Ο Υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατέθεσε σήμερα ερώτηση για τη διάλυση του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, ενώ προέβη και στην ακόλουθη δήλωση:
«Δεν τους έφτανε το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί από το Πα.Σο.Κ, η Ελληνική εμπορική ναυτιλία, προσπαθούν να διαλύσουν ό,τι έχει απομείνει όρθιο από το πετυχημένο (One-Shop-Stop) σχήμα του σχετικού Υπουργείου με το Λιμενικό Σώμα.
Πέρα από κάθε λογική οι συναρμόδιοι Υπουργοί επιδιώκουν ουσιαστικά την κατάργηση του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), λες και αυτό είναι το πρόβλημα της ναυτιλίας και μάλιστα στη μεταβατική Κυβέρνηση.
Καλό είναι, λοιπόν, προτού προβούν σε μια τέτοια κίνηση, να αναλογιστούν και τις επιπτώσεις. Πάντως η Νέα Δημοκρατία, όπως πολλές φορές έχει τονίσει, δεσμεύεται τόσο για την επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και για την επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα.
Διότι με το Ελληνικό συγκριτικό πλεονέκτημα, την Εμπορική Ναυτιλία, κανείς δεν έχει δικαίωμα να παίζει ή να πειραματίζεται».
Προς Υπουργό
Προστασίας του Πολίτη κ. Χρήστο Παπουτσή.
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: ΔΙΑΛΥΣΗ του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ).
κ. Υπουργέ,
Στο σχέδιο Οργανογράμματος που επιχειρείται να προωθηθεί από το Υπουργείο Ανταγωνιστικότητας, Ανάπτυξης & Ναυτιλίας σχετικά με τη νέα «Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας Πλοίων και Θαλασσίου Περιβάλλοντος», παρατηρούνται τα ακόλουθα :
Δεν υπάρχει στο σύνολό του καμία συσχέτιση του προτεινόμενου Οργανογράμματος με τις ήδη υφιστάμενες και θεσμοθετημένες αρμοδιότητες των Διευθύνσεων και Τμημάτων του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, ενός Κλάδου ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια της παρελθούσης διετίας, παρέμεινε αμετάβλητος παρά τις «προσπάθειες κλυδωνισμού», που επιχειρήθηκαν στο χώρο της ναυτιλίας με την έκδοση πολυάριθμων Π.Δ.
Η επιτυχημένη του πορεία έχει αναγνωρισθεί από το 1999 όπου ξεκίνησε και η εφαρμογή του Π.Δ. 242 / 1999. Μέχρι πρότινος, δεν επιχειρήθηκε καμία απολύτως αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του παράλληλα και από το φόβο των συνεπειών μιας τέτοιας πράξης. Η προσπάθεια που, όμως, τώρα καταβάλλεται ουσιαστικά για τη διάλυση του πιο νευραλγικού τομέα της Ναυτιλίας, δηλαδή του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, κινείται στο πλαίσιο δημιουργίας νέων τμημάτων και διευθύνσεων με αρμοδιότητες που, ωστόσο, έχουν με απόλυτη επιτυχία απορροφηθεί από το σημερινό σχήμα λειτουργίας του, ενώ αλλού στοχεύει στη σύμπτυξη υφισταμένων και εξαιρετικά μεγάλης σπουδαιότητας τμημάτων, ο διαχωρισμός των οποίων, υφίσταται σήμερα αφού έχει προσαρμοσθεί και πλήρως εναρμονισθεί με τη υπερδύναμη η οποία ονομάζεται «Ελληνική Ναυτιλία».
Η επιχειρούμενη σύμπτυξη των δύο μεγαλυτέρων Διευθύνσεων του κλάδου, και πιο συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Μελετών & Κατασκευών και της Διεύθυνσης Επιθεωρήσεων Εμπορικών Πλοίων, αποσκοπεί και προσβλέπει στη διάλυση του συγκροτημένου αυτού συστήματος, δημιουργώντας στην ουσία ουσιαστικά ένα γίγαντα με γυάλινα πόδια.
Θα είναι λοιπόν θέμα χρόνου η κατάρρευση του ΚΕΕΠ, αφού δε θα δύναται πια να ανταποκρίνεται στο τεράστιο συγκεντρωτικό βάρος που του επωμίζεται με την επιχειρούμενη σύμπτυξη, με απρόβλεπτες για τη ναυτιλία συνέπειες.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Γιατί κάτι που δεν τολμήθηκε υπό το βάρος των συνεπειών να διαφοροποιήσει τον ΚΕΕΠ τα δύο (2) τελευταία χρόνια, έχει επιδοθεί ένα μεταβατικό σύστημα διακυβέρνησης σε πραγματικό αγώνα δρόμου για να τον διαλύσει;
2) Δεν εξετάστηκαν και δε βρέθηκαν άλλες εναλλακτικές λύσεις λειτουργικών μειώσεων του Κράτους – αν τελικά αυτή είναι η πρόφαση- στο σύνολο της λειτουργίας του Υ.Π.Α.Α.Ν;
3) Πως θα λειτουργήσει η μεγαλύτερη Ναυτιλία του κόσμου με την αποστρατικοποίηση της Υπηρεσίας αυτής τη στιγμή που καλείται να λειτουργήσει σε 24ωρη βάση; Αυτό είναι εφικτό μόνο με το ένστολο προσωπικό του Λ. Σ., μην ξεχνώντας το επερχόμενο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας και συνταξιοδότησης των πολιτικών υπαλλήλων, κάτι άλλωστε που αποτελεί και απάντηση στις δηλώσεις του ΥΠΑΑΝ την 01/12/2011.
Ο ερωτών βουλευτής,
Γιάννης Πλακιωτάκης
ΑΠΟ-marinews.gr