή την Dryships προς $ 35 εκ. περίπου, συγκρίνεται πτωτικά με την last done charter free πώληση Σεπτεμβρίου του κατά 1 έτος νεότερου αδελφού ‘EAST SUNRISE 88’ 92,500 DWT (2010 Jiangsu) προς $ 40,8 εκ. Πιό ανθεκτική ήταν η τιμή πώλησης του Kamsarmax ‘ABEILLE’ 82,100 DWT (2010 Tsuneishi Zhoushan) σε Κινέζους προς $42 εκ. με 16 μήνες TC προς $21,000 / ημέρα σε σχέση με την μεταπώληση Νοεμβρίου ενός Hyundai Mipo (9/2011) προς $42 εκ. Το Panamax ‘ALABANDA’ 74,044 DWT (1995 Hashihama) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $ 20,5 εκ., τιμή που μέχρι τις αρχές Μαρτίου αφορούσε παλαιότερο τονάζ κατά 1 έτος.
✏ Στον τομέα των Supramax, η πώληση του ‘DUBAI JEWEL’ 52,951 DWT (2004 Oshima) σε άγνωστους προς $26 εκ. επαναφέρει την τιμή της κατηγορίας σε λογικότερα επίπεδα μετά την ανερμήνευτη πώληση του ‘SAFFRON’ 50,341 DWT(2004 Kawasaki) προς $22,8 εκ, στις αρχές Φεβρουαρίου, αλλά η τιμή των $ 26,2 εκ. ήταν βέβαια χαμηλότερη αναλογικά από πωλήσεις παραπλήσιου τονάζ από την αρχή του έτους. Σε αναμενόμενα επίπεδα μεταπωλήθηκε το Supramax Hull D2020 57,000 DWT (2011 Dalian) σε Έλληνες προς $ 30 εκ. Στην την πώληση του Supramax ‘LOWLANDS PATRASCHE’ 58,790 DWT (2007 Tsuneishi Cebu) σε Έλληνες, η
ψηλή τιμή των $30,5 εκ. σχετίζεται κατά πληροφορίες της αγοράς με την ύπαρξη ναύλωσης στην COSCO προς $16,000/ ημέρα μέχρι το 2015. Τέλος, άλλη μια ένδειξη σταθεροποιητικής τάσης των τιμών των Supras ήταν η πώληση του ‘GLORIANA’ 52,088 DWT (2000 Sanoyas) σε άγνωστους προς $23 εκ.
✏ Στα μικρότερα μεγέθη, το ‘FIDELITY’ 29,152 DWT (1985 NKK) πουλήθηκε σε Κινέζους προς $4 εκ. και το singledecker ‘DONGJIN OSAKA’ 4,999 DWT (1997 Imamura) πουλήθηκε σε Κορεάτες προς $ 3,6 εκ.
✏ Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων , πουλήθηκε στην Eurotankers το double/double Crude/Product ‘GENMAR PROGRESS’ 96,765 DWT (1991 Sumitomo) προς $ 8 εκ. Σταθερές αξίες τα Products ‘BLUE CORAL’ και ‘BLUE DIAMOND’ 51,309 DWT (2008 STX) πουλήθηκαν στην Sovcomflot προς $33,5 και $33,75 εκ, αντίστοιχα. Διατήρηση του επιπέδου των τιμών των τελευταίων μηνών παρατηρείται επίσης στην πώληση του double bottom ‘SILVERIE’ 40,406 DWT (1991 Kurushima) σε άγνωστους προς $ 5.1 εκ. Στις μικρότερες
κατηγορίες, μοντέρνο τονάζ αφορούσε η πώληση u964 του SSteel IMO II/III ‘ORIENTAL TULIP’ 12/2000 Asakawa) σε άγνωστους προς $9,5 εκ. και του Chem/Prod. ‘HENG ZHOU’ 5,500 DWT (2008 Zhejiang) με Κινεζική κύρια μηχανή σε Αυστραλούς προς $ 2,9 εκ.
✏ Στον τομέα των Containerships, μετά το Hyundai Ulsan / Norwegian deal , έγινε και δεύτερο χρηματο- οικονομικό deal μέσα στον μήνα με γιγαντιαία σκάφη. Συμφέροντα με έδρα τις ΗΠΑ αγόρασαν τα ‘CMA CGM MAGELLAN’ και ‘CMA CGM CORTE REAL’ 157,000 DWT (2010 Daewoo) προς $ 171 εκ. το καθένα, με sellers’ credit και 15 χρόνια lease back άγνωστων όρων. Ελληνικά συμφέροντα συνέχισαν την διείσδυση στην κατηγορία με την αγορά του ‘ESTEBROKER’ 33,843 DWT (1999 Kvaerner) 2,526 TEU, προς $24 εκ. Τέλος, άγνωστοι αγόρασαν τα ‘MILLENIA TOWER’ και ‘RECIFE’ 22,700 DWT (1990 /91 Kurushima) 1,400 TEU
προς $ 3 εκ. το καθένα.
ΑΠΟ-marinews.gr
Ανάλυση G.Moundreas SA