Έξω πάμε καλά...μέσα όμως; Ο λόγος για τις τουριστικές ροές, έτσι όπως αποτυπώνονται από τα πρώτα στοιχεία των tour operators.
Παρά το γεγονός ότι οι ενδείξεις για αύξηση των τουριστών από χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, είναι θετικές και με ποσοστά που ξεπερνούν σε ορισμένες των περιπτώσεων το 20%, αντίστοιχη μείωση της τάξης του 20 έως και 30% υπολογίζεται ότι θα υποστεί η τουριστική αγορά φέτος καθώς οι Έλληνες δεν φαίνονται διατεθειμένοι λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και της “φοβίας” που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα οικονομικά να κάνουν διακοπές όπως στο παρελθόν.
Οι πλέον απαισιόδοξοι κάνουν λόγο για διήμερα και τριήμερα, ενώ οι πλέον αισιόδοξοι μιλούν για πενθήμερα.
Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για τους χρόνους που υπολογίζουν ότι οι Έλληνες θα σπαταλήσουν για να κάνουν διακοπές φέτος, γεγονός το οποίο χαρακτηρίζεται εξόχως ανησυχητικό αφού μικρομεσαίες μονάδες του τουριστικού τομέα συντηρούνται κατά κύριο λόγο από τον εσωτερικό τουρισμό.
Αν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι σύμφωνα με τις δυσοίωνες προβλέψεις, τα “απόνερα” της κρίσης είναι πιθανώς να ταρακουνήσουν ακόμα περισσότερο και την ακτοπλοΐα, οι φορείς της οποίας διακαώς επιδιώκουν ρυθμίσεις που θα αποσείσουν τον κίνδυνο χρεοκοπίας από παράγοντες πλέον που στρεβλώνουν τις χρήσεις των πλοίων, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα σε αυτό καθεαυτό τον τουρισμό που απευθύνεται προς τα νησιωτικά συγκροτήματα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να θυμίσουμε ότι οι φορείς της ακτοπλοΐας έχουν ζητήσει την κατάργηση ή έστω τον εξορθολογισμό των υπέρ τρίτων εισφορών, οι οποίες επιβαρύνουν κατά 33 % τους βασικούς ναύλους, δηλαδή με χρεώσεις οι οποίες δεν είναι διόλου ανταποδοτικές για τον επιβάτη που καλείται να τις πληρώσει.
Μόλις πρόσφατα οι αναφορές Παπακωνσταντίνου σε συνέδριο για το φορολογικά που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο περί κατάργησης των υπέρ τρίτων εισφορών δημιούργησε ένα κλίμα αισιοδοξίας το οποίο μέλλεται να αποδειχτεί αν θα διατηρηθεί εκ των πραγμάτων αφού η μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού τα τελευταία 15 χρόνια “ταΐζεται” και από τις υπέρ τρίτων, δεδομένου ότι ιστορικά αυτή τη συναπτη περίοδο οι φορείς της ακτοπλοΐας έχουν θέσει το υπέρ τρίτων ζήτημα, χωρίς ωστόσο από τότε που ξεκίνησαν να το θέτουν μέχρι και σήμερα, να έχει συμβεί ο πολυπόθητος εξορθολογισμός.
Παρά το γεγονός ότι οι ενδείξεις για αύξηση των τουριστών από χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, είναι θετικές και με ποσοστά που ξεπερνούν σε ορισμένες των περιπτώσεων το 20%, αντίστοιχη μείωση της τάξης του 20 έως και 30% υπολογίζεται ότι θα υποστεί η τουριστική αγορά φέτος καθώς οι Έλληνες δεν φαίνονται διατεθειμένοι λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και της “φοβίας” που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα οικονομικά να κάνουν διακοπές όπως στο παρελθόν.
Οι πλέον απαισιόδοξοι κάνουν λόγο για διήμερα και τριήμερα, ενώ οι πλέον αισιόδοξοι μιλούν για πενθήμερα.
Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για τους χρόνους που υπολογίζουν ότι οι Έλληνες θα σπαταλήσουν για να κάνουν διακοπές φέτος, γεγονός το οποίο χαρακτηρίζεται εξόχως ανησυχητικό αφού μικρομεσαίες μονάδες του τουριστικού τομέα συντηρούνται κατά κύριο λόγο από τον εσωτερικό τουρισμό.
Αν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι σύμφωνα με τις δυσοίωνες προβλέψεις, τα “απόνερα” της κρίσης είναι πιθανώς να ταρακουνήσουν ακόμα περισσότερο και την ακτοπλοΐα, οι φορείς της οποίας διακαώς επιδιώκουν ρυθμίσεις που θα αποσείσουν τον κίνδυνο χρεοκοπίας από παράγοντες πλέον που στρεβλώνουν τις χρήσεις των πλοίων, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα σε αυτό καθεαυτό τον τουρισμό που απευθύνεται προς τα νησιωτικά συγκροτήματα.
Στο σημείο αυτό αξίζει να θυμίσουμε ότι οι φορείς της ακτοπλοΐας έχουν ζητήσει την κατάργηση ή έστω τον εξορθολογισμό των υπέρ τρίτων εισφορών, οι οποίες επιβαρύνουν κατά 33 % τους βασικούς ναύλους, δηλαδή με χρεώσεις οι οποίες δεν είναι διόλου ανταποδοτικές για τον επιβάτη που καλείται να τις πληρώσει.
Μόλις πρόσφατα οι αναφορές Παπακωνσταντίνου σε συνέδριο για το φορολογικά που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο περί κατάργησης των υπέρ τρίτων εισφορών δημιούργησε ένα κλίμα αισιοδοξίας το οποίο μέλλεται να αποδειχτεί αν θα διατηρηθεί εκ των πραγμάτων αφού η μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού τα τελευταία 15 χρόνια “ταΐζεται” και από τις υπέρ τρίτων, δεδομένου ότι ιστορικά αυτή τη συναπτη περίοδο οι φορείς της ακτοπλοΐας έχουν θέσει το υπέρ τρίτων ζήτημα, χωρίς ωστόσο από τότε που ξεκίνησαν να το θέτουν μέχρι και σήμερα, να έχει συμβεί ο πολυπόθητος εξορθολογισμός.
ΑΠΟ-theseanation.gr