Η ποντοπόρος ναυτιλία «γύρισε την πλάτη» της στο ελληνικό νηολόγιο το 2010 ενώ συνεχίζονται και σήμερα τα προβλήματα στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την έκδοση μίας εγκριτικής πράξης πλοίου απαιτείται πλέον να περάσει ακόμα και ένα δεκάμηνο ενώ με το προηγούμενο σχήμα (υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας) ο χρόνος δεν υπερέβαινε τους τρεις μήνες.
Αύξηση
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, σε όλο το δωδεκάμηνο που πέρασε, ο υπό ελληνική σημαία ποντοπόρος στόλος αυξήθηκε μόλις κατά πέντε πλοία, ενώ ολόκληρος ο εμπορικός στόλος της χώρας μειώθηκε κατά δεκαπέντε πλοία.
Συνολικά 102 πλοία όλων των τύπων ύψωσαν την ελληνική σημαία και 117 διαγράφηκαν από τις τάξεις της ενώ 66 ποντοπόρα πλοία εγγράφηκαν και 61 διαγράφηκαν.
Εντεκα από τα διαγραμμένα ποντοπόρα πλοία άλλαξαν σημαία και ύψωσαν σημαίες Μάλτας, Λιβερίας, Παναμά και Χονγκ Κονγκ. Μεγαλύτερη ήταν η διαρροή για τα επιβατηγά και μικρά πλοία καθώς ύψωσαν την ελληνική σημαία 36 ενώ αποχώρησαν από αυτή 56 με αποτέλεσμα να υπάρχει απώλεια 20 πλοίων.
Στη διάρκεια του 2010 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες διέγραψαν από το ελληνικό νηολόγιο προκειμένου να τα πωλήσουν σε ξένους, 103 πλοία από τα οποία 15 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Ο υπό ελληνική σημαία στόλος το Δεκέμβριο του 2010 περιλάμβανε 1.946 πλοία όλων των τύπων, συνολικής χωρητικότητας 41,4 εκατ. τόνων περίπου. Η καθοδική πορεία του ποντοπόρου ελληνικού στόλου αποδίδεται από ναυτιλιακές πηγές στην καθαρή αποφυγή ύψωσης της ελληνικής σημαίας από τον εφοπλισμό της χώρας. Ενας λόγος είναι η απόφαση της κυβέρνησης να απομακρύνει σταδιακά το Λιμενικό Σώμα από τη ναυτιλία και να μεταβιβάσει την άσκηση της ναυτιλιακής πολιτικής στο πολιτικό προσωπικό του υπουργείου Θαλασσίων Μεταφορών.
Αγορές
Αυτή η αλλαγή εκτός των άλλων έχει προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 285 πλοία επενδύοντας συνολικά 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια και όμως η ελληνική σημαία είχε ελάχιστο όφελος από αυτές τις κινήσεις.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, προκειμένου να μετριάσει τους κραδασμούς για το νηολόγιο, αμέσως μετά το ταξίδι του στην Κίνα, υπέγραψε απόφαση με την οποία επιτρέπεται χωρίς καμία προϋποθέση η εργασία συνταξιούχων Ελλήνων πλοιάρχων και μηχανικών Α' στα ποντοπόρα πλοία. Επρόκειτο για ένα αίτημα το οποίο, κατά πληροφορίες, είχε τεθεί με έμφαση από εταιρείες που διατηρούν μεγάλο αριθμό πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και μία πιθανή αποχώρησή τους θα επέφερε την κατάρρευσή του.
ΑΠΟ-marinews.gr Της-Αγγελικής Καλλή
Αύξηση
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, σε όλο το δωδεκάμηνο που πέρασε, ο υπό ελληνική σημαία ποντοπόρος στόλος αυξήθηκε μόλις κατά πέντε πλοία, ενώ ολόκληρος ο εμπορικός στόλος της χώρας μειώθηκε κατά δεκαπέντε πλοία.
Συνολικά 102 πλοία όλων των τύπων ύψωσαν την ελληνική σημαία και 117 διαγράφηκαν από τις τάξεις της ενώ 66 ποντοπόρα πλοία εγγράφηκαν και 61 διαγράφηκαν.
Εντεκα από τα διαγραμμένα ποντοπόρα πλοία άλλαξαν σημαία και ύψωσαν σημαίες Μάλτας, Λιβερίας, Παναμά και Χονγκ Κονγκ. Μεγαλύτερη ήταν η διαρροή για τα επιβατηγά και μικρά πλοία καθώς ύψωσαν την ελληνική σημαία 36 ενώ αποχώρησαν από αυτή 56 με αποτέλεσμα να υπάρχει απώλεια 20 πλοίων.
Στη διάρκεια του 2010 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες διέγραψαν από το ελληνικό νηολόγιο προκειμένου να τα πωλήσουν σε ξένους, 103 πλοία από τα οποία 15 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Ο υπό ελληνική σημαία στόλος το Δεκέμβριο του 2010 περιλάμβανε 1.946 πλοία όλων των τύπων, συνολικής χωρητικότητας 41,4 εκατ. τόνων περίπου. Η καθοδική πορεία του ποντοπόρου ελληνικού στόλου αποδίδεται από ναυτιλιακές πηγές στην καθαρή αποφυγή ύψωσης της ελληνικής σημαίας από τον εφοπλισμό της χώρας. Ενας λόγος είναι η απόφαση της κυβέρνησης να απομακρύνει σταδιακά το Λιμενικό Σώμα από τη ναυτιλία και να μεταβιβάσει την άσκηση της ναυτιλιακής πολιτικής στο πολιτικό προσωπικό του υπουργείου Θαλασσίων Μεταφορών.
Αγορές
Αυτή η αλλαγή εκτός των άλλων έχει προκαλέσει σοβαρές δυσλειτουργίες στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας. Να σημειωθεί ότι στη διάρκεια του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 285 πλοία επενδύοντας συνολικά 8,9 δισεκατομμύρια δολάρια και όμως η ελληνική σημαία είχε ελάχιστο όφελος από αυτές τις κινήσεις.
Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, προκειμένου να μετριάσει τους κραδασμούς για το νηολόγιο, αμέσως μετά το ταξίδι του στην Κίνα, υπέγραψε απόφαση με την οποία επιτρέπεται χωρίς καμία προϋποθέση η εργασία συνταξιούχων Ελλήνων πλοιάρχων και μηχανικών Α' στα ποντοπόρα πλοία. Επρόκειτο για ένα αίτημα το οποίο, κατά πληροφορίες, είχε τεθεί με έμφαση από εταιρείες που διατηρούν μεγάλο αριθμό πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και μία πιθανή αποχώρησή τους θα επέφερε την κατάρρευσή του.
ΑΠΟ-marinews.gr Της-Αγγελικής Καλλή